کد خبر 529504
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

پخش برنامه کارستان تا سه روز بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت و به موضوعاتی همچون تمکین در برابر قانون و ادامه نهضت خدمت می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، «کارستان»، عنوان ویژه برنامه انتخاباتی شبکه دو است که پخش آن از 17 بهمن شروع می‌شود و تا سه روز بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت. یکی از بخش‌های ویژه این برنامه استند آپ کمدی است که توسط امیر کربلایی‌زاده اجرا خواهد شد.

همچنین گزارش‌های ویژه، صحیفه‌خوانی و مستندهای واقع‌نگر از دیگر بخش‌های این برنامه است.

رامین شمسایی‌نیا، مدیر گروه اجتماعی شبکه دو درباره تولید برنامه کارستان به جام‌جم گفت: با توجه به این‌که شبکه دو به عنوان شبکه اجتماعی تعریف شده، به همین دلیل همیشه مسائل اجتماعی و فرهنگی مورد توجه است. بنابراین به موضوع انتخابات از این زاویه نگاه کردیم. گرچه مسائل اقتصادی اهمیت بسزایی دارد، اما با مسائل اجتماعی و فرهنگی تنیده شده است. دایره اصلی مخاطبان ما جوانان هستند.

جهتگیری نداریم

مدیر گروه اجتماعی شبکه دو ادامه داد: معمولا مسائل بظاهر اقتصادی جوانان هم با رویکرد اجتماعی شامل اشتغال، مسکن و... است و در این باره مجلس شورای اسلامی نقشی بسزا دارد. از طرفی دیگر ما در این برنامه به دنبال طرح پیشرفت‌ و توسعه درونزا هستیم و در این خصوص به ظرفیت‌های کشور هم اشاره خواهیم کرد.

در قسمت‌های ابتدایی این برنامه به مسائل انقلاب و دستاوردهای آن همچون نانو فناوری، پیشرفت‌های پزشکی، مهندسی و در مجموع به پیشرفت‌های علمی می‌پردازیم.

در ادامه خواهیم گفت که این نگاه مرهون پیشرفت و توسعه درو‌نزاست.

مدیر گروه اجتماعی شبکه دو عنوان کرد: پخش برنامه کارستان تا سه روز بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت و به موضوعاتی همچون تمکین در برابر قانون و ادامه نهضت خدمت می‌پردازیم.

شمسایی‌نیا درباره بهره بردن از استند آپ کمدی گفت: جامعه ایران طنز‌پرداز است و ما در قالب طنز می‌توانیم پیام‌ها را انتقال بدهیم، به همین دلیل این بخش را در برنامه قرار دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید این بخش ممکن است به واکنش از سوی سیاسیون در کشور منجر شود، توضیح داد: ما در این بخش به مسائل اساسی کشور و انقلاب می‌پردازیم و اصلا جهتگیری نسبت به شخص یا جناحی نخواهیم داشت و عملکرد سازمان صداوسیما هم مشخص است.

برنامه کارستان به گفته مدیر گروه اجتماعی شبکه دو از 17 بهمن، هر شب غیر از پنجشنبه و جمعه‌ها از شبکه دو پخش می‌شود.

مشارکت حداکثری مردمی

محمود فلاح‌پرویزی، تهیه‌کننده برنامه کارستان درباره تولید این برنامه به جام‌جم گفت: رسانه همیشه به مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی می‌پردازد و تا به امروز بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود.

با توجه به این‌که انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل شبکه دو با هدف همگامی با مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری‌شان برنامه کارستان را طراحی کرده است. رویکرد این برنامه فرهنگی و اجتماعی بوده و موضوع انتخابات را دستمایه قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که این برنامه از ساختار گفت‌وگوی صرف فاصله گرفته، توضیح داد: ریتم برنامه تند است و یکی از بخش‌های برنامه استند آپ کمدی است که توسط امیر کربلایی‌زاده اجرا می‌شود. او از تئاتری‌هایی است که به قول معروف خاک صحنه خورده است. این برنامه 20 قسمتی به مدت 30 دقیقه است و استند آپ کمدی را در ده قسمت خواهیم داشت.

برنامه کارستان به سفارش گروه اجتماعی شبکه دو بین خبر ساعت 30/20 دقیقه و سریال پخش می‌شود و از 17 بهمن روی آنتن می‌رود.

این تهیه‌کننده درباره موضوعاتی که دستمایه استند آپ کمدی قرار می‌گیرد، گفت: ما به موضوعات انتخاباتی از جمله رای‌ اولی‌ها، شعارها، رفتارها و اخلاق‌های انتخاباتی می‌پردازیم. بخش صحیفه‌خوانی حتما با استقبال مواجه می‌شود، زیرا در این بخش فرمایشات امام خمینی (ره) را بیان خواهیم کرد.

بخش مستند واقع‌نگر مثل دوربین مخفی می‌ماند. در این بخش یک نفر در قالب نقش نامزد انتخاباتی به میان مردم می‌رود و از آنها سوالاتی می‌پرسد. این بخش عکس‌العمل‌ها، خواست‌ها و صحبت‌های مردم را در مواجهه با نامزدهای فرضی نمایندگان مجلس به تصویر می‌کشد.

وی در پایان تاکید کرد: پیشرفت‌های علمی، دستاوردهای دفاعی و امنیتی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی، جایگاه جوانان در جامعه ایران، اهمیت انتخابات، اخلاق انتخاباتی، رأی اولی‌ها، نماینده اصلح، تمکین در برابر قانون و... برخی موضوعاتی است که کارستان به آنها می‌پردازد.

نقد رفتارهای انتخاباتی

امیر کربلایی‌زاده، بازیگر بخش استند آپ کمدی درباره پذیرش بازی در این بخش به جام‌جم گفت: اساسا استند آپ کمدی در دنیا با هدف نقد برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تولید می‌شود و از آنجا که بنده هم تجربه استند آپ کمدی در حوزه مسائل اجتماعی را داشتم، این برنامه به من پیشنهاد شد تا در برنامه کارستان رفتارهای سیاسی و انتخاباتی را در قالب کمدی برای مردم به تصویر بکشم. از آنجا که این مبحث مورد علاقه‌ام بود، پذیرفتم.

وی درباره این‌که فکر نمی‌کنید برای اجرای این بخش با عکس‌العمل‌هایی از سوی افراد سیاسی رو به رو شوید، توضیح داد: ما در این بخش قرار نیست به فرد یا جناح خاصی بپردازیم، فقط رفتارهای اجتماعی و سیاسی با موضوع انتخابات را به نقد خواهیم کشید. البته برخی دوستان به من تاکید کردند که ممکن است بعد از این اجرا برخی نسبت به من گارد بگیرند، اما به نظرم وظیفه کمدین استند آپ این است که متناسب با شرایط روز اجتماع به نقد رفتارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بپردازد تا علاوه بر شاد کردن مردم، آنها را به فکر وادار کند.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس