کد خبر 536929
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

در ادامه پیشروی نیروهای مردمی، یگان هایی از ارتش دولت سوریه موفقیت های چشمگیری را در حومه شمال شرقی لاذقیه بدست آوردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، یگانهایی از ارتش سوریه در حال پیشروی در حومه شمال شرقی لاذقیه هستند. یگانهای دیگری از ارتش نیز با تلاش تروریستها برای حمله به مناطق امن در حومه قنیطره مقابله می کنند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در چندین محور در لاذقیه در حال پیشروی هستند و تروریستها در تلاشند با حملاتی که کوچکترین نتیجه‌ای در برابر پایداری ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی ندارد شکست های خود را جبران کنند.

یگانهایی از ارتش ثبات و امنیت را به حومه شمال شرقی لاذقیه بازگرداندند و شماری از اعضای شبکه های تروریستی کشته یا زخمی شدند و مقادیری از تسلیحات آنان منهدم شد و بقیه نیز به مرزهای ترکیه گریختند.

نیروهای سوری با همکاری کمیته های مردمی حمله تروریستها را به برخی مناطق امن در حومه قنیطره دفع کردند.

پیشروی ها در شمال حلب
در تحولی دیگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی حلب ادامه دارد.

شهر مارع از بخش جنوبی در تیررس ارتش سوریه و از محور شمالی در تیررس نیروهای کرد سوری قرار دارد. گفته می شود نیروهای گروه جبهه الشامیه مذاکراتی را با گروه احرار الشام آغاز کرده اند تا شهر مارع را بدون درگیری به نیروهای کرد سوری تحویل بدهد و از سوی دیگر نیروهای کردی اجازه بدهند عناصر دو گروه جبهه الشامیه و احرارالشام بتوانند به سوی مرزهای ترکیه و سوریه عقب نشینی کنند.

کنترل ارتش بر بخشی از شمال حلب
با این وضع می توان گفت بیش از نیمی از حومه شمالی حلب در سیطره ارتش سوریه و نیروهای کرد سوری قرار گرفته است.

همچنین ارتش سوریه در نزدیکی شهر عندان قرار گرفته است. مشکل گروه های مسلح در این شهر این بوده که خطوط امداد رسانی آنان از شهر ادلب قطع شده است. عناصر جبهه النصره در ادلب نگرانی زیادی از حومه جنوبی حلب دارند چرا که نیروهای سوری بر منطقه ایکاردا سیطره یافته اند و در حال پیشروی به سوی شهر ادلب از محور شهر جسرالشغور هستند و این وضع تهدیدی برای گروه جبهه النصره در ادلب است و به این دلیل این گروه اعزام عناصر خود را به شهر عندان متوقف کرده است.

از شب گذشته درگیری هایی میان عناصر مسلح و کمیته های دفاع مردمی در بخش شرقی شهر حلب رخ داد.

افزایش نگرانی های ریاض و آنکارا
این در حالی است که به گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، تلفنی گفتگو و اعلام کردند: عملیات روسیه و نیروهای دولتی سوریه در شمال حلب نگران کننده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    بله همچنان 5 سال است که پیشروی می کند؟!! پس کی پسروی داشتن؟
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    سوریه =افغانستان چهارم اولی خود افغانستان دومی عرا ق سومی لیبی پنجمی لبنان ششمی مصر هفتمی اردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس