کد خبر 532878
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در هفتمین روز خود با برگزاری چهار نشست نقد و بررسی و اکران 6 فیلم مستند و داستانی به کار خود ادامه داد.

به گزارش مشرق، اولین نشست نقد و بررسی به فیلم 'بارکد' ساخته مصطفی کیایی اختصاص داشت که شنبه 17 بهمن در برج میلاد اکران شده بود.

کیایی در این نشست گفت: فیلم بارکد را برای مردم ساختم تا این فیلم را ببینند و حالشان خوش شود.

وی درمورد موسیقی رپ که در پایان فیلم استفاده شده نیز گفت: خواننده این موسیقی را نمی شناختم، اما وقتی به آن گوش دادم به نظرم برای فیلم مناسب آمد.

کیایی همچنین از خبرنگاران تشکر کرد که شب گذشته تا سه بامداد در کاخ رسانه ای جشنواره بودند و امروز در محل حاضر شدند.

در نشست بعدی عوامل فیلم «آبنبات چوبی» ساخته محمدحسین فرحبخش در سالن سعدی برج میلاد حاضر شدند و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

فرهاد اصلانی که به عنوان مشاور کارگردان در این نشست حاضر بود موقعیت خوبی را برای خبرنگاران به منظور مصاحبه درمورد فیلم هایش فراهم کرد.

فرحبخش از روند و وضعیت سینما انتقاد کرد و کارگردان این اثر نیز دلیل غیبت رضا عطاران یکی از بازیگران این فیلم را بیماری پدرش دانست که از یک ماه گذشته در بیمارستانی در مشهد بستری است.

انتقاد از کیفیت صدای فیلم هنگام پخش در برج میلاد نیز از جمله مسائلی بود که در نشست مطرح شد.

در نشست سوم کیومرث پوراحمد کارگردان، رضا کیانیان و مجید مظفری بازیگران فیلم کفش هایم کو؟ به همراه دیگر عوامل آن در نشست حاضر شدند.

حمید مظفری در این نشست از غیبت هشت ساله خود در سینما گفت و اینکه مسوولان جدید سازمان سینمایی به هنرمندان و پیشکسوتان توجه کردند.

کیومرث پوراحمد نیز از بازی خوب رضا کیانیان تقدیر کرد و فرصت همکاری با علیرضا زرین دست را به عنوان فیلمبردار قابل تحسین دانست.

شوخی های کیومرث پوراحمد با رضا کیانیان در انتهای نشست نیز سوژه خوبی به عکاسان حاضر در سالن داد.

آخرین نشست برای بررسی فیلم وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی برگزار شد که در آن شهین امین مدیر جلسه گفت: فیلم هایی که در ساعت یک بامداد اکران می شوند از جهتی مظلوم هستند و به آنها اجحاف می شود، زیرا هم زمانی اکران و نشست نقد و بررسی مناسب نیست.
مستند فصل حرم اولین فیلمی بود که امروز با حضور عوامل آن به نمایش درآمد و مورد استقبال نسبی حاضران در برج میلاد قرار گرفت.

در ادامه فرش قرمز فیلم 'سینما نیمکت' به کارگردانی محمد رحمانیان با حضور همه عوامل و بازیگران آن برگزار شد، سپس سازندگان این فیلم همراه با حضار به تماشای فیلم نشستند.
سینما نیمکت که در بخش هنر و تجربه در جشنواره حضور دارد روایت یک گروه نمایشی است که در دهه 60 در روستاهای اطراف ورامین برای مردم برنامه اجرا می کند. رحمانیان در این اثر با کمک گرفتن از بازیگران تئاتری مانند علی عمرانی، هومن برق نورد و مهتاب نصیرپور بار دیگر خاطره اجرای یکی از نمایشنامه های خود را برای مخاطب زنده می کند.

بازی اشکان خطیبی در نقش یک نوازنده ویلن دوره گرد قابل توجه است.

در ادامه فیلم دختر به کارگردانی رضا میرکریمی به نمایش درآمد که از نیم ساعت قبل از شروع فیلم صف های طویلی مقابل سالن اصلی برج میلاد برای دیدن آن بسته شده بود. فیلم به دلیل نقص فنی که در نسخه تحویلی به مسوولان جشنواره پیش آمده بود در سالن اصلی با 10 دقیقه تاخیر و در سالن 5 که مختص خبرنگاران است با نیم ساعت تاخیر اکران شد.

خبرنگاران و مهمانان امشب کاخ رسانه ای جشنواره بعداز فیلم دختر و برگزاری مراسم فرش قرمز خماری به همراه همه عوامل آن به تماشای این فیلم ساخته داریوش غضبانی نشستند.

فیلم خماری یکی از تم های به کارگرفته شده در جشنواره امسال یعنی اعتیاد را دست مایه خود قرار داده بود و ماجرای یک پسر نابغه موسیقی ایرانی را روایت می کرد که برادری معتاد دارد و همزمان باید با دادن یک آزمون ، بورسیه ای در دانشگاهی در اتریش برای ادامه تحصیلاتش بگیرد.

هنگام اکران این فیلم شماری از صندلی های سالن اصلی برج میلاد خالی بود و داستان نسبتا آشنا، بازی های معمولی و نبود جذابیت در روند داستان باعث شد بعضی از مخاطبان نیم ساعت بعد از شروع فیلم سالن را ترک کنند.

از آنجایی که امشب دو فیلم دیگر یعنی مالاریا به کارگردانی پرویز شهبازی و یتیم خانه ایرانیان به کارگردانی ابوالقاسم طالبی اولی در ساعت 23 و دومی در ساعت یک بامداد به نمایش در می آید مسوولان جشنواره تصمیم گرفتند فرش قرمز هر دو فیلم پشت سر هم حوالی ساعت 30/22 برگزار شود.

فیلم مالاریا آخرین ساخته پرویز شهبازی است که از سال 1381 با فیلم نفس عمیق نام خود را در ذهن سینما دوستان ثبت کرد. آزاده نامداری ، مجری تلویزیون برای اولین بار در این فیلم بازی کرده است.

تا لحظاتی دیگر نمایش فیلم مالاریا آغاز می شود و بعد از آن حاضران به تماشای فیلم یتیم خانه ایرانیان می نشینند. این فیلم که ایران را در دهه 20 خورشیدی روایت می کند در بخش خارج از مسابقه در جشنواره حضور دارد.

از حواشی امشب تقدیم فیلم دختر ساخته میرکریمی به یدالله نجفی صدابردار شهیر ایرانی بود که چندی پیش به طرز ناگهانی درگذشت . عوامل این فیلم پیش از آغاز فیلم آن را به مرحوم نجفی تقدیم کردند.

کاخ جشنواره امشب نیز میزبانان مختلفی از میان هنرمندان و مسوولان داشت که علیرضا تابش رییس بنیاد سینمایی فارابی یکی از این افراد بود.

تابش که امشب مهمان کاخ جشنواره شده بود به تماشای فیلم های 'دختر' و 'خماری' نشست.
سی و چهارمنی جشنواره فیلم فجر با شرکت 55 فیلم در چهار بخش مستند ، نگاه نو ، هنر و تجربه و سودای سیمرغ در 23 سینما و پردیس سینمایی تهران برگزار می شود.

در حالی که جشنواره فیلم فجر به آخرین روزهای خود نزدیک می شود مسوولان برگزاری جشنواره از احتمال اعلام اسامی نامزدهای بخش های مختلف در روز سه شنبه (20 بهمن) خبر دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس