پس از وزیر راه، وزیر صنعت هم مخالفان برخی سیاست‌های خود را با برچسب و اتهام سوسیالیست نواخت.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

خبر عجیب درباره معاون اول رئیس‌جمهور/ رفت‌وآمد دیپلمات‌های ایران و روسیه/ شگرد جالب 2 وزیردویچه وله: برجام اجرا شد اما ریسک معامله با ایران پابرجاست!
در حالی که انجمن بانک‌های آلمان می‌گوید در معامله با ایران پس از اجرای برجام احتیاط می‌کند، یک مؤسسه مشاوره اقتصادی اروپا تصریح کرد ریسک معامله با ایران همچنان با وجود اجرای توافق هسته‌ای پابرجاست!
به گزارش دویچه وله بانک‌های اروپایی هنوز از معامله با ایران پرهیز می‌کنند چرا که منتظر روشن شدن جزئیات برداشتن تحریم‌ها هستند. صنایع آلمان امیدوارند فرصت‌های بهتری برای فعالیت در ایران پیدا کنند اما این صنایع هنوز نمی‌توانند روی حمایت مالی بانک‌ها حساب کنند.
«انجمن بانک‌های آلمان» (BdB) اعلام کرد برای فعالیت‌های مالی با ایران در انتظار بیرون آمدن جزئیات دقیق‌تری از آن چه در ارتباط با تحریم‌ها از این پس مجاز خواهد بود، هستند. انجمن بانک‌های دولتی آلمان نیز مشابه همین اظهارنظر را کرده است. مؤسسات مالی هنوز با احتیاط به ایران نزدیک می‌شوند، دلیل این امر آن است که هنوز همه تحریم‌ها برداشته نشده‌اند و در ارتباط با «تحریم به خاطر حمایت از تروریسم» همچنان تحریم‌ها سرجای خود هستند. از این گذشته در صورت تخطی ایران از اجرای درست توافق اتمی، ممکن است اقدامات تنبیهی علیه ایران تجدید شود. سخنگوی «انجمن بانک‌های آلمان» در این باره گفته است که معامله با ایران حتی در صورت برداشتن تحریم‌ها بدون خطر نیست.
دویچه وله می‌افزاید: بانک‌ها به سادگی همراهی نمی‌کنند. برای نمونه «کومرس بانک» سال گذشته یک میلیارد و 450 میلیون دلار جریمه پرداخت. «دویچه بانک» که مهمترین حامی مالی صنایع آلمان در خارج از این کشور است، اواخر سال گذشته به پرداخت 260 میلیون دلار محکوم شد، ولی هنوز در حال چانه‌زنی است و در برخورد با معامله با ایران به شدت محتاط شده است. یک سخنگوی این بانک نیز گفته است که فعلاً از مبادلات مالی با ایران خودداری می‌کند. اما این فقط بانک‌های آلمانی نیستند که در برقراری روابط مالی با ایران محتاطانه برخورد می‌کنند، این احتیاط در برخورد بسیاری از بانک‌های دیگر اروپایی هم دیده می‌شود.
بیشترین جریمه را تاکنون بانک فرانسوی «پاری‌با» پرداخته است؛ جریمه‌ای معادل هشت میلیارد و 900 میلیون دلار. یکی از مدیران ارشد مالی به «فایننشال تایمز» گفته که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بانک‌های بزرگ اروپا مجدداً وارد داد و ستد مالی با ایران شوند.
بانک‌های آلمان احتمال می‌دهند که ماه‌ها طول بکشد تا برخی از آن‌ها خود را از چنبر دوری از ایران بیرون بکشند.
از سوی دیگر مؤسسه مشاوره اقتصادی «کنترل ریسکز» اعلام کرد با وجود اجرای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، ریسک‌های بازارهای ایران همچنان برجا می‌مانند.
به گزارش بی‌بی‌سی در برآورد این مؤسسه آمده است: شرکت‌های مایل به سرمایه‌گذاری در ایران همچنان با خطر تحریم‌ها مواجه هستند، چرا که آمریکا هنوز تجارت شرکت‌ها و افراد آمریکایی با ایران را منع کرده، برخی فعالیت‌های اقتصادی به خصوص هنوز مورد تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا هستند، و علاوه بر این ده‌ها فرد و شرکت ایرانی هنوز مشمول تحریم‌های آمریکا هستند.
کنترل ریسکز می‌گوید: ریسک برقراری دوباره تحریم‌ها، در صورت بروز مشکلی در جریان اجرای توافق، احتمالی است که شرکت‌ها باید مد نظر قرار دهند و سناریوهای احتمالی برای آن را در نظر بگیرند.

زیباکلام: سیدحسن اصلا سیاسی نیست /با اصرار هاشمی نامزد خبرگان شد
صادق زیبا‌کلام می‌گوید، سیدحسن خمینی قصد ورود به انتخابات خبرگان را نداشت و بر اصرار هاشمی نامزد شد اما او سیاسی نیست.
زیباکلام در مصاحبه با سایت فرارو گفت: «سیدحسن خمینی برخلاف حضرت امام(ره) خیلی آدم سیاسی نیست و ایشان بیشتر به مرحوم حاج‌احمد و مرحوم حاج مصطفی شبیه هستند و عملا از ایشان حرکت شفاف و معنادار سیاسی نمی‌بینیم.»
وی ادامه داد: «در تحلیل نهایی ایشان یک روحانی غیرسیاسی است و خیلی وارد عرصه سیاست نخواهد شد.» ایشان سیاسی نیستند و بعید است یک روحانی سیاسی شوند.
زیباکلام در پاسخ به این سوال که اگر سیدحسن خمینی سیاسی نیست اساسا چرا وارد عرصه انتخابات خبرگان شد؟ گفت: من معتقدم آقای سیدحسن خمینی برای حضور در مجلس خبرگان توسط آقای هاشمی رفسنجانی ترغیب شد. یعنی اگر تصمیم صرفا برعهده ایشان بود اساسا کاندیدا نمی‌شدند؛ اما حضور ایشان در مجلس خبرگان به نفع آقای هاشمی بود چون با حضور ایشان، آقای روحانی، علوی و چند نفر دیگر می‌توانستند یک هسته‌ اعتدالی در برابر هسته رادیکال مجلس خبرگان بوجود آورند.
زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا سیدحسن خمینی قصد ندارد روزی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شود، گفت: «خیر؛ من چنین تصوری ندارم و همانطور که عرض شد ایشان اصلا فردی سیاسی نیست. البته من نمی‌گویم ایشان مطلقا وارد جریان‌های سیاسی نمی‌شود؛ چرا که ممکن است در آینده بیشتر وارد حوزه سیاست شود؛ اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد ایشان آخوند سیاسی نبوده و نیست.»
وی افزود: «در صحبت‌های ایشان شم سیاسی وجود ندارد و در یک کلام می‌توان گفت ایشان هیچگاه یک امام خمینی نمی‌شود».

نیکلاس برنز: ایران، دشمن قوی آمریکا در سراسر خاورمیانه است
معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کاخ‌سفید باید سیاست «تعامل» و «فشار و مهار ایران» را به موازات هم پیش ببرد.
نیکلاس برنز که اکنون استاد مدرسه عالی کندی در دانشگاه هاروارد است، در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: توافق تاریخی هسته‌ای به دست آمد و اینک آمریکا باید سیاست متوازن «تعامل» و «بازدارندگی» را توأمان در قبال ایران در پیش گیرد. رویدادهای مهم روزهای اخیر بیانگر نقطه عطفی مهم در تاریخ معاصر خاورمیانه است.
اجرای توافق هسته‌ای، حذف تحریم‌ها و تبادل زندانیان، واقعه‌ای است نادر و امیدوارکننده هم برای واشنگتن و هم برای تهران، اما این فراز از بحث، جای تأمل دارد. ایران همچنان دشمن قوی آمریکا تقریبا در تمام ستیزه‌ها در سراسر خاورمیانه است.
اینک در این مقطع حساس، رئیس‌جمهور «اوباما» و فرد جانشین او در «کاخ‌سفید» به محک آزمون گذارده خواهند شد آیا می‌توانند تعادلی صحیح میان همکاری بر سر موضوع هسته‌ای و مهار ایران در منطقه ایجاد کنند! توافق هسته‌ای در تمامی ابعاد، حامل آثار و پیامدهایی فوق‌العاده حائز اهمیت است.
وی می‌افزاید: به رغم همه مخالفت‌های کنگره با توافق هسته‌ای ایران، انصافا این توافق امنیت آمریکا را بیش از پیش تضمین می‌کند. برنامه هسته‌ای ایران به مدت 10 تا 15 سال متوقف خواهد شد. تاسیسات تولید پلوتونیوم و غنی‌سازی اورانیوم ایران در ابعادی وسیع از کار می‌افتد. بخش اعظم اورانیوم غنی شده ایران به خارج ازکشور منتقل شده است و تهران به دقت زیر نظر نظارت و بازرسی بین‌المللی قرار خواهد داشت.
برنز ادامه می‌دهد؛ نظر به مداخله‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق، اوباما ضمن در اولویت قرار دادن دیپلماسی، یک‌بار دیگر رهبری آمریکا در جهان را به اثبات رساند و تعریف مجدد کرد، به شیوه‌ای سازنده‌تر و واقعی‌تر. بر مبنای همین واقعیات بود که من یک دهه قبل در دولت «بوش» در مذاکرات برای تحریم ایران ایفای نقش کردم. تمام آن تلاشها امروز به ثمر نشسته است.
اینک در این مقطع، اضطراری‌ترین چالش تعامل دو دولت با یکدیگر است. کری و ظریف سنگ بنای این تعامل را گذاشتند. ظریف یک تحصیل‌کرده آمریکاست و مورد حمایت رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران «حسن روحانی» است. اما در ایران، قدرت اصلی در دستان رهبر عالی ایران آیت‌الله «علی خامنه‌ای» است. یک اریکه قدرت رفیع و دست نیافتنی که عمیقا نسبت به آمریکا بی‌اعتماد و بدبین است.
نیویورک تایمز خاطر نشان می‌کند: اعمال قدرت سپاه بر استراتژی امنیت ملی ایران آشکار گشت. به دنبال اعلام توافق هسته‌ای، ایران در هفته‌های اخیر موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرد و عملا به مبارزه با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برخاست. ایران ضمن آن، در ایام اخیر راکت‌هایی را به اطراف کشتی‌های جنگی آمریکا در «تنگه هرمز» شلیک کرد. ایران هفته گذشته هم اقدام تحریک‌آمیز دیگری به انجام رساند و ملوانان آمریکایی را بازداشت کرد و به این هم اکتفا نکرد و با یک عمل توهین‌آمیز، از دستگیری این ملوانان در حالت بسته بودن دست‌هایشان فیلم ویدیویی تهیه کرد و عامدانه آن را منتشر کرد. وانگهی رفتارهای ایران در سایر وادی‌ها در خاورمیانه کما فی‌السابق جاری است. «سپاه پاسداران» همچنان با قوت تمام و لاینقطع و دامنه‌دار به پشتیبانی و هدایت «حوثی‌ها» در یمن، «حزب‌الله» در لبنان و رژیم «بشار اسد» در سوریه ادامه می‌دهد.
برنز تصریح می‌کند: تعامل با این اردوگاه‌های دشمن، یک چالش بزرگ خواهد بود. اوباما باید جلوی ایران را بگیرد. او استارت این کار را با تحریم‌های جدید زد. یک چیز روشن است: آمریکا امسال و سال آینده با چالش استراتژیک مهمی از جانب ایران روبه‌رو خواهد بود. نظر به حفظ منافع درازمدت این توافق تاریخی، آمریکا باید در سیاست دو شعبه خود در قبال ایران شامل «تعامل» و «بازدارندگی» نوعی تعادل ایجاد کند.

شگرد جالب 2 وزیر /به من ایراد دارید پس کمونیست هستید!
پس از وزیر راه، وزیر صنعت هم مخالفان برخی سیاست‌های خود را با برچسب و اتهام سوسیالیست نواخت.
پیش از این وزیر راه در توجیه آزادسازی و رهاسازی چندباره قیمت‌ها، نرخ‌گذاری را کاری سوسیالیستی و کمونیستی توصیف کرده بود. به گزارش خبرگزاری دانشجو اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون خود اجبار کردن شرکتهای پتروشیمی به عرضه کالای خود در بورس کالا را نماد سوسیالیزم می‌خواند.
نعمت‌زاده در همایش نامه قائم مقام خود به شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور که در پاسخ به انتقاد احمد توکلی اقتصاددان و نماینده مردم تهران در مجلس بر سر پافشاری وزارت صنعت برای خروج محصولات پتروشیمیایی از بورس کالا نوشته شده، در اظهارنظری قابل تامل نوشته است: «جناب آقای خسرو تاج اجبار بخش دولتی به انجام تجارت به یک شیوه مشخص و دیکته شده قطعا علاوه بر اینکه با آزادی کسب و کار منافات دارد، موجب عدم بهبود رتبه‌های کشور در آزادی اقتصاد که در بدترین شرایط هستیم و همچنین رتبه کسب و کار که آن هم با کاهش اخیر هنوز رتبه 130 از 187 می‌باشد، نمی‌دانم این تفکر سوسیالیستی و نامشروع چرا باید در جمهوری اسلامی ایران پیاده شود.»
دست خط نعمت‌زاده در حاشیه نامه خسرو تاج مبنی بر ارایه دلایل 12گانه ادعایی این مقام مسئول برای توجیه خروج محصولات پتروشیمیایی از بورس کالا تاریخ 21 آبان ماه امسال را نشان می‌دهد،  یعنی درست یک ماه قبل از آنکه وزیر راه و شهرسازی نیز در همایشی با نقد ورود سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کند: «عده‌ای در کشور به دنبال ادامه‌دار بودن نگرش‌های سوسیالیستی و مارکسیستی هستند، تا نرخ‌گذاری و کنترل قیمت‌ها را ادامه دهند و مانع توسعه شوند. این بساط حضراتی که دست در جیب مردم می‌کنند فقط ادامه نگرش‌های سوسیالیست و مارکسیست است، در حالی که مدعی طرفداری از مردم هستند؛ اینها مسلمان نیستند.»
در حالی که روحانی در عالی‌ترین رتبه و راس دولت همواره بر ساز و کار بورس به عنوان مظهر شفافیت و عدم دخالت در مکانیزم این بازار متشکل تاکید می‌شود، اما وزیر صنعت در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان عمر مجلس نهم برای خروج نیمی از معاملات محصولات پتروشیمیایی از بورس کالا به تکاپو افتاده است.
اظهارنظرها و اقدام‌های زیر پوستی وزیر صنعت برای تحقق این آرزو در حالی افزایش یافته که به نظر می‌رسد، علی‌رغم اعلام موضوع شفاف سخنگوی دولت مبنی بر عدم خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا و شخصی بودن اظهارنظر نعمت‌زاده در این زمینه، اما تداوم پافشاری این مقام مسئول برای به کرسی نشاندن حرف خود از طرق مختلف و حتی متوسل شدن به ابزارهای سلبی حاکی از وجود شکاف در بدنه دولت است.
در جدیدترین اظهارنظرها فعالان پتروشیمی مدعی هستند سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به ورود در صنایع نفتی و پتروشیمی کشور هستند و برای تحقق این موضوع نمی‌توان خارجی‌ها را مجبور کرد که پس از فعالیت در کشور محصول خود را در بورس کالا بفروشند. این ادعا در حالی است که کشورها در دنیای امروز با پی بردن به جایگاه بازارهای مالی تلاش می‌کنند تا قدرت خود را با راه‌اندازی بازارهای سرمایه و انتشار اوراق بهادار مبتنی بر کالا به رخ یکدیگر بکشند و کالاهای تاثیرگذار بر رشد اقتصادی خود را از طریق بازارهای مالی و در نظام شفاف عرضه و تقاضا و بدون دخالت دولت‌ها کشف قیمت کنند.

هافینگتون‌پست: بیشتر ایرانی‌ها به نتایج توافق هسته‌ای بدبین هستند
یک روزنامه آمریکایی تصریح کرد بیشتر مردم ایران به نتایج توافق هسته‌ای بدبین هستند.
هافینگتون‌پست در گزارشی نوشت: هنگامی که توافق هسته‌ای ژوئیه 2015 بدست آمد، ایرانیان در خیابانها جشن گرفتند. تصور می‌شد زمانی که اجرای این توافق این هفته واقعا اعلام شود، جشن‌های گسترده‌تری برگزار شود اما خیابان‌ها آرام بوده است.
به گزارش شفاف، پایگاه اینترنتی هافینگتون‌پست نوشت: ایرانی‌ها، به اندازه کافی تحصیلکرده هستند که حقیقت را بدانند و متوجه وعده‌های تحقق نیافته بشوند. با وجود این، البته برخی از ایرانیان امیدوارند توافق هسته‌ای و ایجاد روابط حسنه کامل بین ایران و غرب به ویژه ایالات متحده منجر شود.
این روزنامه نوشت: برخی از صاحبان کسب و کارها و کسانی که زندگی خود را از طریق گردشگری می‌گذرانند، لغو تحریم‌ها را یک تحول مثبت می‌دانند چرا که شرکت‌های غربی برای سرمایه‌گذاری در ایران عجله دارند و تعداد گردشگران غربی به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت. با این حال، به نظر می‌رسد، بدبینی در میان ایرانیان، بر خوش‌بینی غلبه کرده است.

آرمان امروز

پیام توئیتری ظریف درباره‌ دستاورد سفر روحانی به واتیکان

خبر عجیب درباره معاون اول رئیس‌جمهور/ رفت‌وآمد دیپلمات‌های ایران و روسیه/ شگرد جالب 2 وزیروزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر حسن روحانی به واتیکان گفت که دو طرف به تلاش برای مبارزه با خشونت متعهد شدند. محمدجواد ظریف در پیامی در صفحه‌ توئیتر خود به سفر رئیس جمهور ایران به واتیکان و دیدارش با پاپ فرانسیس اشاره کرد و نوشت: دیدار حسن روحانی با پونتی‌فکس (اشاره به پاپ فرانسیس)؛ تعهد دو جانبه برای پیوستن به تلاشها برای ایجاد جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری است.

 

پیام انتخاباتی عارف برای جوانان

محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پیامی جوانان را به حضور و فعالیت در انتخابات پیش رو دعوت کرد. متن این نامه به شرح زیر است: از جوانان عزیز و متعهد و پرتلاش انتظار دارم با امید و آرامش از حداکثر توان خود برای برگزاری انتخاباتی هر چه باشکوه‌تر و با مشارکت حداکثری مردم عزیز کشورمان استفاده کنند. امیدوارم خداوند توفیق بیشتر به این آینده سازان کشورمان عطا فرماید.

 

احتمال سفر لاوروف به تهران

معاون وزیر خارجه کشورمان از احتمال سفر وزیر خارجه روسیه به ایران در بهار سال آینده خبر داد. ابراهیم رحیم‌پور در سفر غیررسمی خود به مسکو در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ممکن است تا سه ماه آینده به ایران سفر کند. وی افزود: ما امیدواریم که وزیر روسی بتواند در سال جاری (میلادی)به تهران سفر کند. ما هم اکنون در حال رایزنی دربره این مسأله هستیم. این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: وضعت کنونی منطقه نشان دهنده لزوم چنین سفری است و ما واقعا امیدواریم که انجام شود.

 

ساخت ۲ نیروگاه هسته‌ای جدید

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از مبادله پیش‌نویس همکاری‌های هسته‌ای با اسپانیا خبر داد و گفت: تقریبا مقدمات لازم برای کلنگ‌زنی دو نیروگاه‌ نهایی شده است. بهروز کمالوندی افزود: البته در نظر داشتیم این نیروگاه‌ها در دهه فجر کلنگ‌زنی شود اما با توجه به اینکه دو کار توأمان داشتیم، تحویل نیروگاه اول به مهندسان ایرانی مثل تحویل کار از پیمانکار است و باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم، بهتر است عجله نکنیم.

 

منتجب‌نیا: ردصلاحیت شدم

قائم مقام حزب اعتماد ملی در حالی که دیروز از تایید صلاحیت خود برای نامزدی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خبر داده بود دیشب از ردصلاحیتش خبر داد. حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در شورای عمومی حزب اعتماد ملی خراسان رضوی در مشهد افزود: من از استان خوزستان برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده بودم و فرماندار شهری که از این استان ثبت‌نام کرده بودم خبر تایید صلاحیت مرا شخصا به من اعلام کرد. وی اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از مسئولین این استان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری از استان خوزستان رد صلاحیت نشده‌اند.قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: دیشب پسرم تلفنی به من خبر داده نامه‌ای به در منزل آورده‌اند مبنی بر اینکه صلاحیتم تایید نشده است.

 

نام چه کسانی در لیست جامعتین است؟

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نسبت به حضور آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان هنوز تصمیمی گرفته نشده است. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: هنوز تاریخ دقیقی از زمان تدوین نهایی لیست برای انتخابات خبرگان مشخص نشده است. در عین حال روز گذشته اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای خبرگان در سه استان‌ آذربایجان غربی، سمنان و کرمانشاه به این شرح نهایی شد. آذربایجان غربی: علی اکبر قریشی، عسگر دیرباز و عباس رفعتی، سمنان: سیدمحمد شاهچراغی، کرمانشاه: حسن ممدوحی، محمود محمدی عراقی . پیش از این نیز اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات خبرگان در 11 استان دیگر کشور اعلام شده بود.

 


رصد فعاليت انتخاباتي در فضاي مجازي

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمامی تحرکات انتخاباتی به ویژه در دنیای مجازی مورد رصد کامل نیروهای پلیس تخصصی قرار می‌گیرد و با کوچکترین ناهنجاری و شیطنت‌های احتمالی برخورد خواهد شد. سردار حسین اشتری با موضع‌گیری درباره فیلمی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده و نشان‌دهنده قدرت‌نمایی فردی به نام «شاه مازندران» است، گفت: طبق بررسی‌های همکاران بنده این فیلم در یک مکان خصوصی تهیه شده، هر چند ماموران پلیس بلافاصله بعد از انتشار این فیلم اقدام به شناسایی عوامل منتشر کننده، سازنده و بازیگران اصلی آن کردند. نیروی انتظامی با شدت و قاطعیت با افرادی که اقدام به هنجارشکنی و قدرت‌نمایی در ملأ‌ عام می‌کنند برخورد خواهد کرد. وی درباره فیلم‌های دیگری که مربوط به نحوه برخورد ماموران پلیس با متهمان در کلانتری‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، گفت: بسیاری از این فیلم‌ها برای زمان‌های بسیار گذشته است. از همین جا به مردم این اطمینان را می‌دهم که اگر در کلانتری‌ها و در برخورد با متهمان برخوردی فیزیکی انجام شود، قطعا پلیس با آن برخورد می‌کند و نسبت به شناسایی عوامل خاطی اقدام خواهد کرد. جدا از آن مردم می‌توانند اطلاعات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ به ما اطلاع دهند تا بتوانیم با جدیت با هنجارشکنان و نیروهای خاطی پلیس برخورد کنیم. اشتری درباره تمهیدات نیروی انتظامی برای برقراری انتخاباتی امن در کشور گفت: با راه‌اندازی قرارگاهی به نام قرارگاه انتخابات، همه فعالیت‌ها و تحرک‌های در سطح کشور به ویژه در مرزها رصد شده و اشکالات و کاستی‌های موجود را رفع کرده‌ایم. فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه ۲۵۰ هزار نفر از ماموران پلیس با عضویت در قرارگاه انتخابات وظیفه حفظ امنیت انتخابات را برعهده خواهند داشت، افزود: خوشبختانه در حال حاضر چه در سطح کشور و چه در مرزهای غربی و شرقی دارای بالاترین سطح ممکن از امنیت هستیم.


شرق

آغاز فرایند شکایت داوطلبان احراز صلاحیت‌نشده خبرگان 
خبر عجیب درباره معاون اول رئیس‌جمهور/ رفت‌وآمد دیپلمات‌های ایران و روسیه/ شگرد جالب 2 وزیرفرایند شکایت داوطلبان احراز صلاحیت‌نشده انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از امروز آغاز می‌شود. با توجه به اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و براساس اعلام قبلی شورای نگهبان، فرایند شکایت داوطلبان احراز صلاحیت‌نشده انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از امروز آغاز می‌شود. در این اطلاعیه آمده بود؛ «به اطلاع آن عده از داوطلبان محترم نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار نگرفته است، می‌رساند؛ براساس تبصره (۲) ماده (۱۶) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه روز از ۹۴/۱۱/۸ تا ۹۴/۱۱/۱۰ در وقت اداری به آدرس تهران، بزرگراه بسیج، خیابان هجرت، ورزشگاه تختی مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل رسید دریافت نمایند».

نقدي: کشورهای ضعیف برای ما شاخ‌وشانه می‌کشند
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج گفت: در دو سال اخیر وضعیت سیاسی کشور به جایی رسیده که کشورهای ضعیف برای ما شاخ‌وشانه می‌کشند. اگر این افت‌ها و تنزل‌ها استمرار پیدا کنند، کشور دچار وضعیت بدی خواهد شد به‌همین‌دلیل باید اقداماتی در این راستا انجام شود که به‌کار‌گرفتن ظرفیت‌های درونی، مهم‌ترین اقدامی است که می‌توان در این جهت انجام داد. او با اشاره به اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی هدف جداسازی بسیج رشته‌های مهندسی بوده است، ادامه داد: تاکنون در کشور برای اثبات توانایی نظام اسلامی قدم‌های خوبی برداشته و زیرساخت‌هایی درست شده است؛ تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما انتظار ما از این حرکت جهادی بیشتر است. نقدی درباره انتخابات مجلس پیشِ‌رو یادآور شد: اگر این مجلس از افرادی تشکیل شود که به غرب خوشبین بوده و به خودمان بدبین هستند، به تعداد نفوذی‌هایی که درحال‌حاضر مسئولیت دارند اضافه می‌شود، این مسئله کشور را دچار وضعیت بحرانی خواهد کرد و موجب پرداخت بهای سنگینی می‌شود. او ادامه داد: حتما باید افرادی که معتقد به مبارزه با آمریکا، استقلال‌طلبی و خودباوری هستند، وارد مجلس شوند. کسانی که فساد اقتصادی دارند چطور می‌توانند امانت‌دار مردم باشند؟ رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه آمریکا به این انتخابات چشم دوخته است، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، باید به کسانی رأی دهیم که کشور را به دشمن نفروشند و مجلسی تشکیل شود که عاری از نفوذ بیگانگان باشد.

حبیبی: اگر در فهرست اصولگرایان قرار نگیرم حتما انصراف می‌دهم
تسنیم: محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به تأکیدات آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره انصراف نامزدهای اصولگرا در صورت نبودن در فهرست نهایی، گفت: بنده در حزب مؤتلفه اسلامی اگر در فهرست اصولگرایان قرار نگیرم، حتما انصراف می‌دهم. او ادامه داد: دوستان ما در حزب مؤتلفه اسلامی نیز تقریبا همگی این تصمیم را دارند که اگر در فهرست اصولگرایان قرار نگیرند، حتما انصراف دهند. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره ارزیابی خود از وحدت اصولگرایان در آستانه همایش سوم آنان افزود: بنده روند پیشرفت ائتلاف اصولگرایان را مطلوب احساس می‌کنم و در این ترکیبی که تحت نظر آیت‌الله موحدی‌کرمانی به‌عنوان شورای ائتلاف اصولگرایان انجام وظیفه می‌کنند، تمام سلایق اصولگرایی حضور دارند.

رفت‌وآمد دیپلمات‌های ایران و  روسیه 
ایسنا: در آینده نزدیک سرگئی لاوروف جهت دیدار با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه کشورمان، از‌جمله محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود، به تهران سفر می‌کند.رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه که جهت دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده است، اعلام کرد که رایزنی‌ها و گفت‌وگو برای انجام این سفر درحال انجام است.او افزود: ما امیدواریم که وزیر روسی بتواند در سال جاری (میلادی) به تهران سفر کند. ما هم‌اکنون درحال رایزنی درباره این مسئله هستیم.این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: وضعیت کنونی منطقه نشان‌دهنده لزوم چنین سفری است و ما واقعا امیدواریم که انجام شود.همچنین قرار است معاون مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه روسیه در تاریخ ١٢ الی ١٣ اسفند‌ماه سال جاری به تهران سفر کند.حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیروز در آستانه برگزاری نشست ژنو٣ به روسیه سفر کرد. علی‌اکبر ولایتی نیز هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.


وطن امروز


دعوت از کاندیداهای جدید برای حضور در ائتلاف اصولگرایان
خبر عجیب درباره معاون اول رئیس‌جمهور/ رفت‌وآمد دیپلمات‌های ایران و روسیه/ شگرد جالب 2 وزیرسخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: پس از چند مرحله نظرسنجی در فرآیند تهیه فهرست نهایی، ائتلاف اصولگرایان تصمیم گرفت از برخی کاندیداهای جدید برای حضور در ائتلاف دعوت به عمل آورد.  غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در فرآیند رسیدن به فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس دهم و پس از چندین مرحله نظرسنجی، ائتلاف اصولگرایان تصمیم گرفت از کاندیداهای جدید که حدنصاب‌ لازم را در مراحل قبل کسب کرده بودند جهت آشنایی بیشتر با مواضع و برنامه‌هایشان دعوت کند.  

در لیست قرار نگیرم حتماً انصراف می‌دهم
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرم حتماً انصراف می‌دهم.  محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تأکیدات آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره انصراف نامزدهای اصولگرا در صورت نبودن در لیست نهایی، اظهار داشت: بنده در حزب مؤتلفه اسلامی اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرم، حتماً انصراف می‌دهم.  وی ادامه داد: دوستان ما در حزب مؤتلفه اسلامی نیز تقریباً همگی این تصمیم را دارند که اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرند حتماً انصراف دهند.  دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره ارزیابی خود از وحدت اصولگرایان در آستانه همایش سوم آنان افزود: بنده روند پیشرفت ائتلاف اصولگرایان را مطلوب احساس می‌کنم.

اخطار ارتش به یک جنگنده و ناو آمریکایی در رزمایش ولایت ۹۴
نیروی دریایی ارتش به یک جنگنده و یک ناو آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ولایت ۹۴ نزدیک شده بودند، اخطار داد.  به گزارش تسنیم، نیروی دریایی ارتش در رزمایش بزرگ ولایت 94 که از صبح دیروز مرحله اصلی آن در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است، به یک ناو و یک جنگنده‌ آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ارتش نزدیک شده بودند، اخطار داد. با اعلام اخطار نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ و ناو آمریکایی بلافاصله از منطقه خارج شده و وضعیت رزمایش ارتش به حالت عادی بازگشت.  روز گذشته نیز ناوهای ائتلاف غربی حاضر در منطقه قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند که نداجا در دو مرحله به آنها اخطار داد و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.

دولت پرونده فاجعه «منا» را پایان یافته تلقی می‌کند!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی ما پرونده فاجعه منا را پایان یافته تلقی می‌کند که جدیتی در پیگیری آن به خرج نمی‌دهد.  سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از عدم پیگیری جدی پرونده فاجعه منا با وجود گذشت بیش از ۴ ماه از این حادثه، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی ما پرونده منا را پایان‌یافته تلقی می‌کند که جدیتی در پیگیری آن به خرج نمی‌دهد. وی با اشاره به تذکر کتبی اخیر خود و چند نماینده دیگر به وزیر امور خارجه برای پیگیری سریع و جدی این پرونده، گفت: در این تذکر، تاکید شده است پرونده فاجعه منا و کشتار حجاج باید در قالب طرح شکایت در نهادهای بین‌المللی پیگیری شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد عملیات حقوقی کار متوقف یا کُند شده است و آخرین گزارش‌ها نیز فقط به صورت شفاهی بوده که کفایت نمی‌کند.

خبر عجیب درباره جهانگیری
معاون اول رئیس‌جمهور به‌خاطر پیگیری احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات آینده، سفر خود به قزوین برای شرکت در اجلاس سراسری نماز را لغو کرد. به‌گزارش تسنیم، روزنامه «شرق» روز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری ایسنا نوشت: سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان قزوین، جهت شرکت در اجلاس سراسری نماز به‌دلیل پیگیری آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات لغو شد.  اسحاق جهانگیری قرار بود سه‌شنبه به استان قزوین سفر کند که به‌دلیل رایزنی درباره احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات هفتم اسفند‌ماه، این سفر انجام نشد.


جمهوری اسلامی

درخواست مطهری از رئیس جمهور برای ورود به مسئله رد صلاحیت ها
خبر عجیب درباره معاون اول رئیس‌جمهور/ رفت‌وآمد دیپلمات‌های ایران و روسیه/ شگرد جالب 2 وزیردکتر علی مطهری گفت: رئیس جمهور در مسئله رد صلاحیت‌ها از هر راهی که صلاح می‌داند وارد شود.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا رایزنی روسای قوای مجریه و مقننه با شورای نگهبان می‌تواند در پروسه اعتراض به رد صلاحیت‌ها تاثیرگذار باشد یا خیر؟ گفت:رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و می‌تواند اقداماتی را در زمینه مساله رد صلاحیت‌ها انجام دهد.
وی پیش بینی‌اش از ترکیب مجلس آینده را اینگونه بیان کرد: ترکیب مجلس آینده بستگی به نتیجه بررسی رد صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض معترضان دارد.
این نماینده مجلس درباره اقدامات احتمالی رئیس‌جمهور با توجه به وعده او مبنی بر استفاده از اختیارت قانونی در ارتباط با نتیجه صلاحیت کاندیداها نیز افزود: رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و می‌تواند اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.
مطهری تاکید کرد: رئیس‌جمهور با توجه به اختیاراتی که دارد، در ارتباط با رایزنی با شورای نگهبان در مساله رد صلاحیت‌ها از هر راهی که صلاح می‌داند، می‌تواند وارد شود.


دیدار شورای ائتلاف با نامزدهای اصولگرا برای رسیدن به لیست نهایی
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان از دیدار و گفت‌وگو با نامزدهای اصولگرا جهت رسیدن به لیست نهایی این جریان سیاسی برای انتخابات مجلس خبر داد.غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فرآیند رسیدن به فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس دهم، پس از چندین مرحله نظرسنجی، شورای ائتلاف تصمیم گرفت با تعدادی از کاندیداهایی که پیش از این سابقه حضور در مجلس را نداشته‌اند و حدنصاب‌های لازم را در مراحل قبل کسب کرده بودند جهت آشنایی بیشتر با مواضع و برنامه‌هایشان دعوت به عمل آورد.وی افزود: جلسات دیدار و گفت‌وگو با این نامزدها برای بررسی بیشتر و بر مبنای شایسته‌سالاری صورت خواهد.


جلسه ستاد انتخابات استان تهران برگزار شد
هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران روز گذشته برگزار شد.به گزارش فارس، نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان تهران، فرمانداران، بخشداران، معاونین و مدیران کل ستادی استانداری به ریاست شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در محل این استانداری برگزار شد.در این جلسه فرمانداران و بخشداران و مدیران کل ستادی این استانداری آخرین هماهنگی‌های لازم را به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری مردم را به عمل آوردند.گفتنی است پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس 7 اسفند به طور همزمان برگزار می‌شود.


تعیین نامزدهای جامعه مدرسین در 3 استان دیگر
کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در چند استان برای انتخابات خبرگان رهبری مشخص شدند. به گزارش فارس،اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در استان‌های آدربایجان غربی، سمنان و کرمانشاه مشخص شد.استان آذربایجان غربی: علی اکبر قریشی،عسگر دیرباز،عباس رفعتی.استان سمنان: سیدمحمد شاهچراغی. استان کرمانشاه: حسن ممدوحی،محمود محمدی عراقی.

سهم مناسبی از لیست اصول‌گرایان به بانوان تعلق می‌گیرد
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از بررسی حضور زنان در لیست انتخاباتی اصولگرایان در شورای ائتلاف خبر داد.سید کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با تسنیم،از بررسی حضور زنان در لیست انتخاباتی اصولگرایان در شورای ائتلاف خبر داد و گفت: بعد از اعلام نتایج نهایی تایید صلاحیت نامزدها، نتیجه قطعی رایزنی‌ها و اسامی حاضر در لیست اعلام خواهد شد.وی ادامه داد: الحمدلله بانوان اصولگرای متعهد و متدینی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند و قرار است سهم مناسبی از لیست انتخاباتی اصولگرایان به بانوان تعلق بگیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    پیام انتخاباتی عارف برای جوانان خخخخخخخخخ این عارف هم از وقتی توانتخابات خودشو کشید کنار توهم زده فکر میکنه میلیونها نفرطرفدار داره هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه تورو خدا جوانان شرکت کنین اخه عاقای عارف گفته
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    این خبر کجاش عجیبه!!!!!!!!!!!!!
  • محسن ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    کجاش عجیبه؟ مگه خودِ آقای روحانی نگفت معاون اول رو مسئولِ پیگیری کرده؟
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    گویا این دولت اعتقادی به قانون تفکیک قوا ندارد!
  • بیوک ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    چی بگم والا
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    بیوگ چان شما سر پیازی؟
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    چرا
  • سیروس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق چشاش عجیب می بینه
  • خخخ گو ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خخخخخخخخخخ ایول سیروس
  • بیوک ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خب. پس مشرق چی میگه؟
  • مشرقی تیر ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    قرار بود از هفته نامه ها هم بسته هفتگی بزنید
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    چقدر تشنه. خدمت. داریم برای. قدرت. چکار ها که نمیکنن. بیچاره. ملت
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    رئیس جمهورروحانی بهترین رئیس جمهوراسلامی ایران ازسلاله پاک(حضرت آدم تمام پیامبران ،کورروش،محمدص وامام علی ع )آدم البشر-باصداقت،مردم دار،امانتدار،متعهد،متدین،متخصص،مجرب،باهوش،انسان دوست،مدافع بشریت،صلحدوست،باعدالت
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    وقتی وزرا از موجودات فسیل شده باشند افکارشون هم فسیله کی دیگه از سوسیالیست وکمونیست حرف می زنه که اینا افاضه کلام می کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس