با سیدحسن نصرالله دبیر كل حزب الله لبنان به مدت 9 ساعت درباره همه مسائل مهم منطقه ‏ای و بین‏ المللی مذاكره كردم و این نه ساعت بسیار سریع گذشت.

به گزارش مشرق،  "محمد حسنین هیكل" اندیشمند و مورخ معروف مصری در مصاحبه ای گفته بود: با سیدحسن نصرالله دبیر كل حزب الله لبنان به مدت 9 ساعت درباره همه مسائل مهم منطقه ‏ای و بین‏ المللی مذاكره كردم و این نه ساعت بسیار سریع گذشت ولی احساس كردم كه ملاقات نیم ساعته ‏ام با ملك عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به اندازه یك قرن طول كشید.

"هیکل" در پاسخ به این سئوال که «در دیدارش با ملك عبدالله درباره چه موضوعی گفت و گو کرده»، اظهار داشت: "ملك عبدالله فقط  یك سؤال از من پرسید .. و آن هم این بود كه رابطه ات با زنان در این سنّ 80 سالگی چه طور است؟"

وی افزود: "مطبوعات سعودی روز بعد نوشتند که ما در آن دیدار درباره مسائل مهم منطقه‏ ای و بین‏ المللی گفت وگو کردیم".

         انتشار تصاویر دیدارهای «هیکل» با «نصر الله»

محمد حسنین هیکل متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۲۳ میلادی ( ۳۱ شهریور ۱۳۰۲ شمسی) در روستای باسوس واقع در استان قلیوبیه مصر ، روزنامه نگار نامدار مصری بود که به مدت ۱۷ سال سردبیر روزنامه الاهرام مصر و مشاور جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر، بود.

حسنین هیکل، به عنوان یک ایران شناس نیز مطرح بود، وی در ایام ملی شدن صنعت نفت در ایران حضور داشت و گزارش‌های این واقعه را به جمال عبدالناصر ارسال می‌کرد که همین اقدام انگیزه رئیس‌جمهور مصر برای ملی کردن کانال سوئز را چندین برابر کرد.

وی که با چندین تن از سیاستمداران برجسته قرن بیستم ملاقات و مصاحبه داشته است، در طول عمر خود دو بار با امام خمینی دیدار کرد که بار اول در روز جمعه ۲ دی ۱۳۵۷ برابر با ۲۲ محرّم ۱۳۹۹ انجام شد.

حسنین هیکل صبح دیروز در 93 سالگی در گذشت و مراسم تشییع پیکر وی بنا به وصیتش در مسجد الحسین(ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل به خاک سپرده شد.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یه بابایی ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    روحش شاد، یادش گرامی باد.
  • پسر ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    فرق عرب شیعه قدرتمند با عرب وهابی نحس نجس وحشی
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام و درود بر سیدحسن نصرالله. مطلب جالبی بود. ملک عبدالله سعودی جنایتکار به درک واصل شد و بقیه سعودی ها هم به تدریج خواهند شد در آینده نزدیک ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس