کد خبر 537890
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

روزنامه الدیار با اشاره به بیانیه عربستان درخصوص توقف حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان نوشت: سعد حریری رئیس جریان المستقبل اولین کسی است که از این بیانیه زیان دید.

به گزارش مشرق، روزنامه الدیار به نقل از محافل پارلمانی حزب الله لبنان نوشت: عربستان از مدتها پیش به شیوه های مختلف - از متوقف کردن پخش شبکه المنار روی ماهواره عرب ست و قرار دادن حزب الله در فهرست تروریسم و حملات تبلیغاتی علیه حزب الله و تحریک جامعه بین المللی و جهان عرب علیه حزب الله و تهدید اتباع لبنانی مقیم عربستان گرفته تا موضعگیری در شورای همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و اقدامات مالی علیه حزب الله- جنگی را علیه این حزب به راه انداخته است.

این محافل افزودند: اولین کسی که از بیانیه عربستان زیان می بیند، شخص سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان است و این بیانیه به طور مشخص علیه خود حریری و تلاشی است که برای انتخاب رئیس جمهور در لبنان انجام می دهد زیرا این موضعگیری عربستان باعث تشدید کشمکش و درگیری‌های داخلی می شود و گفت‌وگو بین جریان المستقبل و حزب الله را تهدید می‌کند.

سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان مورد حمایت عربستان است و اخیرا از خارج از کشور به لبنان بازگشت و گفته است که در تلاش و رایزنی است تا در جلسه دوم ماه مارس پارلمان لبنان به حدنصاب برسد و رئیس جمهور با رای اکثریت انتخاب شود.

عربستان در بیانیه خود اعلام کرد که به علت حمایت نکردن لبنان از مواضع عربستان در سطح بین المللی از جمله علیه ایران کمک مالی سه تا چهار میلیارد دلاری خود برای خرید سلاح از فرانسه برای ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی این کشور را قطع می‌کند.

سعد حریری از زمان اعلام کمک مالی عربستان به ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان از آن به عنوان اهرمی در داخل لبنان برای تقویت موضع خود و عربستان استفاده می‌کرد.

روزنامه الدیار به نقل از محافل پارلمانی حزب الله نوشت: حریری اکنون چطور حرکت خواهد کرد زیرا این موضعگیری عربستان راه را به روی وی برای تکمیل رایزنی هایش (درخصوص پرونده انتخاب رئیس جمهور) بست. حریری چطور الان می خواهد از نبیه بری رئیس مجلس بخواهد تا خطوط گفت وگوی وی با حزب الله را باز کند؟ او چطور الان سلیمان فرنجیه را به عنوان رئیس جمهور لبنان روی کار خواهد آورد؟  چطور با حزب الله که از ژنرال میشل عون برای تصدی ریاست جمهوری حمایت می کند، گفت وگو خواهد کرد؟ هرچند او هرگونه تلاشی برای گشودن باب گفت وگو ابراز نداشته است.

این محافل درپایان گفتند: این موضعگیری عربستان روی آتش بحران لبنان بنزین می ریزد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس