کد خبر 536919
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

منابع خبری در ترکیه می‌گویند، این کشور تجهیزات نظامی بیشتری به نزدیکی مرز سوریه ارسال کرده است.

به گزارش مشرق،خبرگزاری «دوغان» ترکیه امروز گزارش داد که آنکارا تجهیزات جدیدی به شهر «کیلیس» در نزدیکی مرز سوریه اعزام کرده است.

کیلیس (Kilis) مرکز استان کیلیس، شهر 70 هزار نفره عربی در جنوب مرکزی ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه و در مسیر حلب (در سوریه) به «غازی عنتب» (در ترکیه) است که طبق «پیمان لوزان» (1923) تحت حاکمیت ترکیه در آمد.

ترکیه که به همراه عربستان در حال آماده شدن برای اعزام نیروی زمینی به خاک سوریه و دخالت مستقیم در بحران این کشور هستند، مدعی است که می‌خواهد با داعش مبارزه کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز در سخنانی در خصوص بحران سوریه با انتقاد شدید از آمریکا به دلیل ارتباط با کردها از جمله نیروهای اتحادیه دموکراتیک سوریه، مدعی شد که صبر ترکیه در قبال وضعیت سوریه در حال پایان یافتن است.

گزارش‌های خبری متعدد حکایت از آن دارد که نیروهای تروریستی مانند جبهة النصره و احرار الشام در شمال سوریه که در حال پذیرش شکست‌های متوالی از ارتش سوریه و نیروهای کرد هستند، نگرانی ترکیه را برانگیخته‌اند.

امروز همچنین معاون «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید که کشورش در صدد ایجاد منطقه موسوم به «منطقه امن» در مرز با سوریه است.

معاون نخست وزیر ترکیه گفته است که کشورش می‌خواهد منطقه حائلی به طول 10 کیلومتر در مرز سوریه ایجاد کند که به گفته او شامل شهر «اعزاز» در شمال حلب می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس