کد خبر 536909
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

سعد حریری 100 میلیون دلار از خزانه سلطنتی عربستان گرفته تا آن را در لبنان در میان هیات‌ها و شخصیت‌های سنی و دیگر شخصیت‌های حزبی تقسیم کند تا کارزار مربوط به ریاست جمهوری را در جهت اهداف خود به پایان برساند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان بر حزب "الکتائب اللبنانیه" هم‌پیمان 14 مارس و همچنین برخی از نمایندگان مستقل تمرکز کرده است تا آنها را در رقابت بر سر کرسی ریاست جمهوری لبنان با خود همراه سازد، او همچنین می‌خواهد جایگاه خود را که به دلیل عدم حضورش در لبنان از دست داده بود، مجددا به دست آورد و همچنین نفوذ عربستان علیه حزب الله را بیشتر و از کمپین‌های رسانه‌ای علیه حزب الله و ایران حمایت کند.

وی نشست‌های خود را با شخصیت‌های لبنانی آغاز کرده و بذل و بخشش پول‌هایی را که به مبلغ 100 میلیون دلار از خزانه سلطنتی عربستان گرفته آغاز کرده است.

بخشی از این پول‌ها نیز برای خوب جلوه دادن سعد حریری در رسانه‌ها صرف می‌شود تا القا شود که وی مواضعی شجاعانه اتخاذ کرد و رهبری خود را باز پس گرفت و این جایگاه را از دست نداده است.

خالد ضاهر از نمایندگان فراکسیون المستقبل قوی‌ترین شخص در عکار شده و اشرف ریفی ژنرال لبنانی، مدیر پیشین نیروهای امنیّت داخلی لبنان شخصیتی قویتر از سعد حریری در طرابلس پیدا کرده است و در بقاع شخصیت‌های سنی قویتری از سعد حریری روی کار آمده‌اند. همچنین اعتراضی نسبت به حریری در صیدا و بیروت و منطقه الطریق الجدیده وجود دارد، اما پولی که وی صرف خواهد کرد، برای بالا بردن جایگاهش در تمامی مناطق و کمپینی برای حمایت از شخصیت فروپاشیده حریری است که به دلیل عدم حضور وی در لبنان و عدم اتخاذ هیچ تصمیمی با نام "میانه روی" و در واقع فرار از مسئولیت صورت گرفته است.

سعد حریری چند روز قبل در سالگرد فوت پدرش نیز در سخنرانی از عربستان سعودی حمایت کرد و در راستای پشتیبانی از ریاض، از حضور حزب الله در سوریه که برای مقابله با تروریست‌ها صورت می‌گیرد، انتقاد کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس