خبرگزاری دولتی عربستان مدعی شد پاکستان در تمرین‌های نظامی مشترک در شمال این کشور شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی عربستان مدعی شد که تمرین‌های نظامی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی با نام رعد و برق در شمال این کشور، پیام روشنی برای جهانیان است که ریاض و متحدان آن برای ثبات، برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه متحداند.

عربستان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ائتلاف جدیدی متشکل از 34 کشور برای مبارزه با تروریسم تشکیل داد.

از چندی پیش نیز عربستان جنگ علیه حوثی‌ها در یمن را آغاز کرده است و مناطق مختلف این کشور را بمباران می‌کند.

به گزارش داون، عربستان در حالی از مانور نظامی مهم با حضور 20 کشور از جمله پاکستان و مالزی خبر می‌دهد که ریاض جنگنده‌ها و نیروهای خود را برای تشدید عملیات علیه داعش در سوریه به یک پایگاه نیروی هوایی ترکیه اعزام کرده است.

خبرگزاری عربستان در گزارش خود مشخص نکرده است که رزمایش این کشور با حضور 20 کشور تا چه مدتی ادامه خواهد داشت.

این رسانه عربستان مدعی شد کشورهای شرکت کننده در این تمرین‌های نظامی شامل حضور شورای پنج کشور از جمله پاکستان،‌ چاد،‌ مصر،‌ اردن،‌ مالزی،‌ مراکش و سنگال و تونس هستند.

منابع عربستان سعودی چندی پیش اعلام کردند که اعضای ائتلاف نظامی جدید عربستان در ماه آینده برای برگزاری نخستین نشست در ریاض گردهم خواهند آمد.

عربستان با تشکیل ائتلاف نظامی به دنبال اعزام نیرو به سوریه است؛ این در حالی است که هنوز پاکستان نظر قطعی خود را در این زمینه ابراز نکرده و سنای این کشور در این زمینه نگران است.

عربستان با مشارکت 34 کشور اسلامی ائتلاف نظامی تشکیل داده است اما ایران از اعضای این ائتلاف نیست.

به گفته مقامات عربستانی عملیات های این ائتلاف تنها به داعش محدود نبوده و دیگر «گروه های تروریستی» هم هدف حمله قرار خواهند گرفت.

عربستان، ترکیه، قطر، امارات، اردن، پاکستان، بحرین، کویت، لبنان، لیبی، مصر، یمن و چندین کشور آفریقایی و آسیایی از اعضای ائتلاف تازه تشکیل شده سعودی هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر برادران مسلمان !!!!!!!! دو رو و همیشه دشمن...
  • رسول ایران ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    خدا این پاکستان ( آویزون از عربستان به خاطر پول و کارگرای پاکستانی که تو عربستان کار میکنن و پول میبرن پاکستان ) رو اصلاح ساختاری در حد جمهوری کنه که لا اقل همسایه هاش ( مخصوصا ایران عزیز ) از دستش گزیده و کفری نباشن .... لامصب این پول لعنتی ( پول چرب و ضخیم عرب آباد ) که میاد وسط دین و ایمون طرف ( سیستم فاسد و پر از کودتای پاکستان ) کمرنگ میشه ، در اصل خر عربا میشن و چهار نعل تا جهنم میتازن.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس