کد خبر 528456
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

خبرها از نهایی شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و همین طور قرارداد با پژوی فرانسه حکایت دارد.

به گزارش مشرق، شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد . گفته می شود خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشورمان متعهد می شود در مدت ده سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

تعداد این هواپیماها بیش از صد فروند است که ایرباس باید تا چهار سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.

گفته میشود انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که قرار است سه فروند از هواپیماهای آ سیصدو هشتاد غول پیکر با پانصد و پنجاه و پنج صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قرار خواهد گرفت . همه هواپیماهای تحویلی به ایران نو خواهد بود.

قرارداد با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای ان کار مشارکتی دو شرکت ایران و فرانسه آغاز شود. در این قرارداد سه نوع خودروی دویست و هشت ، دوهزار و هشت و سیصدو یک قرار دارد که قرار است دو شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد با نامی جدید تاسیس کنند و سی درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت نودو شش اغاز می شود که در سال این شرکت جدید دویست هزار خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد چهار صد میلیون یورو مشخص و نهایی شده است .با این شرایط گفته میشود هنوز تکلیف قرار داد رنو مشخص نیست و دو طرف نیاز به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است امضاء نشود تا رضایت هر دو کشور جلب شود . براساس گفته ها سهم هر کشور در سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش ان در بازار یکی از بزرگترین مشکلات پیش پای رنو قرار دارد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق به اين ميگن تدبير،برو محمود را هم صدا بزن
  • یوسف ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    تازه داریم متوجه میشیم چند سال از چه چیزایی محروم بودیم.زنده باد اعتدال و تدبیر
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    کاش همه مردم بتونن سوار بشن و کسی بخاطر بی پولی محروم نشه....این یعنی عدالت و تدبیر
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اولا فقط ای 380 و ای 350 هاشون نو هست. بقیه دست دوم. الان مشکل ما هواپیما بود فقط؟ خوزستان داره تو خآآآآآآآآآآآآآآک خفه میشه. ...
  • بنده خدا ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خيلي جالبه ما ميخواستيم تحريمها برداشته بشه بتونيم پولامونا خرج كنيم چه تدبيري !!!!!!!!!!!!!!!!! پول خرج كردن كه هنر نيست بهتره بريم راه پول درآوردن را ياد بگيريم . اگر مردم يه شغل داشته باشن تا با كار كردن بتونن امرار معاش كنن بهتره يا بيكار بگردن و بدنبال بيكاري هزاران مشكل ديگه و ما ادعا كنيم 100 تا هواپيما خريديم . اگر مردم با قطار و اتوبوس جابجا بشن به نظر عده اي، از نعمت مسافرت و جابجايي محرومن كه الان از اين نعمت حتما بهره مند ميشنن.
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    با توجه به حجم بالای خرید هواپیما دولت باید با ایجاد رقابت بین 5-6 سازنده هواپیماهای کلاس 100 تا 200 نفره در دنیا، از اونها گرفتن فناوری یا تولید برخی قطعات رو هم ضمن قرارداد درخواست میکرد که قطعا با توجه به تعداد سفارش بالا بعضی حاضر می شدن قبول کنن چون ایرباس و بوئینگ در برابر قرار داد 100 فروندی با چین حاضر شدن خط تولید هم بدن به چین در حالی که چین خودش به زودی هواپیمایی در همون کلاس رو پرواز خواهد داد اما قرارداد 100 فروندی اونقدر اغوا کننده بود که حاضر شدن خط تولید بدن به چین حالا برای بیش از 100 فروند هواپیما آیا حاضر نبودن به ما فناوری یا تولید قطعه و ... بدن؟ اینجوری برای متخصصان کشور هم اشتغال ایجاد می شد و فناوری های پیشرفته ای که در جاهای مختلف صنعتی غیرنظامی کاربرد داره وارد کشور میشد متأسفم برای دولت که همینجوری رفت یه خرید خشک و خالی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس