علیرضا میرزامصطفی طراح پوستر فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی بیان کرد در طراحی پوستر این فیلم سینمایی به گرافیک دهه ۵۰ وفادار بوده است.

به گزارش مشرق، علیرضا میرزامصطفی طراح پوستر «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی با توضیح چگونگی طراحی پوستر این فیلم گفت: حال و هوای فیلم «سیانور» ایجاب می کرد تا پوستری متفاوت نسبت به دیگر پوسترهای رایج در سینمای ایران طراحی کنیم زیرا داستان در دهه ۵۰ رخ می دهد. برای رسیدن به فضای مناسب برای طراحی پوستر بهروز شعیبی توضیحاتی را درباره فیلم به من ارائه کرد و من هم بر همان اساس طراحی را انجام دادم.

وی ادامه داد: در این فیلم فضای مبارزاتی دهه ۵۰ با درام همراه شده است و در چنین شرایطی این ایده به ذهنمان خطور کرد که برای طراحی پوستر از گرافیک طراحی پوستر فیلم های همان دوران استفاده کنیم.

این طراح پوستر با تاکید بر اینکه در طراحی پوستر فیلم به فضای گرافیک پوسترهای دهه ۵۰ وفادار بوده است، بیان کرد: این وفاداری در طرح لوگوی فیلم و افکت ها گرافیکی که به پوستر داده شده و شامل سایه های اگزجره در لوگو است هم دیده می شود. در کنار آن از رنگ زرد خام و ساده در پشت پوستر استفاده کرده ایم به گونه ای که این پوستر مخاطب را به یاد گرافیک پوسترهای دهه ۵۰ می اندازد.

پوستر «سیانور» به گرافیک دهه۵۰ وفادار است+عکس

 میرزا مصطفی همچنین خبر داد: زمان اکران فیلم، ورژن های دیگری از پوستر طراحی می کنیم که در صورت تایید تهیه کننده و کارگردان پوسترهای بدون عکس نیز خواهیم داشت ولی همه پوسترهایی که برای این فیلم طراحی می شود به گرافیک دهه ۵۰ وفادار خواهد بود.

وی درباره  استفاده از رنگ زرد در پوستر «سیانور» توضیح داد: رنگ زرد علاوه بر اینکه جذاب است و به دیده شدن پوستر کمک می کند، معمولا مقداری نگرانی را هم به مخاطب القا می کند و به مخاطب این فیلم القا می کند تا برای دیدن «سیانور» کمی نگران باشد.

طراح پوستر فیلم «سیانور» بیان کرد: به دلیل اینکه تهیه کنندگان اهمیتی به گرافیک حرفه ای در پوستر فیلم ها نمی دهند شرایطی پیش آمده که پوستر فیلم ها در هر ژانری شبیه هم شده‌اند. فکر می کنم در چنین شرایطی تفاوت و سادگی پوستر فیلم «سیانور» می تواند برای مخاطب جذابیت داشته باشد و بی شک با دیدن این اثر سینمایی و حس حال و هوای فیلم متوجه می شود که چرا چنین پوستری برای «سیانور» طراحی شده است.

میرزا مصطفی در پایان گفت: در دهه ۵۰ یک سبک گرافیکی در طراحی پوسترهای سینمایی وجود داشت که تبدیل به نوعی هویت گرافیکی سینمای آن دوران شده بود و در طراحی پوستر «سیانور» تمام موارد گرافیکی آن دوران مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    جالب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس