مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام اخیر کره شمالی در پرتاب ماهواره را محکوم کرده و آن را یک تهدید مستقیم برای امنیت بین المللی ارزیابی نموده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سرویس اقدام خارجی اروپا امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکوم کردن اقدام کره شمالی در پرتاب ماهواره به فضا، آن را تهدیدی مستقیم برای امنیت بین المللی ارزیابی نموده است.

موگرینی در این بیانیه این پرتاب را یکی دیگر از موارد نقض تعهدات بین‌المللی کره شمالی دانست و از آن به‌عنوان یک تهدید مستقیم برای امنیت و صلح بین‌المللی در منطقه و سبب تشدید تنش در شبه جزیره کره یاد کرد.

وی با بیان اینکه کره شمالی باید از هرگونه اقدامی که آن را موجب تشدید تنش در منطقه خواند، خودداری کند، بازگشت کره شمالی به مذاکرات شش‌جانبه برای خلع سلاح شبه‌جزیره کره را خواستار شد.

موگرینی گفت: اتحادیه اروپا در تماس نزدیک با همه شرکای خود است و به همکاری با شورای امنیت سازمان ملل که قرار است امروز تشکیل جلسه دهد، ادامه می‌دهد.

کره شمالی امروز یکشنبه یک فروند موشک دوربرد را که حامل یک ماهواره است، شلیک کرده و این ماهواره را در مدار زمین قرار داده است. پرتاب این موشک خشم واشنگتن را در پی داشته و کشورهای همسایه و واشنگتن این اقدام کره شمالی را به‌عنوان شلیک یک موشک محکوم کرده‌اند.

آخرین شلیک موشک دوربرد کره شمالی در سال 2012 میلادی اتفاق افتاده و این کشور یک ماهواره مخابراتی را در مدار زمین قرار داده بود.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه‌ها را ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    دروغ گوها ، دجال ها.
  • سورنا ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دروغگوي خبيث كشتار صدها زن و بچه كُرد توسط ارتش وابسته به آمريكاي تركيه ، كشتار هزاران نفر توسط داعش شما و بوكوحرامتان وكشتار مردم روسي ساكن اوكراين امنيت جهان را تهديد نمي كند ؟ كه خفه خون گرفته ايد ؟ و پرتاب يك موشك ماهواره مخابراتي نگرانتان كرده عروسكهاي ذليل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس