ولوو با ایجاد نوآوری‌هایی مثل ایربگ مخصوص عابران پیاده، به‌تولید خودروهای امن شهرت یافته است اما هنوز امن‌ترین خودروی جهان هم نمی‌تواند از مرگ یک انسان در تصادفی هولناک جلوگیری کند. با این‌وجود به نظر می‌رسد که ولوو ضمانتی شگفت‌انگیز کرده است، به‌این‌ترتیب که تا سال 2020 هیچ‌کس درون خودروی خود از هیچ تصادفی نمیرد و آسیب جدی نبیند.

 به گزارش مشرق، یکی از دلایل شهرت و محبوبیت مدل های S ماشین های تسلا، ایمنی بسیار بالای این وسایل نقلیه است. در همین راستا کمپانی های خودروساز دیگری همانند ولوو نیز برای ارتقا سطح ایمنی سرنشینان ماشین هایشان بی وقفه در تلاش هستند تا بتوانند تا حد ممکن از جان مسافران محافظت نمایند.
 
اما کمپانی سوئدی یاد شده کمی پا را فراتر گذاشته و اعلام نموده قرار است تا سال 2020 میلادی ماشین‌هایی را روانه بازار نماید که صد در صد «ضد مرگ» هستند.
 
مدیر عامل دفتر آمریکای شمالی این شرکت پیش بینی نموده تا چند سال آینده مشتری‌هایی که ماشین های سدان یا شاسی بلند Volvo را خریداری می کنند هرگز در اثر تصادف کشته نخواهند شد و حتی  جراحت‌های عمیق نیز نخواهند داشت.
 
این ایده از لحاظ نظری بسیار آسان به نظر می رسد اما اجرائی نمودن آن با مشکلاتی عدیده ای همراه خواهد بود. کمپانی یاد شده در نخستین قدم باید ایمنی داخلی خودروهای خود را تا حد امکان افزایش دهد. سپس از تکنولوژی های پیشرفته همانند سیستم ایجاد فاصله طولی در جاده و ردیاب های تشخیص حیوانات به منظور پیشگیری از انواع تصادفات استفاده نماید.
 
هیچ‌کس درون این خودرو از تصادف نخواهد مرد

البته جا دارد اشاره نمائیم که پیش از این نیز چنین فناوری هایی را در ماشین‌های دیگر شاهد بوده ایم.اما اینکه یک خودروساز با اطمینان کامل در مورد ایمنی کامل محصولات آتی خود سخن بگوید کاملا جدید است و می‌توان آن را تا حدی تحسین بر انگیز برشمرد. 

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    3 0
    در پراید ما هم فرصت آخ گفتن وجود ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس