بی‌بی‌سی فارسی نوشت: برای حذف آقایان یزدی، جنتی و مصباح از فهرست منتخبان باید حداقل 600 هزار و حداکثر یک میلیون نفر از رأی‌دهندگان مخالف این سه نفر به فهرست 16نفره رقبای آنها رأی دهند.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

*حضور پررنگتر مشاركتي ها در ستاد اصلاحات

برخی کانال های تلگرامی از حضور پررنگتر مشاركتي ها در ستاد اصلاح طلبان خبر دادند و نوشتند: از هفته دوم بهمن، آقاي محمدرضا جلايي پور به عنوان رئيس كميته افكارسنجي براي جبهه اصلاحات در فضاي مجازي انتخاب شده است.

اين موضوع تا چند روز پيش به اعضاي مركزي ستاد اصلاحات نيز اعلام نشده بود كه روز گذشته در جلسه شوراي ستاد، اين موضوع علني شد.

وي عضو شوراي مركزي حزب منحل شده مشاركت بود و در حال حاضر عضو شوراي مركزي حزب اتحاد است.

*استفاده از فضای انتخابات برای شکستن حصر رسانه ای

کانال های منتسب به اصلاح طلبان از به میدان آوردن رئیس دولت اصلاحات در همایش های انتخاباتی شان برای جذب آراء مردمی خبر دادند. آنها تلاش دارند تا از فرصت انتخابات جهت شکستن حصر رسانه ای رئیس دولت اصلاحات استفاده شود.

*الو استاندار؟ مشکل این روستا را فوری حل کنید!

یکی از کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه از تماس‌های تلفنی جعلی برای تبلیغ استفاده می‌کند و با حضور در میان اهالی برخی از روستاها مشکلاتشان را تلفنی با استاندار در میان می‌گذارد!

*برجام جدیدترین بهانه برای ایجاد دودستگی در فضای انتخابات

برخی کانال ها و گروه های تلگرامی طی روزهای اخیر بحث های زیادی را با محوریت برجام به نمایش گذاشتند و تلاش کردند تا بر اساس نظرات نمایندگان و شخصیت های سیاسی درخصوص برجام آرائ خود را در انتخابات دسته بندی کنند و کسانی که خوشبینی بیش از حد به برجام نشان دادند را از لیست اصولگرایان خط بزنند.

پوستر زیر در راستای اتمام این گونه بحث ها و نظرات در حال پخش شدن در گروه های تلگرامی است.

دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند/ تلاش آشکار BBC برای رای نیاوردن آیت‌الله جنتی/ اعتدال گرایان میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا نکردند

*تلاش آشکار بی‌بی‌سی فارسی برای مهندسی آرا

بی بی سی فارسی در گزارشی نوشت: برای حذف آقایان یزدی، جنتی و مصباح از فهرست منتخبان استان تهران لازم است حداقل 600 هزار و حداکثر یک میلیون نفر از رای دهندگان مخالف این سه نفر، به فهرستی 16 نفره از رقبای آنها رای بدهند.

احتمالا کافی است 40درصد حامیان روحانی در استان تهران به 16کاندیدای رقیب آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای بدهند تا این سه نفر دیگر در مجلس خبرگان نباشند.

تجربیاتی مانند انتخابات ریاست جمهوری 92، نشان می‌دهد که دستیابی به سطوح "نامعمول" هماهنگی انتخاباتی در ایران، بی‌سابقه نیست.

حضور پررنگ مشاركتي ها در ستاد اصلاحات/ تلاش آشکار BBC علیه آیت‌الله جنتی/ دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

برجام يك تاپنج

عبدالله کنچی در تلگرام خود نوشت: اين روزها صحبت از برجام دو مي شود وبر تعميم پذيري برجام زياد تاكيد مي شود.با دقت در اتفاقاتي كه در حال وقوع است واتفاقاتي كه بايد بيفتد ونمي افتد مي توان برجامهاي يك تا٥ را پيش بيني كرد
برجام يك:توافق هسته اي ولغو نسبي تحريم ها در قبال پرداخت هزينه سنگين
برجام دو:خريد كالاي لوكس وبي ارتباط با توليد واشتغال
برجام سه:خام فروشي نفت وگاز وپرداخت پول كالاي لوكس
برجام چهار: رها سازي سران فتنه بدون توضيح در باره چرايي طرح تقلب و كودتاي رنگي بدون عذرخواهي
جرجام پنج:طرح خواهرخواندگي ايران وامريكا به بهانه مشكلات مردم باسياست راه بنداز جا بنداز وبازتعريف معناي انقلاب باهدف تقليل ان به جمهوري اسلامي اسمي


*اعتدال گرایان میثاق را امضا نکردند

گروه های تلگرامی اصلاح طلب از امضا نکردن میثاق نامه اصلاح طلبان توسط اعتدال گرایان خبر دادند و نوشتند: اصلاح طلبان لیست منشور اصلاح طلبی را امضا کردند اما اعتدال گرایان لزومی برای امضای این منشور نداشتند.

*انصراف دسته جمعی/ موج حمایت چهره های اصولگرا از «فهرست واحد»

اسامی تعدادی از انصراف‌دهندگان به نفع ائتلاف اصولگرایان در کانال های تلگرامی به شرح زیر در حال انتشار است.

۱- سیدعلی ریاض ٢- حجت الاسلام مرتضی چیت سازیان ٣-محمد ودود حیدری ٤-محمد هادی اردبیلی ٥-ساسان والی‌زاده ٦-جواد شخص توکلیان ٧-علی یوسف‌پور ٨-منیره نوبخت ٩-صالح اسکندری ١٠-زهرا شکرآمیز ١١-محمدرضاشکوهی ١٢-مهدی الماسی مقدم ١٣-وجیهه الهام‌نژاد ١٤-محمدرضا وفایی

همچنین برخی گروه های تلگرامی از انصراف آقای اسماعیل ثمنی، استاد دانشگاه امام حسین(ع)، به نفع "فهرست واحد اصول‌گرایان" خبر دادند.

گروه های تلگرامی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از انصراف ۱۷ نامزد این جمعیت به‌نفع "لیست واحد اصولگرایان" خبر دادند.

*ادامه اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان/ استقبال سرد "آرمان" از لیست منتشره

آرمان نوشت: روز گذشته درنهایت لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس در تهران منتشر شد؛ لیستی که اصلاح‌طلبان با مشاهده آن کمی به فکر فرو رفتند.

برخی از این اسامی برای اصلاح‌طلبان ناشناخته بود و دیروز درموتورهای جست‌وجوگر بارها نام آنها را وارد می‌کردند تا رزومه‌ای از فعالیت‌هایشان بیایند.

این روزنامه می نویسد:افراد این لیست همان طور که اعلام شد برای عموم مردم ناشناخته هستند

نخستین واکنش پس از انتشار این لیست از سوی یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بود که گفت: لیست اصلاح‌طلبان هنوز به تایید هیات رئیسه شورا نرسیده است.

حسین کمالی درباره لیست نهایی اصلاح‌طلبان در تهران اظهار داشت: از نهایی شدن لیست و نتیجه مذاکرات اطلاعی ندارم.

کانال رسمی حزب اعتماد ملی لیست منتشر شده را تایید نکرد و نوشت: «این فهرست صحت ندارد و هنوز ائتلاف اصلاح‌طلبان لیست نهایی را منتشر نکرده است.

*دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت ها در مصاحبه با آرمان اعلام کرد عارف از ریاست مجلس به نفع لاریجانی کنار خواهد کشید.

وی در این باره گفت:بنده معتقدم قطعا همکاری میان آقای عارف و لاریجانی در مجلس آتی خواهد بود. به نظر من به همان دلیل که مصلحت بود آقای عارف به سود آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند در مجلس دهم نیز مصالح اصلاح‌طلبی و مجلس را در ارتباط با مدیریت آن در اولویت قرار خواهند داد.

وی درباره لاریجانی نیز ادامه می دهد:آقای لاریجانی در شرایط کنونی نیز در حال ایفای یک نقش تاریخی برای جریان اصلاحات و کشور است. مهم‌ترین خدمت علی لاریجانی به کشور و جریان‌های سیاسی در مجلس نهم حمایت از تصویب برجام بود. این کار را هیچ اصلاح‌طلبی نمی‌توانست به خوبی و تاثیرگذاری علی لاریجانی انجام دهد.

.این گفته وی درحالی است که اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری نیز عارف را جا گذاشتند و پس از انصراف وی به نفع روحانی عارف جایی در دولت تدبیر و امید نداشت.

فردا؛ آغاز تبليغات انتخاباتي داوطلبان مجلس

تبليغات انتخاباتي نامزدها و طرفداران آنان از فردا (پنج‌شنبه) به مدت يک هفته آغاز مي‌شود. طبق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي «فعاليت تبليغات انتخاباتي نامزدهاي نمايندگي 8 روز قبل از روز اخذ راي (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بيست و چهار ساعت قبل از اخذ راي ادامه خواهد داشت.» بر اساس برنامه زمانبندي برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، اين فرصت 7 روزه از 29 بهمن ماه آغاز مي‌شود و 5 اسفند ماه به پايان مي‌رسد.

* جامعه دوباره تحمل دعوا های مجلس ششم را دارد؟!

کانال های تلگرامی با راه اندازی کمپینی تصاویر زیادی تحت عنوان "من به لیست واحد رای می دهم تا مجلس ششم تکرار نشود" را منتشر کردند.
تصویر زیر نمونه‌ای از جمله تصاویر این کمپین است که مربوط به صحبت های یکی از سران فتنه 88 و رئیس مجلس ششم می باشد.

حضور پررنگتر مشاركتي ها در ستاد اصلاحات/ تلاش آشکار BBC برای رای نیاوردن آیت‌الله جنتی/ دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

حضور پررنگ مشاركتي ها در ستاد اصلاحات/ تلاش آشکار BBC علیه آیت‌الله جنتی/ دولتی‌ها بار دیگر عارف را رها کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حسن ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    برجام خیلی مهمه برجام معیاره رای دادنه منه
  • مهدیار ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    رای نیاوردن یا کم رای آوردن آقای جنتی برای جریان روبرو، نمایش تقابل اندیشه ای مردم و شورای نگهبان هست. برای همین خوب دارن می زنن. کاهش رای آقای یزدی هم براشون کار می کنه جهت بحث ریاست خبرگان.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    ان شاءالله به کوری چشم دشمنان اسلام ما به همین سه نفر رای خواهیم داد.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    من هم با تو موافقم و به تصویب کنندگان بیست دقیقه ای برجام رای نمیدهم. مشرق هم لطف کند و نظر مرا سانسور نکند
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    احسنت... البته افراد واجد شرایط دیگری هم هستند...
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    به کوری چشم شبکه های خارج نشین و شبکه بی بی سی و صدای امریکا و.... من به عنوان یک جوان ایرانی بعد از مدتی که رای ندادم ولی این بار میخام رای بدم و اون هم به افرادی رای بدم که مورد تایید رهبری و در خط رهبری هستند
  • مرتضی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    اینهمه دعوا و جنجال باید تو بدنه نظام کاهش پیدا کنه ،متاسفانه از تریبونهای دولتی تا مذهبی، هر دو جناح دارن کم و بیش نفرت پراکنی میکنن ضد جناح روبرو ، این باید نشانه اصلی برای دور شدن از اخلاق باشه .تصور میکنیدبا ادامه این رفتار و تشدید ان، چند سال با جنگ داخلی فاصله داریم ؟؟؟ بنده شاید به هرکسی رای بدم یا نظر دیگری داشته باشم ولی مهم اینه یکسری هستند برای تخریب طرف مقابل به هر ریسمانی چنگ میزنند.
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    مردم در انتخابات 7 اسفند خواست خود را بیان می کنند
  • مسعود ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    انشاءالله آیت الله جنتی و یزدی و مصباح نفرات اول تا سوم لیست خبرگان هستند.
  • مهران ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    رهبر معظم انقلاب:لیست کسانی که دلشان با امریکاست قابل اعتماد نیست .
  • مجید ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام واقعا"جای تاسفه که بی بی سی و بیگانگان به ما دستور بدهند چیکار کنیم به کی رای بدهیم و به چه کسایی اصلا" رای ندهیم خیلی بدبختیم جالبتر اینه که ما هم مثل مترسک باشیم و از خود اختیار نداشته باشیم ما انقلاب کردیم که خودمون تصمیم بگیریم برادرم ، خواهرم ، خودت تصمیم بگیر بازیچه نباش
  • ناشناس ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    وقتی رسانه استعمار پیر بدنبال حذف این بزرگان است یعنی باید به این سه نفر حتمی رای بدهیم که خار چشم دشمنان ایران هستند.
  • عمواحمد ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    1- دوست عزیز آقای مجیدخان: من به پیام شمامنفی دادم بدین جهت که شما فکر کرده اید ملت بزرگ ایران اسیر این شبکه های تبلیغاتی استکباری دشمنان دین وملت می شوند. زهی خیال باطل. هدف دشمنان ما تخریب چهره های فعال در انتخابات است ومسلما برای این کار حربه ای بهتر از حمایت از یک جناح وکوبیدن جناح دیگرندارندکه اگرداشتند قطعا از آن استفاده می کردند 2- متاسفم برای سایت محترم مشرق که با این گونه اخبار سعی در تشویش اذهان عمومی وتخریب چهره رقیب انتخاباتی جناح مورد حمایت خود دارد که گناهی بس بزرگ ونابخشودنی است یعنی در این برهه از زمان هیچ کاری بدتر از این نمی توان پیدا کرد 3- برفرض مثال بی بی سی هم این کار را کرد شما چرا شدید آتش بیارمعرکه وتبلیغاتچی بی بی سی. چرا فکرکردید مردم هوشیارما مشتی انسان اسیر توطئه های غرب هستند 4- مشرق جان به خدا خیلی از هموطنان ما نه ماهواره دارند ونه از این گونه اخبار با خبر می شوند مگر به لطف افشاگری های محبت آمیز شما!!!
  • عمواحمد ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    سایت محترم مشرق: شما فکر کرده اید ملت بزرگ ایران اسیر این شبکه های تبلیغاتی استکباری دشمنان دین وملت می شوند. زهی خیال باطل. هدف دشمنان ما تخریب چهره های فعال در انتخابات است ومسلما برای این کار حربه ای بهتر از حمایت از یک جناح وکوبیدن جناح دیگرندارندکه اگرداشتند قطعا از آن استفاده می کردند 2- متاسفم برای سایت محترم مشرق که با این گونه اخبار سعی در تشویش اذهان عمومی وتخریب چهره رقیب انتخاباتی جناح مورد حمایت خود دارد که گناهی بس بزرگ ونابخشودنی است یعنی در این برهه از زمان هیچ کاری بدتر از این نمی توان پیدا کرد 3- برفرض مثال بی بی سی هم این کار را کرد شما چرا شدید آتش بیارمعرکه وتبلیغاتچی بی بی سی. چرا فکرکردید مردم هوشیارما مشتی انسان اسیر توطئه های غرب هستند 4- مشرق جان به خدا خیلی از هموطنان ما نه ماهواره دارند ونه از این گونه اخبار با خبر می شوند مگر به لطف افشاگری های محبت آمیز شما!!!
  • سپهر ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    به نظر من سن این عزیزان زیاده باید به فکر بازنشستگی باشند ویک کمی هم به فکر خودشان باشند و صحنه را برای نسلهای جوان انقلاب بسپارند چون انقلاب ما محدود به نسل اولیها نیست از هر حزب یا هر جناحی باشند فرق نمیکنه باید این انقلاب یک کمی هم جوانگرا باشه
  • ناشناس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    رای ما آیت الله جنتی و یزدی و مصباح است انشاءالله.
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    .......بسوزه ما به این سه نفر رأی میدیم.
  • مهدی ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام بیچاره بی بی سی اگه میدونست ما ایرانیا بجز عده قلیلی خلاف نظرش رای میدیم غلط میکرد این نظد رو میییییداد حالا این سه نفر سر لیست ما هستند
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    فتنه 88 اگر پیروز می شد حمام خون در کشور راه می افتاد . مشارکتی ها نیز نقش شعبان می مخ ها را بازی می کنند . چرا خلاص نمی شوند جای تاسف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس