کد خبر 530500
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

نتایج آرای انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیووا حاکی از آن است که تد کروز توانست بر غلبه بر دیگر رقبا، برنده اولین انتخابات درون حزبی این حزب در انتخابات ۲۰۱۶ شود.

 به گزارش مشرق، نتایج آرای انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیووا نشان می‌دهد سناتور «تد کروز» توانست پیروز شود.

اولین انتخابات درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، در ایالت آیووا برگزار شد تا روند فشرده انتخابات‌های درون حزبی برای تعیین نامزد نهایی هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای جانشینی باراک اوباما مشخص شود.

بر طبق برنامه مرسوم، در کمپ جمهوریخواهان انتخابات در آیووا به صورت رای مخفی انجمن‌های حزبی برگزار شد که در آن رقابت فشرده‌ای بین نامزدهای این حزب انجام شد.

به گزارش «نیویورک تایمز» با شمارش 98 درصد آرا  در کمپ جمهوریخواهان در این ایالت مشخص شده که سناتور «تد کروز» توانست بالاتر از دیگر نامزدها برنده این انتخابات شود.

کروز توانست 27.7 درصد را کسب کند و پس از او، دونالد ترامپ با 24.3 درصد و مارکو روبیو هم با 23 درصد در رده سوم قرار گرفت.

سناتور کروز در اولین واکنش به نتایج انتخابات دورن حزبی آیووا گفت که این،‌ «پیروزی برای ریشه‌‌های مردمی محافظه‌کاران است».

او همچنین در جمع حامیان خود در این ایالت با تشکر از رای‌دهندگان آمریکایی تصریح کرد: «خدا ایالت آیووا را حفظ کند».

از اردوگاه دموکرات‌ها هم رقابت فشرده‌ای بین هیلاری کلینتون و برنی سندرز در ایالت آیووا درگرفته و این دو شانه به شانه هم حرکت کرده‌اند.

در حالیکه 90 درصد از حوزه‌های رأی‌گیری در ایالت «آیووا» نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها را اعلام کرده‌اند، «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا رقابت بسیار تنگاتنگی را پشت سر می‌گذارند.

شبکه «سی بی اس» آمریکا گزارش کرد که حدود 50 درصد از دموکرات‌های ایالت آیووا از کلینتون و 50 درصد نیز از سندرز حمایت کردند و «مارتین اومالی» بعد از آنکه تنها حمایت یک درصدی را در این ایالت کسب کرد، تصمیم گرفت که کمپین انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد.

نیویورک تایمز هم در گزارشی درباره نتایج انتخابات درون حزبی آیووا در کمپ دموکرات‌ها گزارش داده که با اعلام نتیجه آرای 96 درصد حوزه‌ها حاکی از آن است که کلینتون توانسته 49.9 درصد را کسب کند و سندرز 49.6 درصد را اخذ کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس