رئیس گروه آماد و فناوری دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی از تنظیم طرح کلان آمایش سرزمینی امنیتی و دفاعی مناطق کویری و بیابانی خبر داد و گفت: مناطق کویری مرکزی باید به سطحی از تراکم جمعیت و پیشرفت برسد که یکی از ارکان بازدارندگی فعال در نیمه شرقی کشور بحساب آید.

تنظیم طرح کلان آمایش سرزمینی امنیتی و دفاعی مناطق کویریبه گزارش مشرق، سردار مجید بکایی رئیس گروه آماد و فناوری دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی و رئیس همایش ملی آمایش دفاعی ــ امنیتی، مناطق کویری و بیابانی ایران، طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه متاسفانه کشور ایران روی کمربند خشک جهان قرار دارد، اظهار داشت: 70 درصد از مساحت کشورمان را سرزمین‌های خشک تشکیل می‌دهد که این موضوع اهمیت راهبردی امنیتی و دفاعی لزوم توجه به این مناطق را دو چندان می‌کند.

بکایی استقرار پایدار جمعیت در مناطق کویری و بیایانی مهمترین را تنها راه ایجاد امنیت پایدار در این مناطق عنوان کرد و گفت: در این راستا باید تلاش صورت گیرد که البته لازمه آن نیز اقتصاد پایدار است.

وی از تنظیم طرح کلان آمایش سرزمینی امنیتی و دفاعی مناطق کویری و بیابانی خبر داد و افزود: در این طرح، مناطق کویری مرکزی باید به سطحی از تراکم جمعیت و پیشرفت برسد که یکی از ارکان بازدارندگی فعال در نیمه شرقی کشور بحساب آید.

رئیس گروه آماد و فناوری دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی خاطرنشان کرد: در بخشی از این موضوع، 700 طرح دیده شده که تا الان ١٨٠ مورد آن اجرا شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس