فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت که ۵ پروژه به رئیس جمهور، معاون اول وی و وزیر نفت در حوزه اقتصادی و نفتی پیشنهاد کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)عصر امروز (چهارشنبه) در دومین همایش بین‌المللی مدیریت جهادی در تالار همایش‌های بین‌المللی صداوسیما اظهار داشت: 5 پروژه بزرگ را خدمت رئیس جمهور، معاون اول و وزیر نفت معرفی کرده‌ایم.

وی توضیح داد: هزینه این پروژه‌ها 25 میلیارد دلار است که 85 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته بنابراین برای اتمام پروژه‌ها 4.5 تا 5 میلیارد دلار مورد نیاز است که ظرف کمتر از 2 سال نیز ساخت آن به پایان می‌رسد و برای کشور درآمد 40 میلیارد دلار در سال خواهد داشت.

سردار عبداللهی پالایشگاه معیانات گازی خلیج فارس در بندرعباس را یکی از این 5 پروژه‌ عنوان و تصریح کرد: مساحت این پروژه 700 هکتار است و شاید از نظر محیط و مساحت بزرگترین پالایشگاه در جهان باشد.

وی فاز 22، 23 و 24 پارس جنوبی را از دیگر پروژه‌های پیشنهادی به رئیس جمهور خواند و گفت: پروژه‌های 22،23 و 24 پارس جنوبی نزدیک به 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این فازها 115 میلیون متر مکعب به استخراج گاز کشور افزوده می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط رئیس جمهور این پروژه‌ها را عظیم و افتخاری بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که شرکت‌های خارجی میدان را ترک کردند می‌گفتند مهندسان ایرانی توان تکمیل این پروژه‌ها را ندارند اما دیدید که مهندسان ایرانی صفر تا 100 این پروژه‌ها را با دستان خود به پایان رساندند.

سردار عبداللهی افزود: مهندسان ایرانی در شرایطی که وضعیت بسیار بدی برای تأمین کالا و تجهیزات داشتند پروژه‌های پارس جنوبی را به اتمام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که رئیس جمهور فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را افتتاح کرد 16.5 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه تزریق کردیم که اگر با نرخ جهانی 1 دلار و یا 1400 تومانی که بابت انتقال گاز به ترکمنستان می‌دادیم محاسبه کنیم رقمی بزرگ خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی عمل کردن، یعنی عملیاتی جلو رفتن نه اینکه فقط حرف بزنیم.

سردار عبداللهی ادامه داد: با توجه به اینکه تحریم‌ها برداشته شده اما ما نباید بگوییم که پول به وفور وجود دارد چرا که اقتصاد ما متکی به نفت است و امروز می‌بینید که شرایط نفت چگونه است. نفت 130 دلاری تبدیل به نفت 30 دلاری شده است.

وی با بیان اینکه در مورد بحران‌ها به وزیر نیرو پیشنهاداتی داده‌ایم، گفت: امروز وضعیت آب در کشور بحرانی است. بنابراین طرح ما این است که آب خلیج فارس را به ایران مرکزی منتقل کنیم این رؤیا نیست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تأکید کرد: وقتی که ما توانستیم بر دل آن خاک‌های سیاه کویر برهوت، پارس جنوبی به آن عظمت ایجاد کنیم می‌توانیم در حاشیه خلیج فارس آب را شیرین کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    چشم دولت به اتکا به خارج است
  • نیما ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    خیلی خوب است که فقط به جای گلایه راهکار ارایه دهیم.
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    درود بر سپاه توانمند و مقتدر.
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    پروژه آب رو زودتر شروع کنیم. که باعث تغییر اقلیم میشه، توسعه کشاورزی و صنعتی و شیلات رو با خودش به همراه میاره. لذا باعث اشتغال شده و سطح رفاهی را بالا میبره. هر جا آب هست، آبادانی هست
  • علی ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    درود بر سپاه درود بر مردان خستگی ناپذیر سپاه و بخصوص خاتم الانبیا که فارغ از گرایشات سیاسی و جهت گیری دولت بدنبال آبادانی کشور هستند
  • مهدی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    منتظر انتقال آب از دریای خزر به کویر هستیم
  • محمود محمدپور خوزستان ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    پیشنهادات قرارگاه عالی و بجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس