«فرحات الحرشانی» وزیر دفاع تونس گفت که با توجه به چالش های جدید پیش روی کشور، اقدام های تروریستی و مشکلات اقتصادی، زمان بررسی طرح مشارکت زنان در خدمت سربازی فرا رسیده است.

تونس طرح مشارکت زنان در خدمت سربازی را بررسی می کندبه گزارش مشرق، وی افزود: طبق فصل نهم قانون اساسی تونس، خدمت ملی برای تمامی شهروندان ضروری است و این فصل باید برای همه شهروندان اعم از زنان و مردان اجرا شود، از این رو زمان بررسی دقیق موضوع فرا رسیده است.

در کشور تونس، قانون زنان را از «خدمت ملی» مستثنی نکرده است، ولی در عمل تنها مردان باید به مدت یک سال به خدمت سربازی اعزام بشوند و زنان نمی توانند به ارتش ملحق شوند.

وزیر دفاع تونس گفت که کشورش با چالش های جدید، تروریسم و امکانات محدود مواجه است.
وی در عین حال عنوان کرد که این مسئله آسان نیست و باید زیر ساخت های آن مهیا شود و به همین منظور موضوع برای بررسی و یافتن راه حل های معقول و توافقی بررسی خواهد شد.

الحرشانی تصریح کرد: جوانان تونسی تمایلی به خدمت سربازی ندارند که این امر نامعقول است و باید دلایل آن بررسی و اصلاح شود.

تونس از زمان انقلاب 2011 شاهد اقدام های تروریستی است که بر اثر آن دهها نفر از نیروهای پلیس، نیروهای امنیتی و گردشگران خارجی کشته شده اند. اقتصاد این کشور که متکی به گردشگری است با مشکل مواجه شده است و میزان بیکاری به ویژه در میان جوانان بالاست.
چندی پیش جوانان تونسی در اعتراض به بیکاری تظاهرات کردند.

انقلاب تونس و سرنگونی حکومت «زین العابدین بن علی» با اقدام به خودسوزی جوان تحصیلکرده تونسی آغاز شد،‌انقلابی که دامنه خیزشها و اعتراضات آن به دیگر کشورهای عربی نیز رسید و به «بهار عربی» معروف شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    زشته . اصن سربازی رو جمعش کنین
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    من قبلن میگفتم دخترا باس برن سربازی الان میگم نه . پسرا هم نرن عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس