کد خبر 490819
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

خودروسازان ایرانی در مواقعی که دچار تنگنا شده و به ته خط توجیه می‌رسند، یک کارت به‌زعم خود برنده را رو می‌کنند و آن‌هم این مدعاست که‌ای جماعت! در هیچ نقطه‌ای از عالم خودرویی به‌مانند پراید نمی‌یابید که هم ارزان بوده و به این اندازه نیز مجهز باشد!

 به گزارش مشرق، به ادای خودرو ساز داخل در رده قیمتی زیر 25 میلیون تومان، تنها گزینه مناسبی که برای شما خریداران ایرانی وجود دارد خودرو پراید است و بس. در اینجا برای آنکه این دعوی را به چالش بکشیم، نه بازار آمریکا و یا اروپا و یا حتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و…، بلکه بازار یک کشور درحال‌توسعه و مشمول تعرفه‌های بالا را مبنای پژوهش خود قرار داده‌ایم. بازاری که در آن سالانه میلیون‌ها دستگاه خودروی نو تولید و معامله می‌شود؛ و آن بازار هم جایی نیست جز کشور هندوستان. یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها جهت خرید خودرو در دنیا.

همتایان قیمتی پراید در دنیا
 
پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
در سال 2014 میلادی، نزدیک به 3.2 میلیون دستگاه خودرو از زیر دست سازندگان هندی روانه بازار شد. این میزان از تولید، جایگاه ششمین خودروساز برتر گیتی را از آن هند نموده است. صنعت خودرو در این دیار تحت حمایت کامل و فراگیر دولت قرار دارد و از همین رو برای ورود خودروی کامل (CBU) تعرفه 60 درصدی و برای ورود قطعات منفصله (CKD) تعرفه 30 درصدی برقرار و جاریست؛ اما وضع این تعرفه مانع از رقابت و شکوفایی در این حرفه نشده و در حال حاضر کمپانی‌های مشهور و به نامی همچون سوزوکی، هوندا، تویوتا، شورولت، فورد و رنو و نیسان و… دوشادوش برندهای داخلی این کشور از جمله تاتا و ماهیندرا مشغول به کارند. دستمزدهای پایین و بهره‌وری بالای خودروسازان هندی موجب شده که بهای خودرو در این کشور بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی آن باشد و به همین دلیل نیز خودروهای مدرن با قیمت بسیار پایینی به خریداران فروخته می‌شوند که گاهی تصور آن نیز دور از ذهن است.
 
پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا

نکته جالب اینجاست که بخش اعظم قطعات این خودروها هم توسط سازندگان هندی تأمین می‌گردد که گاهی میزان آن از 90 درصد (خودروی کامل) نیز فراتر می‌رود؛ و مهم‌تر از همه، مشارکت با خودروسازان خارجی، هیچ لطمه‌ای به اشتغال کارگران در هند وارد ننموده و مطابق برخی آمارها تنها در شرکتی همانند ماروتی که به تولید محصولات سوزوکی اشتغال دارد، نزدیک به هفت هزار تن مشغول فعالیت‌اند. هم‌اکنون، شرکت ماروتی از ظرفیت تولیدی معادل 1.5 میلیون دستگاه در سال برخوردار است و بنا به ادعای وب‌سایت آن، هر 12 ثانیه یک دستگاه خودرو از خط تولیدش خارج می‌شود! و تاکنون هم به 125 کشور دنیا من‌جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا و بریتانیا و… صادرات داشته است.
 
پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا

در سطور ذیل، چند نمونه از خودروهای ارزان‌قیمت ساخت هند که از بهایی زیر 25 میلیون و نزدیک به پراید برخوردارند را به شما معرفی می‌کنیم. البته پیش از هر چیز توضیح چند نکته را لازم می‌دانیم:

1 – تمامی خودروهایی که نامشان در این لیست آمده از جدیدترین نسخه‌های شرکت خود بوده و مدل‌هایی به‌روز هستند و همانند پراید نمونه‌ای از رده خارج محسوب نمی‌شوند، پس پراید با سی سال سن، به لحاظ تکنولوژی و نیز بهره‌گیری از استانداردهای امروزی به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس با خودروهای ذیل نیست و اگر در این میان مقایسه‌ای هم بینشان صورت می‌گیرد تنها درزمینهٔ قیمت است. (تاریخ معرفی پراید به بازارهای جهانی سال 1986 میلادی و یا اواخر سال 1364 شمسی است)
 
2 – تمامی این خودروها تحت نظارت کمپانی مادر تولید شده و از قابلیت صادرات برخوردارند. مثلاً امروزه هیوندای i10 ساخت هند به اروپا صادر می‌شود و یا انواع محصولات سوزوکی و فورد و… از مبدأ این کشور روانه اقصی نقاط دنیا می‌گردند.
 
3 – شاید از نظر شما خوانندگان عزیز، وجود برخی از تجهیزات در خودروهای ذیل امری بدیهی و پیش‌پاافتاده به نظر آید، ممکن است دراین‌باره حق با شما باشد ولی درعین‌حال این قضیه را هم فراموش نکنید که مبحث ذیل در مورد خودروهای ارزان و هم‌رده‌های قیمتی پراید است و نه خودروهایی همچون هیوندای الانترا و…
 
4 – در بازار هند، تیپ‌های پایه هر خودرو از حداقل امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی برخوردارند و حتی برخی از آن‌ها فاقد کیسه هوای ایمنی و قفل مرکزی هستند. به همین سبب نیز در این متن تیپ‌هایی از یک خودرو را ملاک سنجش خود قرار دادیم که لااقل به یک عدد کیسه هوا مجهز بوده‌اند و از همین رو تیپ‌های فاقد کیسه هوا، حتی علیرغم وجود تجهیزاتی بیش از پراید در آن‌ها، از لیست ذیل حذف شدند.
 
5 – در متن پیش رو تا حدی سلایق هم‌وطنانمان نیز لحاظ شده است. مثلاً در حال حاضر، ارزان‌ترین خودروی بازار هند، تاتا نانو نام دارد که از بهای پایه‌ای معادل 199 هزار روپیه و یا در حدود سه هزار دلار برخوردار است. بی‌تعارف می‌توان گفت که این خودرو با پیشرانه ضعیف 0.6 لیتری (37 اسب بخاری) و سیمای عجیب‌وغریب خود! حتی در صورت ورود به ایران از کمترین اقبال در نزد هم‌وطنانمان برخوردار خواهد شد و از همین رو نیز در لیست ذیل، ذکری از آن نشده است.
 
پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا

توضیح: نرخ خرید و فروش هر روپیه هندوستان در بازار آزاد ایران بین 50 تا 54 تومان است و قیمت خودروها هم به‌طور مستقیم به تومان تبدیل شده است.
 
ماروتی سوزوکی آلتو 800

تولید این خودرو در سال 2012 میلادی در هند آغاز شد و نسخه فعلی هم نسل دوم این خودرو به شمار می‌آید. این خودرو از پراید کمی کوچک‌تر بوده و از طول 3.4 متری برخوردار است و در کلاس خودروهای KEI طبقه‌بندی می‌گردد. پیشرانه سه سیلندر به کار رفته در آن، از 0.8 لیتر حجم برخوردار است و توان خروجی این پیشرانه هم معادل 48 اسب بخار و گشتاورش معادل 69 نیوتن متر است. این خودرو در تیپ پایه یا std با بهایی معادل 253 هزار روپیه یا در حدود 13/7 میلیون تومان فروخته می‌شود و تیپ مجهزتر آن که VXi (دارای ایربگ) نام دارد با بهایی معادل 344 هزار روپیه و یا در حدود 18.6 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:
ایربگ راننده – سیستم تهویه مطبوع دستی – داشبورد دو رنگ – قفل مرکزی ایموبلایزر – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – پشت‌سری‌های صندلی جلو و عقب – سیستم تهویه مطبوع – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده فنجان در جلو – شیشه‌های برقی جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح مخزن سوخت – سیستم صوتی با قابلیت خوانش صفحات CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو AM/FM با دو عدد اسپیکر – دستگیره‌های همرنگ بدنه – ترمز جلو دیسکی – سپرهای همرنگ بدنه و…

پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
نحوه خرید (تیپ VXi): 292 هزار روپیه یا در حدود 15.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 6,362 روپیه یا در حدود 344 هزار تومان در ماه
 
 پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
ماروتی سوزوکی آلتو K10

خودروی بعدی این لیست هم یک سوزوکی است. این خودرو نمونه ارتقاء یافته آلتو 800 بوده و از ماه نوامبر سال 2014 میلادی تولید آن در هند آغاز گردید. مشخصات این خودرو به پراید هاچ‌بک بسیار شبیه است و با طولی معادلی 3/55 متر چند سانتی از آن کوچک‌تر است. خودروی مذکور از پیشرانه‌ای سه سیلندر با حجمی معادل یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب و گشتاور آن نیز برابر با 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه خود و یا همان LX با بهایی معادل 320 هزار روپیه و یا حدود 17/3 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما مدل مجهزتر آن که (O)VXi نام دارد به بهایی معادل 372 هزار روپیه و یا در حدود 20/1 میلیون تومان فروخته می‌شود.

این تیپ نیز از تجهیزات ذیل برخوردار است:

ایربگ راننده – قفل مرکزی با کلید– ایموبلایزر – سیستم تهویه مطبوع دستی – قفل خودکار درب‌های خودرو – قفل ایمنی کودک – داشبورد دو رنگ – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی– پشت‌سری جلو و عقب – نگه‌دارنده فنجان‌ها در جلو- شیشه برقی جلو- راهنما بر روی آینه‌های جانبی- شیشه عقب بخار زدا- آنتن سقفی – چراغ‌های مه شکن جلو – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو- هشداردهنده کاهش سطح بنزین – 2 عدد اسپیکر و سیستم صوتی با قابلیت خوانش CD و MP3 و نیز پورت USB – دستگیره و آینه و سپرهای همرنگ بدنه – ترمز دیسکی جلو و…

پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
گارانتی خودرو: 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
نحوه خرید تیپ (O) VXi: 316 هزار روپیه یا در حدود 17.1 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 6,897 روپیه و یا در حدود 372 هزار تومان

 پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
ماروتی سوزوکی سلریو

سومین خودروی موجود در این لیست باز هم یک سوزوکی است! البته این خودرو را چندی پیش به شما معرفی نمودیم. سوزوکی سلریو با طول 3.6 متری خود تقریباً هم‌اندازه پراید هاچ‌بک است. خودروی مذکور در ماه فوریه سال 2014 میلادی معرفی شد و در حال حاضر هم در دو کشور هند و تایلند تولید می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ای سه سیلندر به حجم یک لیتر بهره می‌برد. توان خروجی این پیشرانه معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز معادل 90 نیوتن متر است. خودروی مذکور در تیپ پایه و یا LXi در حدود 397 هزار روپیه و یا تقریباً 21.4 میلیون تومان قیمت دارد؛ اما تیپ مجهزتر آن که ZXi نام دارد از بهایی معادل 457 هزار روپیه و یا 24.7 میلیون تومان برخوردار است.

این تیپ از تجهیزات ذیل بهره‌مند است:

ایربگ راننده – هشداردهنده بستن کمربندهای ایمنی – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – قفل خودکار درب‌های خودرو– قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی- خروجی برق 12V – شیشه عقب بخارزدا – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – آینه جانبی برقی – راهنما بر روی آینه‌های جانبی – آنتن سقفی- دستگیره درب داخل از جنس کروم – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان+ CD + MP3 و پورت USB و AUX به همراه اتصالات بلوتوث – هشداردهنده کاهش سطح مخزن باک بنزین – سپرها و دستگیره‌ها و آینه‌های همرنگ بدنه – هشداردهنده نیمه باز بودن درب خودرو- 4 عدد اسپیکر و…

پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
گارانتی: 2 سال و یا 40,000 کیلومتر
نحوه خرید (تیپ ZXi): 388 هزار روپیه یا در حدود 21 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 8,459 روپیه یا در حدود 457 هزار تومان

 پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
داتسون GO

چهارمین خودرویی که می‌خواهیم به آن بپردازیم نسخه‌ای احیاء شده از یک برند است؛ یعنی قرار است که این خودرو نام داتسون را که از سال 1986 میلادی توسط نیسان کنار نهاده شد، دوباره زنده کند. تولید داتسون GO از سال 2014 میلادی در هندوستان آغاز شد و در حال حاضر هم علاوه بر این کشور، در اندونزی هم به تولید می‌رسد. خودروی مذکور از پلت فرم V نیسان بهره می‌برد که در مدل‌های میکرا و مارچ هم به کار گرفته می‌شوند. داتسون GO به لحاظ ابعادی از پراید کاملاً بزرگتر است و با طولی معادل 3/78 متر تقریباً هم‌اندازه پژو 206 هاچ‌بک است. البته نسخه استیشن با نام GO+ به بازار ارائه می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه سه سیلندر ارائه می‌شود. این پیشرانه 1.2 لیتر حجم دارد. توان این پیشرانه هم معادل 67 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با 104 نیوتن متر است. داتسون GO در حالت پایه و یا تیپ D، معادل 324 هزار روپیه قیمت دارد که تقریباً معادل 17/5 میلیون تومان است ولی مدل مجهزتر آن که تیپ (O)T نام دارد از بهایی معادل 420 هزار روپیه و یا حدود 22/7 میلیون تومان برخوردار است.

این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – قفل مرکزی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – ایموبلایزر – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع به همراه فیلتر هوای داخل – خروجی برق 12V – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – فرمان سه پره – شیشه‌های برقی جلو – ریموت بازکننده درپوش باک بنزین و درب صندوق عقب – تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – نمایشگر میانگین مصرف سوخت- 2 عدد اسپیکر- سیستم صوتی به همراه پورت AUX و AUX و نیز آمپلی‌فایر- نگه‌دارنده موبایل بر روی داشبورد – جلوپنجره با تریم کرومی – چراغ‌های هالوژن جلو – برف‌پاک‌کن‌های حساس به سرعت – کامپیوتر سفری – سیستم FOLLOW ME HOME (همراهی با سرنشینان خودرو در هنگام پارک آن در محیط‌های تاریک که با روشن نگه‌داشتن چراغ‌های جلو تا 30 ثانیه پس از پیاده شدن آن‌ها صورت می‌پذیرد) – ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو – سپرها و دستگیره‌های همرنگ بدنه و…

پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر
نحوه خرید تیپ (O)T: 356 هزار روپیه یا در حدود 19.2 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 7,775 روپیه و یا در حدود 420 هزار تومان
 
 پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
هیوندای EON

پنجمین خودروی این لیست محصولی از هیوندای به نام EON است. طراحی و توسعه این خودرو هم به‌طور مشترک بین هند و کره صورت پذیرفته است. هیوندای EON یک خودرو مخصوص رفت‌وآمد درون‌شهری است و با طولی 3.5 متری خود اندکی از پراید هاچ‌بک کوچک‌تر است. تولید این خودرو از ماه اکتبر سال 2011 میلادی در هند شروع شد و اندکی بعد هم تولیدش در ممالکی همچون فیلیپین، ویتنام و سریلانکا، آغاز گردید. در حال حاضر، خودروی مذکور از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد. یکی از آن دو، نسخه‌ای سه سیلندر بوده و از حجمی معادل 0.8 لیتر برخوردار است و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 55 اسب بخار و 75 نیوتن متر است و دیگری هم پیشرانه‌ای چهار سیلندر می‌باشد که از حجمی معادل یک لیتر برخوردار و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل 68 اسب بخار و 94 نیوتن متر است. بهای تیپ پایه این خودرو که D-LITE نام داشته و از پیشرانه‌ای 0.8 لیتری بهره می‌برد معادل 311 هزار روپیه و یا در حدود 16/8 میلیون تومان است اما تیپ مجهزتر که با کد SPORTZ ارائه می‌شود و آن‌هم نیز از پیشرانه 0.8 لیتری برخوردار است، با بهایی معادل 410 هزار روپیه و یا در حدود 22/1 میلیون تومان عرضه می‌شود.

این تیپ از تجهیزات ذیل بهره می‌برد:

ایربگ راننده – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – شیشه رنگی – قفل ایمنی کودک – سیستم تهویه مطبوع دستی – خروجی برق 12V – آنتن سقفی – ایموبلایزر – چراغ‌های مه شکن جلو – آینه‌های داخل اتاق با قابلیت مات شدن به صورت دستی – داشبورد دو رنگ – نگه‌دارنده‌های فنجان در جلو – بازکن درب صندوق عقب از داخل – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو – هشداردهنده کاهش سطح سوخت در باک خودرو – نمایشگر تعویض دنده – سیستم صوتی به همراه رادیو AM/FM با قابلیت خوانش CD و MP3 و پورت USB و AUX به همراه دو عدد اسپیکر – سپر و آینه‌ها و دستگیره‌های همرنگ بدنه – بازکن درب باک با ریموت – کامپیوتر سفری و…

پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
گارانتی خودرو: 2 سال بدون محدودیت کیلومتر
نحوه خرید (تیپ SPORTZ): 348 هزار روپیه یا در حدود 18.8 میلیون تومان از بهای خودرو به صورت وام
مبلغ قسط ماهانه: 7,589 روپیه یا در حدود 410 هزار تومان
 
 پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا
 
با نگاهی به قیمت و نیز لیست تجهیزات در خودروهای مذکور، این نکته ثابت می‌شود که با پولی که صرف خرید یک خودروی پراید می‌گردد، به‌راحتی می‌توان یک خودروی نو، مدرن و با کیفیت را با شرایطی به‌مراتب سهل و آسان‌تر، در برخی از ممالک نه‌چندان پیشرفته خریداری نمود؛ کشورهایی که در خودروسازی از رقبای نزدیکمان محسوب می‌شوند اما با برنامه‌ریزی صحیح و واقع‌بینانه و نیز بهره‌گیری از مدیریت کارشناسی و عالمانه هر روز فاصله‌شان از ما بیشتر می‌شود.

پنج خودروی هم‌رده قیمتی پراید در دنیا

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • امیر ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    در زمان مدیریت نابغه قرن پراید کیلویی چند؟؟
  • علی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    3 0
    همین اگه بیاد ایران میشه 100 میلیون. بعد میگن چرا 40 میلیون ایرانی خارج کشور زندگی میکنه !
  • محسن ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    خدایا یا مارو بکش یا پراید رو
  • سیروس ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 1
    این رو هم بپذیریم که قطعات جانبی این خودروها هم بسیار گران است
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    این ماشین ها مال سال های اخیر اند و پراید ما متعلق به سالیان دور زمانی که پدر بزرگ بنده و پدرش در قید حیات بوده اند...
  • پرایدیان ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    پراید خیلی هم عالیست دوشواری نداریم ما
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    با پراید خیلی خاطره داریم
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    الهی آمین
  • جنابخان ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    اخیییییییییییی
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    3 2
    در زمان نابغه هم چرخ سانتريفيوژ ها ميگشت و هم چرخ همين صنعت ولي الان به لطف ... هايي مثل شما نه چرخ سانتريفيوژها ميچرخه و نه چرخ صنعت !
  • جوادیان ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    متاسفانه سیاست های غلط در حوزه خودروسازی باعث شده که اطمینان مردم نسبت به کارگران و مهندسان وطنی کم بشه باید رنسانسی در این حوزه به وقوع بپیونده و مدیران لایقی بیایند تا خودروسازی ما در راستای سیاست های بومی سازی محصولات دنبال شود. اینطور اقتصاد مقاومتی ظهور می کند و کارگر ایرانی هم درامد بالایی خواهد داشت
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خندیدیم
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خوب بودنش رو با ذکر مثال توضیح بده لطفا
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    متاسفانه
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    واقعا
  • جوادیان ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    متاسفانه سیاست های غلط در حوزه خودروسازی باعث شده که اطمینان مردم نسبت به کارگران و مهندسان وطنی کم بشه باید رنسانسی در این حوزه به وقوع بپیونده و مدیران لایقی بیایند تا خودروسازی ما در راستای سیاست های بومی سازی محصولات دنبال شود. اینطور اقتصاد مقاومتی هم ظهور می کند و کارگر ایرانی هم درامد بالایی خواهد داشت
  • بیات ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    با جوادیان موافقم.باید مدیران لایقی باشند تا این رویکرد از بین برود و نشان دهیم که ایرانی می تواند همچنان که توانسته است
  • بیات ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    باید مدیران لایقی باشند تا این رویکرد از بین برود و نشان دهیم که ایرانی می تواند همچنان که توانسته است
  • ابی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چه ماشین های قشنگی دارند خوش به حالشان
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    پراید باید به این کشور ها صادر شود
  • بیژن ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    در خبر ها امده است که 8برابر خودرو سازی مان، صادرات "کود" داریم.
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    اول پراید بعد این ماشین ها
  • جنابخان ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    اخییییییییییی
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ایرانی می تواند اگر بعضی ها بگذارند و عرصه را برای ورود نخبگان جوان آماده کنند.
  • بیات ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    نخبگان خودروسازی داریم که الان در خارج از کشور در حال فعالیت اند. اینها را به ایران بیاوریم
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشرق روانیمون کردی این خودروها رویاست برای ما جوون های نزدیک 30 ساله که بتونیم بخریم ضمن اینکه صنعت خودروی ما اسیر دست سیاستمدرانه! مدیران اتوبوسی! هیئت مدیره های و...
  • سیروس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    در پرایدی بودم که سرمای هوا بیشتر از بیرون آن بود از بس سوراخ سمبه داشت
  • محسن ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چند ده سال باید کار کنیم که شاید یکی از این رویاها عملی شود واقعا برای خودم متاسفم
  • بیژن ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    از اخر
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خجالت هم چیز خوب و کشیدنی است
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    فقط افسوس می خورم همین
  • سوسن ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ماشین های به مراتب بهتر و زیباتر از هراید ما هستند ولی اینکه چرا از اینها در خودروسازی ما تولید نمی شود، سوالی است که باید از مسئولان پرسید
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ضمن اینکه صنعت خودروی ما اسیر دست سیاستمدرانه! مدیران اتوبوسی! هیئت مدیره های و...
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    افسوس افسوس
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    باید پرسید
  • بیژن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خب بپرسید
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    من پرسیدم :|
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    o_O
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    آقایون مدیران و دولتی ها ی عزیز علی الخصوص رئیس جمهور محترم و وزیر اقتصاد: بخدا قسم لیاقت مردم ایران این پراید و خودروهای قدیمی که تو دوره های مختلف زمانی، با چند تغییر جزئی وارد بازار میشوند نیست. شما باید برای مردم خدمت کنید. شما منتخب شدید تا در خدمت مردم باشید نه اینکه اونها رو روستایی و ... خطاب بکنید.
  • اکبر ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    میگن مرگ دست خداست پراید وسیله است.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    ولی من با جوادیان مخالفم . به اندازه کافی به اینها فرصت داده شده . واردات خوردو آزاد بشه و بدون تعرفه تا یا کیفیت و خدمات برن بالا یا حذف بشن راحت بشیم .
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    با این کیفیتی که مونتاژ کارای ایران دارند باید گریست
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    با این کیفیتی که مونتاژ کارای ایران دارند باید گریست
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    با این کیفیتی که مونتاژ کارای ایران دارند باید گریست
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    با این کیفیتی که مونتاژ کارای ایران دارند باید گریست
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خخخخخخخ
  • سوسن ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خدا بیامرزه پدربزرگتان را
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    رحم الله من یقرا فاتحه مع الصلوات
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    شرمنده خودم شدم اصن!
  • مسی خطر ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    :((
  • مسی خطر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام به مشرق چه خبره چی شده؟؟
  • مسی خطر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    جونم پراید
  • مسی خطر ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    همسایه ما هم پراید داره
  • مسی خطر ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    پراید خیلی خوبه فقط پراید
  • مسی خطر ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ای جماعت! در هیچ نقطه‌ای از عالم خودرویی به‌مانند پراید نمی‌یابید که هم ارزان بوده و به این اندازه نیز مجهز باشد
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    یکی این مسی خطر رو خاموش کنه بابا نمک نریز روی زخممون
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ساکت بابا
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    همسایه ما هم میتسوبیشی داره میاد روی تو و پراید همسایه تون
  • سوسن ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خخخخخخخ
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    جونت دراد
  • جونور شناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    آفرین
  • ساره ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خخخخخ دمت گرم اره زمستون اینجوری میشه باد میاد توی ماشین شدیدددددد
  • سیروس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مسی خطر اسیرتم داداش
  • مسی خطر ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    پراید کیلویی می فروشند یا دونه ای؟
  • مسی خطر ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    راستی افشین تهران کجاست؟؟
  • ایرانی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خارج ایران 6-7 میلیون ایرانی الاصل بیشتر زندگی نمیکنه
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    آره ناشناس اول راست میگه!! هم چرخ سانتریفیوژ ها میگشت هم چرخ صنعت!!! فقط نمیدونم چطور شد که تو اون دوران خیلی ها یک شبه بدبخت شدند و خیلیا یک شبه ثروتمند!! عزیز من اون چیزی که تو اون روزا میچرخید فقط چرخ دوچرخت بود
  • مشرقی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    با پولی که صرف خرید یک خودروی پراید می‌گردد، به‌راحتی می‌توان یک خودروی نو، مدرن و با کیفیت را با شرایطی به‌مراتب سهل و آسان‌تر، در برخی از ممالک نه‌چندان پیشرفته خریداری نمود؛ کشورهایی که در خودروسازی از رقبای نزدیکمان محسوب می‌شوند اما با برنامه‌ریزی صحیح و واقع‌بینانه و نیز بهره‌گیری از مدیریت کارشناسی و عالمانه هر روز فاصله‌شان از ما بیشتر می‌شود.
  • یک فرهنگی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    اخه این چه وضعشه با پراید بزنی به گوسفند، احتمال مردنت هست
  • بیات ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خودروی با کیفیت و ارزانم را ارزوست
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    زحمت بکش کار کن بخر
  • بیات ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    نا شناس محترم~! کار می کنم ولی خرید امروز شده یه رویا
  • بیژن ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    همسایه ما ماشین چینی داره حالا چیکار کنم؟>؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خوش به حال خودتون و همسایه تون
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشرق نظر من کو؟؟؟؟
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مونتاژ کاران عزیز اندکی هم به فکر ملت ایران باشند
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    همه با هم: حالا جونووم پراید- ارزونوووم پراید-تا که تو میایی - حیروووونم پراید - قربونیت همه - مجنوووونم پراید - راستی این خارجی هاش مدل 131 و 132 و از همه مهمتر وانت داره یا نه؟
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خخخخخخخخ پراید رو نگاه تایرهای این پاشینها هم حیف هست با پراید مقایسه کرد
  • علی ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    تقصیر سازندگان پراید نیست که. وقتی این شرکتهایی که سنجش استاندارد و کنترل کیفیت محصولات تولید شده رو بر عهده دارند، و موارد غیر استاندارد را باید فیلتر کنند، مهر تایید بر عملکرد پراید بزنند و اجازه تولید بدهند معلومه که سازندگان پراید که موفق به کسب شاهکار عظیمی همچون کسب استانداردهای روز را می شوند باید خودروی خود را حتی گرانتر از اینی که هست هم بفروشند. حالا بیایم شاکر باشیم که بازم ارزان میدن به ما.
  • آریو سوئد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    فکر میکنم اطلاعات مشرق نیوز غلطه. من یکی از این خودروها را در سوئد دارم. قیمتش ۷۰۰۰۰ کرون سوئده یعنی ۳۲ میلیون تومن. موتورش از پراید ضعیف تره ولی طراحیش خیلی بهتره. یکسال هم گارانتی داره. البته برای راننده های سوئد خوبه چون در اینجا مثل ایران رانندگی نمی کنند. در اینجا خودرو سرمایه نیست بلکه کالای مصرفیه و فیمتش بعد تمام شدن گارانتی نصف میشه.
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چقدر سخیف هستی مشرق
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چقدر سخیف هستی مشرق
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چقدر سخیف هستی مشرق
  • بیات ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشکل نظارت و کنترل داشتیم از قدیم هنوز هم داریم تا نهادهای نظارتی قوی نشوند، فساد و کم فروشی ها اصلاح نمی شود
  • سیروس ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    من که پراید رو خیلی دوست می دارم از این ها هم اصلا نمی خوام
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چقدر سخیف هستی مشرق. برای مخاطبت شعور قائل باش. خودت هم میدانی که مشکل ما پراید نیست. مشکل کارخانه های و دولت و کشور کل ملت هستند
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چقدر سخیف هستی مشرق. برای مخاطبت شعور قائل باش. خودت هم میدانی که مشکل ما پراید نیست. مشکل کارخانه های و دولت و کشور کل ملت هستند
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    پرایود خیلی هم ماشین خوبی هست
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    با مونتاژ کاران هستم! اندکی به مردم توجه کنید اینها هموطنان خودتان هستند...
  • بیات ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشکل نظارت و کنترل داشتیم از قدیم هنوز هم داریم تا نهادهای نظارتی قوی نشوند، فساد و کم فروشی ها اصلاح نمی شود
  • سید اکبر کولر ساز ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    متاسفانه تولید خودرو را داده اند به پیمانکاران ک هخیلی هم امیدوانر به آنها نیستم و غالبا خوب کار نمیکنند
  • سید اکبر کولر ساز ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    متاسفانه تولید خودرو را داده اند به پیمانکاران ک هخیلی هم امیدوانر به آنها نیستم و غالبا خوب کار نمیکنند
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    افرین به مشرق و مشرقی ها ایشالا قسمتون بشه ازین ماشینا
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    افرین به مشرق و مشرقی ها ایشالا قسمتون بشه ازین ماشینا
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    افرین به مشرق و مشرقی ها ایشالا قسمتون بشه ازین ماشینا
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    اتفاقا خیلثی هم خوبند این پرادیو ها
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    افرین به مشرق و مشرقی ها ایشالا قسمتون بشه ازین ماشینا
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خخخخخخخخخخخ
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    یاحق. برو به سلامت. آسایگاه روانی
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خیلی هم به خارجی بودن امیدوار نباش
  • یک جوان ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    حیف که نمیشه حرف زد. آخه ملتی که همش دنبال دزدی و کلاهبرداری از هم هستند خودشان را با کشورهایی مثل آلمان و ژاپن مقایسه میکنند؟؟؟
  • سید اکبر کولر ساز ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    حیف که نمیشه حرف زد. آخه ملتی که همش دنبال دزدی و کلاهبرداری از هم هستند خودشان را با کشورهایی مثل آلمان و ژاپن مقایسه میکنند؟؟؟
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    حیف که نمیشه حرف زد. آخه ملتی که همش دنبال دزدی و کلاهبرداری از هم هستند خودشان را با کشورهایی مثل آلمان و ژاپن مقایسه میکنند؟؟؟
  • یک جوان ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    حیف که نمیشه حرف زد. آخه ملتی که همش دنبال دزدی و کلاهبرداری از هم هستند خودشان را با کشورهایی مثل آلمان و ژاپن مقایسه میکنند؟؟؟
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    برای همه مشرقی ها متاسفم. یک عده بی سواد
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    موافقم اما آخه ملتی که همش دنبال دزدی و کلاهبرداری از هم هستند و همسایه افغانستان و عراق و ...
  • شاملو ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    حاجی جون خبرت ناقصه. باید میگفتی مقایسه ایران و دیگر کشورها
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    بروبابا
  • صبح ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    من یک امتیاز منفی در ذهنم برای مشرق صثبت کردم. با این خبر احمقانه اش
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    افرین
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    درود بر بیات
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    من هم نظر بیات رو قبول دارم
  • محمدمهدی ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    راست میگه بابا این بنده خدا از اون دنیا اومده و چون جاش توی اون دنیا خوبه، داره دعاش رو به جون پراید میکنه که سبب خیر شده
  • اصلاحات ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    شما در "پردرآمدترین دوران تاریخ نفت ایران" هم پراید رو مقایسه می کردی که از درآمد سایپا کم کنی ؟
  • مرتضی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مدیران این سایت خیلی بی انصاف تشریف دارین اخه پراید ۲۰ ملیونی کار دولت روحانی هست یا نابغه قرن احمدی نژاد تا رقابت نباشه همینه اگر جلیلی رای اورده بود همین پراید حالا 40 میلیون بود
  • وطن ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ما هر موقع بتوانيم ذهنيت وزير نعمت زاده و همرديفانشان را عوض كنيم مطمئن باشيد صنايع خودرو نيز متحول مي شود ما ميگيم خودروي بي كيفيت ايراني و چيني نمي خواهيم اينها وام با اقساط ماهيانه 500 هزار تومان پيشنهاد مي دهند !!؟؟
  • وطن ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    تا زماني كه دولت از وزيران شايسته سالار استفاده نكند وضع به همين صورت خواهد بود براي محصول بي كيفيت بسته حمايتي ارائه مي دهند واقعاً اين عمل مسخره است
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    این خودرو ها رو باقیمت حباب دار پراید مقایسه کردید پراید 20 میلیون نیست نرخ دلار رو هم در نظر نگرفتید
  • علی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مشرق قیمتش تو هند و به پول هند رو فکر کنم گفته. لابد مثل پراید ما که در عراق به یه قیمت دیگس اونجا هم که میاد ارزونتر! میشه...
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    زنده باد پیکان
  • نسل رفتنی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    یا پراید مارو میکشه!
  • امیرحسین ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    نکته جالب ، یکی بودن پلتفورم این ماشین هاست...................... آیا میدانستید اگه شما همیشه موقع راه رفتن فرزندتان دو دست اورا گرفته و پاهایش را روی پاهایتان قرار دهید ، فرزند دلبند شما هرگز نخواهد توانست راه رفتن را بیاموزد؟ آیا میدانستید؟ واقعا! حکایت خودروسازی ماست
  • داود ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    چطوره اگه همسایه هامون خوب نیستن، بفروشیم بریم یه جای با کلاس تر!!!
  • نسل رفتنی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    من به همه اونائی که از پراید انتقاد میکنن حق میدم، ولی به اونائی که ازش طرفداری میکنن هم حق میدم!! بالاخره اون ها هم مثل اون قماربازه که باخته بود باید یه چیزی بگن!!!! ولی از شوخی گذشته یه ماشین مدل پایین خارجی بخرین یه کم خرجش کنین، خیال خودتونو راحت کنین، چون اصلا به این راحتیا خراب نمیشه تا بگین قطعاتش گرونه، مثل پیکان تو هر دهاتی پیدا نمیشه!! مکانیکش کمه، ... و از این تبلیغاتا که 50 ساله به خوردمون دادن. بابا این کاره نیستیم، مافیا درست میکنیم، فرهنگ تولیدشو نداریم، خوب مجبور نیستیم که، ... بریم فرشمونو ببافیم!!!!! کاری رو بکنیم که دنیا ما رو با اون میشناسه، یه فرش میدیم 10 تا تویوتا میگیریم!!!!
  • محمد باقر ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    وقتی هند را با ایران مقایسه کنی بهتر همه جانبه باشد هند مواد اولیه و انرژی و دستم مزد را پایین نگه میدارد و به تولید ی مانندچین سوبسید میدهد و قوانین و مقررات در جهت تشویق تولید است نه واردات است و د نه مانند زمان احمدی نزاد که با شش تا ده برابر ردن یکشبه هزینه برق گاز بنزین گازوییل کمر اقتصاد ایران را شکست در ضمن در هند مدیران بر اساس تخصص انتخاب میشود نه تعهد حا هدف از نوشتن این مقاله آماده کردن مقدمات برای واد کردن خودر تو سط چند آقازاده و بی کاری ای و بدبختی 100000 خانواده کارگر ایرانی است
  • محمد ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    ماشین ارزون در دنیا تعریف داره مهندس. کمپانی در نظر میگیره آدمی که ماشین ارزون می خره، بدکی ارزون هم می خواد. عقلش می کشه...
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    وا خدا مرگم بده
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    به جهنمم
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    پددر بزرگ منم تو جاپُن از پراید استفاده میکرد خدابیامرز
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اخییییییییییییییییییییییییی
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    پسرم گفتم قرص آبیه رو یخچاله رو بخور الزایمرت عود نکنه
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    لامصب بیرون گرم تره از تو ماشین
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    پرسیدم پرسیدی پرسید
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    لاجون شی
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    احتمال نیست حتمیه
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ایشالا با پراید محشور بشی
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    پرایدم تورو دوس داره
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    +
  • محمد ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    چرا یه عده خبرنگار میخوان صنعت خودرو ایران رو نابود کنن صنعتی که خون دلها خوردیم براش و در اینده نزدیک شکوفا میشه امثال شماها بودن که صنایع نساجی رو نابود کردین حالا امدید برای خودرو سازی خوبه منم خبرنگار شماها رو با مجله اکونومیست یا فاینشنال تایمز مقایسه کنم؟
  • با کسی شوخی ندارم ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    نگاه به مدیریت در ایران اصولی نیست بلکه منشأ فرهنگی و مذهبی دارد.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    - پراید به پیکان: پیکان کجایی که الان رو ببینی !!!
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ناشناس 17:07 چِتِ تو !!!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ناشناس 17:11 دزد بودن جنابعالی به من چه مربوط ! کافر همه را به ..
  • اراکی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    آخر کی پرسید! اصلاً پرسیدید؟ -نشستیم فقط همدیگر رو نگاه میکنیم باع.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    وقتی استاندارد و نظارت با خودشون هست دیگه چه انتظاری داشته بشیم
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    خسه نشی کپی پیس!
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    وقتی قطعه ساز، مواد اولیه با کیفیت کار کنه. کارگر هم در ظلم نباشه و در مقابل کارش مزد عادلانه بگیرد. آن زمان در مورد کیفیت بیا صحبت کنیم.
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    باشه بابا. اینجا مریخ است، تو هم پادشاه مریخی ها. پیاده شو با هم بریم.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    نه کارگر اخراج کنید نه خودرو وارد کنید فقط مثل آدم یه خودرو تولید کنید
  • مصی کلاغ ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    منم امروز زردآلو زدم میگن خیلی خاصیت داره...
  • مسئول کل ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    باشه
  • مسئول همه چی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    لحاظ می شود
  • مسئول ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ما که نفهمیدیم چی گفتی ولی موافقم
  • مسئول کل ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    آره به جهنمه همین که گفت
  • مسئول کل ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    موافقت شد. یک دستگاه پراید به شما داده میشود...
  • مسی خطر ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    همسایه ما که از خودروهای سایپا استفاده می کنن و سالم هستند علی رغم ریسکی که در انتخاب این وسیله نقلیه داشته اند...
  • عبداللهی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    ولی وژدانن یه کم هم خلاقیت به خرج بدید چند ساله دارید این پراید رو به ملت می اندازید؟؟ بس نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس