آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، در نظر دارد به بهانه مقابله با حملات سایبری نظارت بر ایمیل‌ها و ترافیک اینترنتی را تشدید کند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد یکی از مقامات ارشد دفاعی و صنعتی آمریکا اظهار داشته است که آژانس امنیت ملی آمریکا، موسوم به ان‌اس‌ای، در حال همکاری با ارائه‌دهندگان اینترنت است تا نسل جدیدی از ابزارهای کنترل ایمیل و سایر ترافیک‌های دیجیتال را ایجاد کند که بتواند حملات سایبری کشورهای دیگر به مؤسسات دفاعی آمریکا را خنثی سازد.

این برنامه جدید که کار آن از ماه گذشته آغاز شده است، متکی به پایگاه اطلاعاتی ان‌اس‌ای و برای شناسایی برنامه‌های مخربی می‌باشد که از طریق داده‌های اینترنتی وارد بزرگ‌ترین شرکت‌های دفاعی آمریکا می‌شوند. لازم به ذکر است که ماه گذشته یکی از این شرکت‌ها به نام لاکهید مارتین مورد حمله سایبری قرار گرفت.

معاون وزیر دفاع آمریکا، ویلیام جی. لین، روز پنج شنبه در کنفرانس امنیت جهانی در پاریس گفت: «ما امیدواریم که این طرح سایبری بتواند آغازگر حرکت عظیم‌تری باشد. این برنامه با مدیریت وزارت امنیت میهن، می‌تواند مدلی برای دیگر بخش‌های مهم زیرساختی کشور باشد».

چشم‌انداز نقش ان‌اس‌ای ــ که بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی و جزو وزارت دفاع آمریکا می‌باشد ــ در کمک به ارائه‌دهندگان اینترنت برای فیلتر کردن ترافیک اینترنت داخل آمریکا، در حال حاضر موجب بروز نگرانی‌هایی در میان فعالان حریم خصوصی شده است. سخن ویلیام لین در خصوص این که این برنامه ممکن است به فراتر از کار پیمانکاران وزارت دفاع نیز تعمیم یابد، موجب افزایش نگرانی‌ها شده است.

جیمز دمپسی، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سیاست عمومی در مرکز دموکراسی و فناوری، گفت که این طرح «یک راه حل ظریف و زیرکانه» برای حل مشکل بلندمدت نحوه استفاده از تخصص ان‌اس‌ای است که در عین حال می‌تواند از نظارت داخلی دولت به دور باشد. وی همچنین اظهار کرد که هر توسعه‌ای در این برنامه باید متضمن حمایت دولت در تضمین دسترسی نامحدود بخش خصوصی به اینترنت باشد: «ما نمی‌خواهم این برنامه به یک حفره اطلاعاتی در بخش نظارت تبدیل شود».

مقامات آمریکا می‌گویند این برنامه به هیچ عنوان شامل نظارت مستقیم دولت بر شبکه‌های پیمانکاران نمی‌باشد. این برنامه آزمایشی با استفاده از برنامه «امضاء» و یا برنامه اثر انگشتِ کدهای مخرب ان‌اس‌ای، و نیز با بهره‌گیری از رفتارهای مشکوک موجود در شبکه، ترافیک اینترنتی پیمانکاران وزارت دفاع را فیلتر می‌کند. این کار سبب می‌شود تا ارائه‌دهندگان اینترنت قبل از حمله به سرور بتوانند تهدیدات را غیر فعال سازند. این برنامه در حال آزمایش دو مجموعه خاص از امضاها و یا الگوهای رفتاری است که ان‌اس‌ای آنها را به عنوان تهدید شناسایی کرده است.

ارائه دهندگان اینترنت شرکت‌های ای‌تی‌ اند تی، ورایزون، و سنچری لینک می‌باشند. در حال حاضر آنها به دنبال فیلتر کردن ترافیک 15 پیمانکار وزارت دفاع هستند، از جمله لاکهید، شرکت سی‌اس‌سی واقع در فالز چرچ، شرکت سایک واقع در مک لین، و نورث روپ گرومن که در حال انتقال دفتر مرکزی خود به فالز چرچ می‌باشد. تاکنون هر سه شرکت ارائه‌دهنده اینترنت و پیمانکاران وزارت دفاع از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • k-1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    مرگ بر امريكا
  • سرباز ولایت ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس