رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که این کشور بعید است نیروی زمینی برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعزام کند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی لهستان "پی ای پی"، آندری دودا رئیس جمهور لهستان گفته است این کشور نیروی زمینی نظامی برای مقابله با داعش اعزام نمی کند.

روز چهارشنبه وزیر دفاع لهستان گفته بود که این کشور به ائتلاف ضد داعش ملحق خواهد شد. وی مقیاس مشارکت لهستان در جنگ علیه داعش را به واکنش ناتو نسبت به اقدامات روسیه در شرق اروپا مشروط کرده بود.

رئیس جمهور لهستان درباره اظهارات وزیر دفاع این کشور، گفت: شاید تعبیر و برداشت نادرستی از برخی اظهارات شده است. امروز قطعا چنین تصمیمی وجود ندارد. مسائل دیگری وجود دارد که در نشست ناتو درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که ما عضو ناتو هستیم. اگر می خواهیم به طور جدی در ناتو رفتار کنیم، اگر می خواهیم انتظارات ما مورد احترام واقع شود باید درک کنیم که سایر کشورهای عضو ناتو نیز نگرانی ها و منافع خود را در سایر بخش های اروپا و جهان دارند.

رئیس جمهور لهستان اظهار داشت: شاید به دنبال حضور دائمی نیروها و تجهیزات ناتو در لهستان باشم ولی این مساله نیز می تواند ماهیت چرخشی داشته باشد.

ورشو در ماه جولای میزبان نشست ناتو خواهد بود. لهستان بارها خواستار حضور بیشتر نیروهای ناتو در خاک این کشور و سایر کشورهای شرق اروپا شده است. لهستان همچنین خواستار پاسخ قاطع تر به اقدامات روسیه در اوکراین شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس