کد خبر 527464
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۵

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ترکیه با سرنگون کردن هواپیمای نظامی سوخو-24 روسیه و تیرباران خلبان آن مرتکب اشتباه بزرگ شد.

به گزارشمشرق، بمب افکن سوخو-24 نیروی هوایی روسیه روز 24 ماه نوامبر سال 2015 در حریم هوایی سوریه مورد حمله جنگنده ترکیه قرار گرفت و سرنگون شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گزارش داد، پوتین روز دوشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه فدرال قفقاز روسیه با بیان این که دولت روسیه به این جنایت جنگی با خویشتنداری پاسخ داد، اظهار کرد: پس از این حادثه روسیه در اقدامات خود علیه ترکیه می توانست بسیار فراتر برود اما این اقدامات ممکن بود به زیان ما تمام شود.

وی افزود: به عنوان مثال روسیه می توانست قراردادهای ساختمان سازی را با شرکت های ترکیه فسخ کند اما این اقدام به زیان روسیه تمام می شد.

پوتین گفت: اما قراردادهای ساختمان سازی جدید با شرکت های ترکیه عقد نشد و به این وسیله بخش ساختمان سازی روسیه امکان برای گسترش فعالیت های خود یافت.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود 300 شرکت ساختمان سازی ترکیه در روسیه فعالیت می کنند و این شرکت ها قراردادهایی به مجموع ارزش 50 میلیارد دلار با نهادهای روسیه امضا کرده اند. این رقم بسیار بالایی است.

وی در همین حال گفت که تدابیری که روسیه علیه ترکیه اتخاذ کرده است موجب افزایش فرصت های شغلی برای شهروندان روس می شود.
پوتین گفت: بر اساس ارزیابی های اولیه، شرکت های روسی در آینده نزدیک می توانند 87 هزار نفر را بکارگیرند اما این افراد باید برای کار آمادگی داشته باشد و از نقطه نظر حرفه ای و مهارت از عهده وظایف محوله برآیند.
روسیه پس از سرنگونی هواپیمای این کشور توسط جنگنده ترکیه در سوریه چند بسته تحریم های اقتصادی در مورد ترکیه وضع کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس