کد خبر 537039
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

کمیته اخلاق فیفا، اسطوره فوتبال آلمان را نقره‌داغ کرد.

فیفا بکن‌بائر را جریمه کردبه گزارش مشرق، کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال، فرانتس بکن‌باوئر را به دلیل عدم همکاری در فرایند پرس‌و‌جو و مصاحبه شخصی در خصوص فرایند چگونگی میزبانی جام‌جهانی 2018 و جام جهانی 2022 که به ترتیب به روسیه و قطر رسید، 7 هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی کرد. کمیته اخلاق فیفا همچنین به اسطوره فوتبال آلمان هشدار داد که در صورت عدم همکاری در آینده در فرایند تحقیقات ممکن است برای وی جریمه‌های سنگین‌تری در نظر بگیرد.

بکن‌باوئر 70 ساله یکی از 22 نفری بود که با رأی‌های خود میزبان‌های جام‌جهانی  را در دو دوره پیش‌رویش مشخص کردند. پیش از این گفته شده بود که بکن‌باوئر یکی از کسانی بوده که در سرنوشت آرای اعطای میزبانی جام جهانی 2018 و جام جهانی 2022 نقشی پررنگ داشته‌اند، هرچند او، این اتهام را رد کرده‌ بود.

چندی پیش بود که یک نشریه آلمانی مدعی شد کمیته آلمانی که مسئول پیشنهاد‌دهی برای کسب امتیاز جام جهانی 2006 بوده با بسته حمایت مالی 6.7 میلیون یورویی (5 میلیون پوندی) روبرت لوئیس دریفوس، رئیس وقت کمپانی تولید پوشاک ورزشی «آدیداس»، اقدام به خرید رأی چهار عضو آسیایی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کرده است.

براساس این گزارش در این ماجرا ردپای فرانتس بکن‌باوئر و ولفگانگ نیرزباخ، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان دیده می‌شود و آنها یک سال پیش از اینکه آلمان میزبان جام جهانی 2006 شود، از موضوع خرید آرا از سوی کمیته آلمانی باخبر بوده‌اند. البته بکن‌باوئر این ادعا را هم رد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس