سردرگمی در میان اصلاح‌طلبان موج می‌زند؛ لیستی که قرار بود چند روز گذشته منتشر شود هنوز در جدال میان نیروهای سیاسی اصلاحات با حامیان دولت است و حالا دو بازیگر جدید به نام لیست «صدای ملت» و حامیان علی لاریجانی نیز اضافه شده‌اند.

رقبای جدید محمدرضا عارف برای سرلیستی/ بن‌بست در تصمیم‌گیری اتاق فکر اصلاحاتگروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات اولین روز کاری را با برجسته‌سازی برخی از جملات رییس‌جمهور در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن و حضور حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در برنامه تلویزیونی انتخاباتی مجلس خبرگان اختصاص دادند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1رقبای جدید محمدرضا عارف برای سرلیستی/ بن‌بست در تصمیم‌گیری اتاق فکر اصلاحات. بازتاب سخنان انتخابات رییس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن در روزنامه‌های اصلاحات؛ این روزنامه‌ها عبارت‌های مانند «اگر کسانی هم ناملایماتی دیده‌اند فعالانه پای صندوق آرا بروند» و «رأی ما، «نه» به اهل افراط است» برجسته کردند.

2. دلواپسی اصلاح‌طلبان از محورهای فعالیت انتخاباتی اصولگرایان و پافشاری اصولگرایان بر پیگیری وعده‌های اقتصادی دولت یازدهم و حل معضلات معیشتی از محورهای انتخاباتی اصولگرایان است.

3. بازتاب عدم تأیید صلاحیت حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

4. انتشار فهرست مجزا از سوی هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان؛ در طول ادوار تاریخی هاشمی رفسنجانی همواره لیست جامعتین را حمایت می‌کردند و هنگامی که وی به تشخیص مدرسین حوزه علمیه واجد شرایط حضور در لیست انتخابات آتی نشد برای اولین بار هاشمی به صورت شخصی در برابر یک نهاد حوزوی-سیاسی لیست منتشر کرد.

5. برگزاری جلسه فوق العاده دولت برای فشار به صدا و سیما به بهانه اتفاقات اخیر جام جم

6. بازتاب سخنان سخنگوی شورای نگهبان نسبت به عدم اطلاع حقوقدانان شورا از روند تأیید صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری

7. انتظار برای فرجام دادگاه بابک زنجانی؛ بعد از پرونده زنجانی نوبت به کرسنت می‌رسد؟!

8. تاکید روزنامه دولت بر افزایش وزن پارلمانی زنان

رقبای جدید محمدرضا عارف برای سرلیستی/ بن‌بست در تصمیم‌گیری اتاق فکر اصلاحات· بن‌بست در تصمیم‌گیری اتاق فکر اصلاحات/ مطهری سخنان مرعشی را تکذیب کرد / رقبای جدید محمدرضا عارف برای سرلیستی/ لیست جدید به محوریت لاریجانی-روحانی

سردرگمی در میان اصلاح‌طلبان موج می‌زند؛ لیستی که قرار بود چند روز گذشته منتشر شود هنوز در جدال میان نیروهای سیاسی اصلاحات با حامیان دولت است و حالا دو بازیگر جدید به نام لیست «صدای ملت» و حامیان علی لاریجانی نیز اضافه شده‌اند.

سید حسین مرعشی عضو شورای عالی سیاستگذاری ائتلاف اصلاح طلبان از انتشار فهرست اصلاح‌طلبان با سرلیستی محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری این جریان خبر داد و گفت: «شنبه لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان منتشر می‌شود و علی مطهری نیز نفر دوم لیست اصلاح‌طلبان است. لیست اصلاح‌طلبان با عنوان «ائتلاف ۹۲؛ گام دوم» منتشر می‌شود و متشکل از 8 خانم و ۲۲ آقا خواهد بود.»

اما به سرعت سخنان مرعشی از سوی مطهری تکذیب شد؛ علی مطهری اظهار داشت: «صدای ملت با هیچ گروه اصلاح‌طلب یا اصولگرا ائتلاف نکرده است. این کاندیدای انتخابات مجلس، اضافه کرد که صدای ملت فهرست انتخاباتی خود را ظرف دو روز آینده منتشر خواهد کرد.» تا اولین اختلاف از درون اتاق تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان رونمایی شود و بن بست چینش لیست همچنان باقی باشد.

رقبای جدید محمدرضا عارف برای سرلیستی/ بن‌بست در تصمیم‌گیری اتاق فکر اصلاحاتاز سوی دیگر عبدالله ناصری از اعضای سازمان منحله مجاهدین در پاسخ به این سؤال روزنامه همدلی که «آیا قرار نیست از طیف رهروان ولایت که با تندروها زاویه دارند، کسی در لیست اصلاح‌طلبان قرار داشته باشد؛ اظهار داشت: «چنین تصمیمی گرفته نشده است، مبنا از ابتدا این بوده که لیست اصلاح‌طلبانه ارائه شود» تا دومین شکاف در بدنه اصلاح‌طلبان نمودار شود؛ در حالی که برخی از اصلاح‌طلبان از سرلیست مشترک میان عارف، کاظم جلالی خبر می‌دادند که کدورت خاطر عارف را به همراه داشت.

درحالی که اصلاح‌طلبان در انسداد روند تصمیم‌گیری درجا می‌زنند؛ روزنامه آرمان امروز که به خانواده هاشمی رفسنجانی نزدیک است؛ خبر از لیستی مجزا به محوریت روحانی-لاریجانی داد و در همین راستا نوشت: «ائتلاف روحانی- لاریجانی به طور حتم پیروز هر رقابتی است؛ ائتلافی که بر مدار میانه‌روی استوار گشته و تندروی را بر نمی‌تابد، ائتلافی که خانه ملت را صفا می‌دهد و آثار برخی تندروی‌ها در چند سال اخیر را پاک می‌کند. اکنون شنیده می‌شود 2 شخصیت مورد وثوق ملت درصدد هستند تا لیستی برای مجلس ارائه دهند تا خانه ملت هم مانند دولت رنگ آرامش و پیشرفت ببیند. اگر ارائه این لیست قطعی شود به طور حتم متشکل از میانه‌روهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و فراجناحی‌ها خواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جمشید ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    دو سال پیش هم اینطوری شد و مجبور به کناره رفتن عارف شدن.
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    بزعاله معلومه که سوختی مشرق احمق
  • رضا ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    اصلاح طلب بی ادب
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    خیلی بی ادب هستی
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    همش خودتی و بزرگترات
  • مهدی ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    من همیشه قبل از حرف زدن یا نوشتن سلام میدم اما نه به ادم بی ادبی مثل تو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس