قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو گفت: سورن مجهز به موتور توربوشارژ سرعت صفر تا 100 را در 10 ثانیه طی می کند و مصرفی حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد داشت. سورن با موتور توربو شارژ،کم مصرف تر و پر شتاب‌تر است

 به گزارش مشرق، دیروز خط تولید انبوه موتورهای توربو شارژ در کارخانه ایران‌ خودرو افتتاح و تولید موتورهای توربو شارژر برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی شد.
 
در این مراسم همچنین از سورن توربو شارژ رونمایی گشته است. سورن مجهز به موتور توربو شارژ ظرفیت ۱۷۰۰ سی‌سی دارد که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند.
 
سورن توربو شارژ رونمایی شد؛ تولید انبوه موتور توربو شارژ در ایران خودرو
 
به گفته قائم مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو، سورن توربو شارژ نسبت به سورن‌های موجود در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش توان، ۴۰درصد افزایش گشتاور، ۷ درصد كاهش مصرف سوخت و ۱۳ درصد كاهش آلاینده های خروجی دارد.
 
سورن توربو شارژ رونمایی شد؛ تولید انبوه موتور توربو شارژ در ایران خودرو
 
سورن توربو شارژ حداکثر توان خروجی ۱۵۵ اسب بخار، گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر و مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.
 
سورن توربو شارژ در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بر اساس ادعای مسئولان ایران خودرو، سورن توربو شارژ با موتور ۱۷۰۰ سی‌سی هم قدرت خودرویی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بوده ولی میزان آلایندگی‌اش برابر با آلایندگی اتومبیلی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است.
 
وزیری قائم مقام معاونت توسعه محصولات جدید ایران خودرو با اشاره به استفاده اتومبیل‌سازی روز جهان از فناوری توربو شارژ در تولید قوای محركه توضیح داد که  ورود ۳۰ برابری هوای بیشتر به محفظه احتراق و بهبود ۴۰ درصدی راندمان موتور، از جمله موارد مهم در این فناوری به شمار می رود که اکنون بیشتر خودروسازان دنیا از آن بهره می‌برند.
 
به گفته‌ی این مسئول ایران خودرو، در سورن جدید علاوه بر اضافه شدن توربو شارژ، گیربكس، سیستم مدیریت موتور، سیستم‌های سوخت‌رسانی و هوارسانی، اگزوز، خنک‌كاری و شبكه برق و الكترونیک طراحی شده و تغییر كرده است.
 
سورن توربو شارژ رونمایی شد؛ تولید انبوه موتور توربو شارژ در ایران خودرو
 
در برنامه آینده ایران خودرو فناوری موتورو توروبو شارژ در موتورهای دوگانه سوز، CNG و موتورهای نسل جدید به كار گرفته و پلتفرم ملی منطبق با فناوری توربو شارژ طراحی و و در بیشتر محصولات ایران خودرو تولید خواهد شد.

منبع: پرشین خودرو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حسین ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    1 0
    بیچاره تر از من فکر کنم وجود نداره به دلیل عرق ملی و دستور رهبری فقط ماشین داخلی می خرم و دلم به ماشین خارجی راضی نمیشه. دنا خریده ام با کارت طلایی 4 ستاره که بیمه کامل بدنه و ... داره، القصه سپر جلو رو یکی از دوستان زد جایی و شکست و قاعدتا باید بدون هزینه با کارت طلایی تعویض بشه. الان ماشین دو هفته است تعمیرگاه مرکزی ایران خودرو است و می فرمایند سپر نداریم!! و اگر داشتیم براتون رایگان درست می کردیم. جالب تر اینکه می فرمایند اگر کارت طلایی رو بی خیال بشید و پول سپر رو بدید، سپر داریم!! کاش یک خودرو ساز وطنی واقعا خصوصی درست بشه تا من هم بتونم ماشین داخلی بخرم هم از شر ایران خودرو خلاص بشم با این مدیریت ... و سرویس ندادن به مشتری
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 1
    هههههههه
  • عارف فلاح ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    دوستان عزیز در ایران خودرو کاری قابل تحسین انجام شده منتها کیفیت بسیار پایین تولید و ایمنی خودروی تولیدی واجب تره یا صفر تا صد توی ده ثانیه؟ قصدم تمسخر نیست.کاری انجام شد شایسته ی تقدیر منتها اول ایمنی و کیفیت بعد اقدامات فرعی ...
  • مدیر مالی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    4 سال مدیر مالی یکی از شرکتهای مشترک ایران خودرو سایپا بهمن ... بودم جلوی اختلاس دو تا از مدیر عاملهارو گرفتم شرکت را بعد از 11 سال به سود رسوندم رشوه و پورسانت نگرفتم چند ماه پیش هیات مدیره دیگه بهم گفتند چشماتو ببند ما..... چون نبستم اخراجم کردند الان چند ماهه حق و حقوق منو ندادن .... منو هم آواره کردند......... مشت نمونه خروار است
  • ali ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    این چیزا رو نگو محرمانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس