کد خبر 534828
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

طرح ملی سامانه توسعه خدمات ناوبری و موقعيت‌يابی فضاپايه ایران، با ویژگی‌های خاص به زودی فعالیت خود را شروع می کند.

به گزارش مشرق، سامانه بسيار مدرن ناوبری و موقعيت‌یابی ملی فضاپايه جمهوری اسلامی ايران که اختصارا IGNS نامیده می‌شود، محصول همکاری گروه فضایی شرکت صا ایران (صنایع الکترونیک ایران) به عنوان مجری و مرکز ملی فضایی (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) به عنوان حامی است.

این سامانه با هدف ارائه خدمات پیشرفته برای افزایش کیفیت زندگی همه مردم ایران به زودی آغاز به کار می‌کند. از طریق سامانه توسعه خدمات ناوبری و موقعيت‌يابی فضاپايه ایران، امكان استفاده از خدمات سه سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی فوق پیشرفته جهان با نام‌های «جی.پی.اس، گلوناس و بیدو» به صورت همزمان و مکمل برای کل کشور فراهم خواهد شد.

ناوبری خودرويی، مديريت بحران، خدمات اجتماعی، نقشه‌برداری، شناسایی اهداف ثابت و متحرک، کشاورزی دقیق، کنترل ترافیک شهری، ردیابی خطوط انتقال نفت و گاز، خدمات محیط زیست، خدمات مسکن و شهرسازی پیشرفته، امور گمرک و جلوگیری از قاچاق کالا، مهار دقیق آتش‌سوزی، خدمات بیمه‌ای امروزی و پیشرفته، خدمات کشتیرانی و بنادر، هواشناسی دقیق، همه و همه خدمات کم‌نظیری هستند که توسط سامانه ناوبری و موقعيت‌یابی ملی فضایی و با دقت سانتی‌متری ارایه خواهند شد.

راه اندازی سامانه ناوبری و موقعيت‌یابی ملی فضایی در سال ۱۳۹۵ و طی سه فاز انجام خواهد شد. در فاز اول ۱۵ ایستگاه شبکه کورس و دو ديتاسنتر برای جمع‌آوری اطلاعات موقعیتی دقیق به صورت آزمايشی در تهران راه‌اندازی خواهد شد. پس از اجرایی شدن فاز اول در تهران، فاز دوم طرح در کلان‌شهر‌ها پیاده‌سازی شده و در فاز سوم کل کشور تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

سخت‌افزار این سامانه قرار است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد و تنها هزینه استفاده از خدمات آن ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان در سال خواهد بود.

همچنین علاقمندان با ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۱۲۰ می‌توانند اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات طرح و نحوه ارائه آنها کسب کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    وقتی جنگ شد راحت با یه اف 15 مسلح به موشک ضد ماهواره میزننش تازه هزینه زیادی هم داره
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    خوب مگه فقط اونا میتونن بزنن ؟؟فراموش کردید ما ماهواره جاسوسی اون هارو یک بار کور کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس