روسیه می گوید مذاکرات نفتی با عربستان تاثیری بر موضع گیری آنها در قبال بحران سوریه نخواهد داشت و اساسا مسائل اقتصادی و سیاسی از یکدیگر جدا هستند.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که ارتباط قائل شدن بین مذاکرات مسکو – ریاض در خصوص بازار انرژی و نگرش آنها در زمینه مسائل سیاسی به ویژه مسئله سوریه اشتباه است.

وی ادامه داد: این دو مسائل جداگانه ای هستند. روسیه و عربستان سعودی بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان به شمار می روند و طبیعی است که در راستای حفظ منافع خود مذاکراتی را در این زمینه با یکدیگر داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توافق نفتی حاصل شده بین روسیه، عربستان، ونزوئلا و قطر بر مذاکرات جاری برای بحران سوریه تاثیرگذار است، پاسخ داد: این دو مسئله در ارتباط با یکدیگر نیستد.

البته پسکوف از آینده مذاکراه با ایران و عراق در خصوص وضعیت بازار انرژی صحبتی به میان نیاورد و در پاسخ گفت: اطلاعاتی در زمینه این برنامه ها ندارم.

با این حال وی تاکید کرد که روسیه همیشه مشتاق برقراری گفتمان با تولیدکنندگان انرژی به منظور تبادل نظر در زمینه بازار انرژی است.

به گزارش مهر، روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا دیروز سه شنبه در نشستی که در «دوحه» قطر داشتند برای ثابت نگه داشتن سقف تولید نفت در حدی که در ماه ژانویه تعیین شده بود، به توافق رسیدند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس