کد خبر 531445
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا به یک فروند هواپیمای شناسایی روسی اجازه نداده است تا بر فراز خاک این کشور در نزدیکی مرزهای سوریه پرواز کند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که سطح روابط روسیه و ترکیه به پایین ترین حد پس از جنگ جهانی دوم تنزل یافته است، وزارت خارجه ترکیه تایید کرده است که به هواپیمای شناسایی روسی اجازه پرواز بر فراز خاک این کشور را نداده است.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه در حالی امروز پنج شنبه منتشر شده است که روسیه روز گذشته ترکیه را متهم به نقض پیمان آسمان باز کرده بود.

وزارت خارجه ترکیه افزود: دستیابی به توافق در خصوص درخواست روسیه برای انجام پرواز شناسایی بر فراز خاک ترکیه طی روزهای 2 تا 5 فوریه امکان پذیر نیست.

مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد که هواپیمای شناسایی روسیه قبل از انجام پرواز در اختیار ارتش ترکیه قرار گرفته ولی مقام های آنکارا اجازه پرواز شناسایی را به این هواپیما نداده اند.

بر اساس پیمان آسمان های باز که در سال 2002 میلادی از سوی بیش از 30 کشور از جمله روسیه و ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به امضا رسیده، کشورهای عضو این پیمان می توانند پروازهای شناسایی را بر فراز خاک سایر کشورهای عضو انجام دهند تا اطلاعاتی را درباره نیروهای نظامی و فعالیت هایی که آنها را نگران می کند، جمع آوری کنند.

این اقدام با هدف افزایش اعتماد و درک متقابل انجام می شود. روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه در نوامبر گذشته، متشنج شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ترکیه به کدوم یک از تعهداتش عمل کرده که این دومیش باشه. دولتی که اولویتش منافعشه نه پیمانها و قوانین بین المللی دولتی که همیشه علیه ما ایران هم دبه درآورده مثل جریمه1میلیلرددلاری اخیر گازی ایران و دهها نمونه دیگر مگر میشود با کرکس صفتی کشور رو به رشد رسوند
  • تورج ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    بلاخره يه روزي سرنگون ميشه اين دولت فاسد و زورگو
  • ایرانی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    گرگ و کفتار نماد واقعی برای این افراد است ..از مغولستان بگیر تا چچنستان وتاتارستان...راستی این اقوام چه چیزی تقدیم بشریت کردهاند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس