کد خبر 53074
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷

اسناد منشره جدید، در مورد طرح 3.2 میلیارد دلاری توسعه "سایت ام" از ساخت ساختمان های بسیار بزرگی برای مرکز فرماندهی جنگ سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با تمرکز تمام اجزای جنگ سایبری آمریکا پرده برداشت.

 به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق؛ سایت کانترپانچ در گزارشی می نویسد: آمریکا در زمین های بسیار وسیعی مشغول ساخت مرکز فرماندهی جنگ سایبری خود می باشد که تمام فعالیت های سایبری خود را در آنجا متمرکز خواهد نمود.

آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرده است که در زمینی به مساحت 227 هکتار در "فورت مید" (Fort Meade) به نام "سایت ام" (Site M) به ساخت بناهایی  برای تاسیس مرکز فرماندهی جنگ سایبری  مشغول است.

این سرویس اطلاعاتی که تاکنون 630 هکتار از این زمین‌ها را به تصرف خود درآورده، فضای بیشتری برای تاسیس "مجتمع عملیاتی برای ساخت و اجرای تاسیسات یکپارچه با کاربردهای اطلاعاتی" بدست می آورد. هزینه این پروژه ممکن است به 5.2 میلیارد دلار برسد.

این پروژه بطور کامل بصورت محرمانه طراحی و اجرا شده و در اسناد تخصیص بودجه وزارت دفاع آمریکا، تنها اشارات گذرایی به سایت ام شده است. با این حال، مجموعه اسنادی که به تازگی از طرح گسترش پروژه سایت ام به دست آمده، اطلاعات دقیقی درباره بودجه اضافی پیشنهادی 3.2 میلیارد دلاری برای آن ارائه می‌کند که خبر از آن دارد که این مکان، به مرکز فرماندهی متمرکزی برای فعالیت این آژانس در زمینه جنگ سایبری تبدیل می‌شود.

این اسناد، که جزئی از "طرح گسترش فضای سایت ام و مطالعه ATFP" می باشد، بر روی یک سرور اف.تی.پی (FTP server) که توسط "سپاه مهندسین ارتش آمریکا" اداره می‌شود، پیدا شد. پس از بازسازی و قابل دسترسی کردن اسناد، تحلیل و تجزیه آنها نشان داد که تاسیسات سایت ام به مرکز فرماندهی ملی توانایی‌های جنگ سایبری ارتش آمریکا تبدیل خواهد شد و چندین سازمان اطلاعاتی آمریکا را به صورت یک مجموعه پیچیده برای هدایت عملیات‌های مشترک در فضای مجازی درخواهد آورد.

این اسناد حکایت از آن دارند که "مرکز عملیات مشترک فرماندهی سایبری آمریکا" (US Cyber Command Joint Operations Center) در سایت ام مستقر خواهد شد و حدود 204,000 فوت مربع از فضای این مکان را با هزینه 118,822,000 دلار به خود اختصاص خواهد داد.

در طرح‌بندی سایت ام، مرکز عملیات مشترک فرماندهی سایبری آمریکا به عنوان مرکز فعالیت کل این مجموعه توصیف شده و اطراف آن را 11 ساختمان دیگر که محل استقرار سایر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکاست، احاطه خواهد کرد.

با آن که هنوز مشخص نشده چه کسانی در بخش عمده این ساختمان‌ها مستقر خواهند شد، دست‌کم یکی از این ساختمان‌ها به "ارتش سایبری نیروی دریایی آمریکا" اختصاص خواهد یافت و انتظار می‌رود سایر واحدهای تابع آن نیز در این مکان مستقر شوند.

ساختمان‌های سایت ام بیش از 5 هزار کارمند را در خود جای خواهند داد، بطوری که در هر یک از سازمان‌های مستقر در آن، 500 کارمند قرار خواهند گرفت. مرکز عملیات مشترک فرماندهی سایبری آمریکا بیش از 1300 کارمند به کار خواهد.

این ساختمان‌ها در مجموع 200 مگاوات برق مصرف خواهند کرد که طبق برآوردهای کنونی، این میزان برق برای تامین نیاز ده‌ها هزار خانه مسکونی کافی است. قسمت عمده برق مورد نیاز سایت ام توسط مولد برق 150 مگاواتی خود این مجموعه تامین خواهد شد.

این زمین‌های گلف به فضاهای آزادی در قلب فورت مید برای گسترش فعالیت‌های امنیتی دولتی شامل ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های عملیاتی، مراکز یارانه‌ای با عملکرد بالا و تاسیسات پشتیبانی مرتبط تبدیل خواهند شد.

انتظار می‌رود هزینه کل این پروژه بیش از 3,232,445,000 دلار شود که بیش از 400,000,000 دلار آن صرف تامین برق و هزینه‌های الکتریکی و ارتباطی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس