آیت الله مصباح طی دو سال اخیر دائما، تمام تاکیدشان به «وحدت» است و می فرمایند حتما باید «وحدت» کنیم. امروزه ارائه لیست دیگری در مقابل لیست اصولگرایان حتما باطل است.

ارائه لیست دیگری در مقابل «لیست واحد» باطل است/ امروز تمام تاکید آیت الله مصباح به «وحدت» اصولگرایان است

گروه سیاسی مشرق - پس از دو سال تلاش، ‌اصولگرایان نهایتاً برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ائتلافی رسیدند که ماحصل آن لیست 30‌ نفره‌ای است که امروز تحت عنوان «لیست واحد اصولگرایان» شناخته می‌شود. مسئله جدی برای بخشی از متدینین و اصولگرایان در حال حاضر دو بخش دارد.

اولاً رای به لیست واحد تا چه اندازه ضرورت دارد؟

ثانیاً به فرض پذیرش رأی به لیست واحد، آیا باید به کل این لیست 30 نفره رای داد یا این لیست نیاز به تغییر و تحولات دیگری دارد؟

پیرامون همین موضوع با یکی از اعضای جبهه پایداری که در لیست واحد حضور پیدا کرده به گفتگو نشستیم و نظرات وی را درخصوص این رویکرد که در بخشی از بدنه جریان اصولگرایی در حال وقوع است، جویا شدیم.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری که در شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس نیز حضور داشت در گفتگو با خبرنگار سیاسی مشرق، انتخابات این دوره مجلس و همچنین مجلس خبرگان را بسیار حساس دانست و تاکید کرد: مردم متدین و انقلابی کشورمان باید به این حساسیت ویژه توجه داشته باشند.

نماینده فعال مجلس نهم و عضو ائتلاف اصولگرایان در ادامه اظهار داشت: در شرایط کنونی اصلاح طلبان و فتنه گران که فرق چندانی با یکدیگر ندارند در یک طرف قرار گرفته‌اند و طرف دیگر لیست اصولگرایان قرار دارد و من باید به چند شاخصه از تفاوت‌ها و تقابل‌های این دو جریان اشاره کنم.

1- در این انتخابات تقابل جدی وجود دارد که از یکسو آن دسته از کسانی که طرفدار حاکمیت ارزش های اسلامی در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور هستند. از طرف دیگر نیز کسانی هستند که قائل به حاکمیت لیبرالیسم و ارزش های لیبرالی در تمام ابعاد کشور هستند.

2- تقابل بین کسانی که منافع مردم برایشان اهمیت دارد و به دنبال احقاق حق مستضعفین هستند. از طرف دیگر آنهایی که منافع شخصی و حزبی خودشان اهمیت دارد و عملا در سال‌های اخیر این را به خوبی نشان دادند. مانند طیف کارگزاران و مشارکتی ها و برخی اصلاح طلبان.

3- طیفی که تمام همت شان بر این است که در مقابل دشمنان این ملت ایستادگی کنند. از طرف دیگر نیز کسانی هستند که قائل به ایستادگی نیستند و دائم عقب نشینی می‌کنند.

4- طیفی که قائل هستند در مقام عمل «ولایت فقیه» باید حاکم باشد و باید پیرو فرمایشات ایشان حرکت کرد. در مقابل این طیف نیز کسانی هستند که حرف از ولایت فقیه می زنند ولی منافقانه عمل می کنند و شما در مقام عمل می بینید که اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است.

لذا شما می‌بینید که این دو تفکر چه تفاوت‌های جدی با هم دارند و اکنون در مقابل یکدیگر ایستادند.

نبویان در ادامه تاکید کرد: دوستان اصولگرا در سراسر کشور باید توجه کنند که «وحدت» را حفظ کنند، امروزه ارائه لیست دیگری در مقابل لیست واحدی که اصولگرایان معرفی کردند حتما باطل است و قطعا حرکت نادرستی است.

نبویان در ادامه با اشاره به نظارت آیات اعظام یزدی، مصباح و موحدی کرمانی در به نتیجه رسیدن لیست واحد اصولگرایان، عنوان کرد: طی این دو سال اخیر که من دائما خدمت آیت الله مصباح بودم، به شما می‌گویم که ایشان تمام تأکیدشان به «وحدت» است و می‌فرمایند حتما باید «وحدت» کنیم.

نبویان در انتها تاکید کرد: من این را به شما عرض کنم که «وحدت» امروز برای حاج آقای مصباح یزدی یک اصل مهم است و باید خیلی جدی پشت وحدت بایستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    درود بر آقای نبویان نماینده انقلابی و مردمی
  • دامغانی ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    درعجبم که چرا از مجلس خبرگان حرفی نیست وهمه گرم مجلس شورا شدن.بزرگان صاحب نظر لطفا در این باره راهنمایی بفرمایند
  • ناشناس ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    وحدت رمز پیروزی است انشاءالله .
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مطلب مهمیه.با تشکر
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    وحدت تنها راه پیروزی
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    درود بر آیت الله مصباح، خار چشم بی بی سی و انگلیسها
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    انشا الله به امید روزی که انسانهای پاک بر این کشور پهناور نماینده مردم پاک شوند
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    جناب آقای نبویان انسان مخلص و مدافع سرسخت ولایت است. خدا حفظش کنه.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مردم مواظب باشند . بنده به عنوان یک کاربر ناشناس - در حد یک نظر - می خواستم بگویم که جناح لیبرال و افت های انها برای اینده کشور را می شناسم و بخدا پناه می برم از شر اینها . انشاالله مردم از سنوات گذشته و همین دوره درس های لازم را گرفته باشند و درست عمل کنند .
  • سید دکتر محمود ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    چرا نظراتم رو سانسور میکنی؟ مگه امر خلاف واقعی گفتم؟
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    چرا منفی دادید؟!
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مگه نمیدونی مشرقی ها ظرفیت انتقاد ندارن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس