کد خبر 528775
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

اقدام عربستان در قطع روابط با ایران و تحریک همسایگان خود علیه این کشور به صنعت هوایی خاورمیانه زیان زده و موجب شده ایرلاین های ایرانی، سعودی و بحرینی میلیون ها دلار از درآمدهای خود را از دست بدهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، افزایش تنش های دیپلماتیک موجب شده ایرلاین های ایرانی، سعودی و بحرین میلیون ها دلار از درآمدهای خود را از دست بدهند. این در شرایطی است که هر سه کشور با تاثیرات منفی ناشی از افت قیمت نفت مواجه اند.

پروازهای پرسودی که زائران را به شهرهای مذهبی در عربستان می برند، از جمله پروازهایی هستند که تنش های دیپلماتیک موجب قطع آنها شده است.

این کاهش قابل توجه درآمدها در حال فشار آوردن بر شرکت های هوایی است، در حالی که آنها به دلیل فشارهای مالی وارده بر دولت هایشان به دلیل افت قیمت نفت، از مدتی قبل به فکر توسعه تامین منابع جایگزین برای گسترش ناوگان حمل و نقل هوایی شان افتاده اند.

در حالی که ایرلاین ها برای عبور نکردن از آسمان مناطق جنگی، هزینه های بالای پرواز از مسیرهای طولانی تر را به جان خریده اند، کاهش بیشتر درآمدهای این شرکت ها می تواند آنها را به سمت بازارهای استقراض و جلب سرمایه گذاری خارجی سوق دهد.

شرکت هواپیمایی دولتی سعودیا طرحی را برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی خود از 157 هواپیما به 200 هواپیما در 4 سال آینده دارد. هفته گذشته، این شرکت طرح هایی را برای انتشار 5 میلیارد ریال (1.33 میلیارد دلار) اوراق قرضه اسلامی جهت تامین هزینه های توسعه ای خود، اعلام کرد.

در همین حال، کویت نیز احتمالا ناگزیر خواهد شد طرح های قبلی خود برای خصوصی سازی شرکت زیان ده کویت ایرویز را مجددا احیا نماید.

فشارهای بیشتر بر ایرلاین های منطقه ای پس از آن به وجود آمد که عربستان روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. کویت نیز بلافاصله در تبعیت از ریاض روابط خود با تهران را کاهش داد.

به گفته ماهر المسلم، مدیرعامل شرکت گالف ایر بحرین، این شرکت 16 پرواز به مقصد ایران را متوقف کرده است.

وی افزود: «ایران بازاری مهم برای ماست و من امیدوارم ما بتوانیم این(کاهش پروازها) را از جای دیگر جبران کنیم.»

منابع هوانوردی گفتند، حدود 150 پرواز مستقیم بین ایران و عربستان نیز که هزاران زائر را به عربستان می بردند، با قطع روابط دیپلماتیک متوقف شده اند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    چه بهتر پولمون بره تو جیب وهابی نحس نجس وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس