کد خبر 528800
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

مدیریت پذیرش شرکت بورس از آمادگی پتروشیمی فجر برای ورود به تالار شیشه ای بورس خبر داده است.

به گزارش مشرق، با توجه به اعلام آمادگی شرکت پتروشیمی فجر برای ورود به بورس، جلسه‌ی معارفه‌ سهام این شرکت در روز دوشنبه هفته آینده برگزار می شود.

70 درصد از سهام پتروشیمی فجر در مالکیت هلدینگ خلیج فارس و 30 درصد مابقی نیز در اختیار شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان مازندران است.

این شرکت از سال 82 تا کنون یوتیلیتی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی را بر عهده دار تا پایان سال قبل تعداد پرسنل آن به 1190 نیروی انسانی بالغ شده است.

پتروشیمی فجر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار خود قرار داده و تا پایان سال مالی 93 بیش از 653 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

حاشیه سود (بازده فروش) این شرکت که حاصل نسبت سود خالص به فروش می باشد در سال مالی 93 44 درصد بوده است.حاشیه سود عملیاتی "بفجر" نیز در این دوره به 64 درصد رسیده است.

اصلی ترین مشتریان پتروشیمی فجر از کل فروش ریالی یوتیلیتی شامل شرکت های پتروشیمی مارون،پتروشیمی اروند، پتروشیمی امیر کبیر و پتروشیمی تندگویان است.

 این شرکت با سرمایه 250 میلیارد تومانی توانسته در پایان عملکرد سه ماهه سوم امسال خود مبلغ 183 تومان و 2 ریال سود خالص محقق کند.

فروش محصولات شرکت پتروشیمی فجر شمال برق و بخار، هوای سرویس و آرگون،پساب و زباله سوز و تصفیه خانه آب است. دوره وصول ماهیانه این شرکت 170 روز بوده و در سال مالی قبل تنها 52 درصد از مبلغ فروش خود را وصول کرده است.

حسابرس پتروشیمی فجر در بند تاکید بر مطالب خاص به سازمان بورس گزارش داده که : « درخصوص "تبدیل بدهی ارزی شرکت به شرکت پتروشیمی بندر امام (انتقالی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی) در ابتدای سال مالی مورد گزارش، به نرخ ارز قابل دسترس (درمقطع پایان سال جاری برابر با 33.850 ریال)، موضوع صورتجلسه سه جانبه تنظیمی با شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی بندر امام، که مفاد آن متعاقبا طی صورتجلسه مورخ 12/3/1394 هیأت مدیره شرکت مورد رسیدگی، مورد موافقت قرارگرفته است " و نیز "شناسایی کارمزد، دیرکرد و وجه التزام مترتب بر تسهیلات ارزی (براساس اعلامیه بدهکار مورخ 28/12/1393 شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام، طبق اعلام هلدینگ خلیج فارس) در حساب ها"، که شرایط افزایش تعهدات شرکت را فراهم نموده است، توجه مجمع عمومی صاحبان سهام را به مندرجات یادداشت های توضیحی شماره 1-2-1-11 و 3-22 صورت های مالی جلب می نماید.

به شرح یادداشت توضیحی شماره 12 صورت های مالی، مالیات عملکرد شرکت تا پایان سال مالی 1391به استثنای سال 1389، قطعی و تسویه شده است. از بابت مالیات عملکرد سال های 1389 ( به موجب برگ تشخیص مالیات، صادره توسط سازمان امور مالیاتی بالغ بر 5/24 میلیارد ریال) و 1392 بر اساس سود ابرازی، ذخیره در حساب ها لحاظ گردیده، ضمن آنکه از بابت مالیات عملکرد سال مالی مورد گزارش، با استناد به نامه شماره 132659 مورخ 23/2/1394 اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان، موضوع ( گواهی امکان برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع ماده 132 قانون  مالیات های مستقیم ) ذخیره ای در حساب ها لحاظ نشده است. به علاوه، مالیات و عوارض بر ارزش افزوده شرکت، تاکنون مورد رسیدگی سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است. در شرایط گفته شده، تعیین میزان قطعی تعهدات شرکت در این ارتباط، منوط به رسیدگی و اعلام نظر نهایی مقامات مالیاتی می باشد.    

بر اساس این گزارش ، به شرح یادداشت توضیحی شماره 6-10 صورت های مالی، قرارداد شماره 039- 90- 001 مورخ 20/08/1390، با موضوعیت شناسایی، تأمین قطعات و انجام بازدید مسیرهای گازداغ (HGPI) دو دستگاه توربین FRAM9EDNLI-GE، و نیز عملیات اجرایی و بازسازی قطعات به ترتیب به مبالغ 31.049.751 درهم امارات متحده عربی و 9.1 میلیارد ریال، با شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) منعقد شده است. در این رابطه ضمن آنکه قطعات خریداری شده توسط پیمانکار، مستقیما  تحویل پروژه شده اند، براساس صورتجلسه مورخ 02/03/1394 تنظیمی، ضمن اعلام خاتمه موضوع تعمیرات توربین ها، بهای تمام شده قطعات مصرف نشده، بالغ بر 30.486.664 درهم برآورد گردیده است.

در چنین شرایطی، رعایت صرفه و صلاح شرکت در خرید مازاد اشاره شده، برای (حسابرس) احراز نگردیده، ضمن آنکه بالغ بر 253 میلیارد ریال موجودی انبار مازاد پروژه ها در سال های گذشته (منعکس در یادداشت توضیحی شماره 6  صورت های مالی) نیز تا تاریخ این گزارش، تعیین تکلیف نشده است.

پی گیری های شرکت در جهت اجرای تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی مورخ 20/03/1393 صاحبان سهام، در ارتباط با انتقال اسناد مالکیت 83/75.816 مترمربع از اراضی شرکت و بند 4  این گزارش ، به نتیجه نهایی نرسیده است.

معاملات مندرج در یادداشت توضیحی شماره 29 صورت های مالی، به عنوان کلیه معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت که طی سال مالی مورد گزارش انجام شده و توسط هیأت مدیره به اطلاع این مؤسسه رسیده، مورد بررسی قرار گرفته است. معاملات مذکور با رعایت تشریفات مقرر در ماده قانونی یاد شده در خصوص کسب مجوز از هیأت مدیره و عدم شرکت مدیر ذینفع در رأی گیری صورت پذیرفته است.

عموم سرمایه گذاران بازار سرمایه برای شرکت در این جلسه معارفه و آشنایی با وضعیت موجود پتروشیمی فجر و افق‌های پیش‌رو،  می توانند ساعت 14 روز دوشنبه مورخ 12/11/1394 به  هتل اسپیناس تهران مراجعه کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس