کد خبر 604549
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

محققان دانشگاه علم و صنعت ایران با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران موفق به طراحی و پیاده سازی چند روش ضدجمینگ در گیرنده های تک فرکانس GPS شدند.

کار بر روی مقابله با جمینگ GPS در کشوربه گزارش مشرق، سید محمدرضا موسوی میرکلائی مجری پروژه ' طراحی وپیاده سازی چند روش ضدجمینگ در گیرنده های تک فرکانسه GPS' درباره این پروژه اظهارکرد: هدف از انجام این پروژه بررسی روش های ضدجمینگ در GPS، ارائه چند روش ضدجمینگ در GPS، شبیه سازی و پیاده سازی عملی روش های ارائه شده و تحلیل نتایج آنها و مقایسه نتایج به دست آمده با نتایج روش های موجود است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: سیگنال های GPS ( سامانه موقعیت یاب جهانی) روی فرکانس های مشخصی از ماهواره هایی که در فاصله 200 کیلومتری زمین قرار دارند، ارسال می شوند، این سیگنال ها در فرستنده (ماهواره) با توان 50 وات ارسال و با نزدیک شدن به زمین تضعیف می شوند.

وی اظهارکرد: این تضعیف سبب می شود که سیگنال های GPS به تداخل های عمدی وغیرعمدی آسیب پذیر شوند، جمرها می توانند قطعات ردیاب را از تعیین و گزارش سرعت و موقعیت منع کنند، این اختلال کننده ها غیرقانونی هستند، ولی به راحتی قابل حصول هستند.

موسوی میرکلائی افزود: این یک نگرانی بسیار بزرگ است که یک سیستم ناوبری که بیلیون ها دلار هزینه دارد به راحتی با اختلال کننده های ارزان قیمت مختل می شود بنابراین روش های مقابله با جمینگ توجه بسیاری را به خود جذب کرده است تا این اطمینان حاصل شود که عملکرد عادی GPS در شرایطی همانند نبرد نظامی نیز برقرار باشد.
وی گفت: در این تحقیق چند روش جدید مقابله با جمینگ GPS طراحی و عملا پیاده سازی شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    ایول. بعد از مدتها یک کار کاربردی خوب.
  • مغز متفکر ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    خدا تقویت کنه . آمین
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    حرف مفت نزن تو اصلا میدونی قضیه چیه
  • ایرانی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    اینجا شده محل فحاشی به کسایی که مخالفمون شدند اصلا دنیا مجازی و نت شده محل بی ادبانه حرف زدن ...طرف یک کامنتی گذاشته اون یکی اومده میگه حرف مفت نزن اخه این کامنته ..خدایی یکم رفتارتون را عوض گنید ..ادم فقط تاسف میخوره همش فحش و ناسزا و بی ادبی کردن ...یکم احترام همدیگه را نگه دارید بعد صحبت کنید ...
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    جمینگ روی سیستمی که از اساس کنترلش در دست غرب هست و راحت خاموش میشه چه سودی داره!!!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس