کد خبر 530531
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

وزرای خارجه 23 کشور امروز (سه‌شنبه) برای طراحی نقشه‌هایی برای نبرد با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و چگونگی ممانعت از پیشروی داعش در لیبی نشست برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری بوابه نیوز، این نشست در حالی امروز در رم برگزار می‌شود که در ژنو مذاکرات برای پایان جنگ داخلی سوریه که در طول پنج سال گذشته دستکم 250 هزار کشته و ده میلیون آواره برجای گذاشته، آغاز شده است.

برخی مسئولان اعلام کردند که 23 کشور عضو ائتلاف ضد داعش در نشست امروز رم تلاش‌های خود برای بازپس‌گیری اراضی تحت کنترل داعش در عراق و سوریه و بررسی راه‌های توقف نفوذ این گروه تروریستی به ویژه در لیبی را بررسی خواهند کرد.

این منابع افزودند: در نشست امروز راه‌های هماهنگی علیه داعش، برقراری آرامش در مناطقی مثل شهر تکریت عراق که از داعش پس گرفته شده، تلاش‌های بیشتر و وسیع‌تر برای خشکاندن منابع مالی این گروه تروریستی، توقف ورود شبه‌نظامیان خارجی به مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی و پیوستن به آنها و نیز مقابله با سیل تبلیغات اینترنتی داعش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ریاست این نشست را پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا و جان کری، همتای آمریکایی وی برعهده خواهند داشت و علاوه بر وزرای خارجه 23 کشور عضو، فدریکا موگرینی ، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در این نشست مشارکت می‌کند.

در این نشست برای اولین بار و به شکل علنی به مساله لیبی تمرکز خواهد شد.

یکی از مسئولان برجسته آمریکایی نیز در این مورد اظهار داشت: گسترش احتمالی داعش در لیبی با درگیری گروه‌های رقیب برای تشکیل دولت وحدت لیبی پس از پنج سال از سرنگونی معمر قذافی،‌رئیس جمهور سابق این کشور با کمک یک ائتلاف غربی موضوع اصلی این مذاکرات خواهد بود.

این مقام آمریکایی در جمع خبرنگاران افزود: داعش تلاش می‌کند کنترل بخش‌هایی از لیبی به ویژه سرت را به دست بگیرد اما واشنگتن با لیبیایی‌ها و شرکای خود در ائتلاف تلاش می‌کند مانع از تحقق این امر شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس