بر اساس پیشنهاد وزیران کمیسیون لوایح دولت که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور، طی روزهای اخیر به تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان رسیده، مقرر شده نهاد ریاست جمهوری برای فروش یک ساختمان در منطقه شمیران تهران به مساحت 5500 متر اعیانی اقدام کند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********


کیهان



آمار احمدي‌نژادي در دولت روحاني/ مجوز رئیس‌جمهور برای فروش ملک نهاد ریاست جمهوریجنجال علیه شورای نگهبان با استقبال گروهک آمریکایی روبرو شد

رئیس گروهک نهضت آزادی از اظهارات هفته گذشته روحانی علیه شورای نگهبان استقبال کرد.

ابراهیم یزدی در مصاحبه با ارگان فتنه (کلمه) و درباره رد صلاحیت برخی وابستگان به فتنه گفت: مردم(!) انتظار دارند روحانی در برابر بی‌قانونی شورای نگهبان بایستد.

وی گفت: تنها راه مقابله آقای دکتر روحانی با سیاست‌های خلاف قانون شورای نگهبان خودداری از برگزاری انتخابات است. اما آیا ایشان اولا به چنین سیاستی اعتقاد دارد یا نه؟ و ثانیا امکان و توان خودداری از برگزاری انتخابات مخدوش را دارد یا نه، هنوز نمی‌توان با قاطعیت‌ نظر داد. آقای روحانی به حق این اقدامات شورای نگهبان را خلاف قانون اساسی تلقی کرده است. از طرف دیگر به هنگام آغاز به کار، به عنوان رئیس‌جمهوری، به اجرای قانون اساسی و حمایت از حقوق ملت سوگند یاد کرده است. مردم انتظار دارند ایشان در برابر این بی‌قانونی‌ها ایستادگی کنند.

نکته قابل تأمل، تمجید چندباره روحانی از مهندس بازرگان (اولین رئیس نهضت آزادی) در طول سال‌های اخیر است. وی در مراسم شانزده آذر برای بازرگان سلام و درود فرستاد.

روحانی 26 مرداد امسال نیز جملاتی قابل تأمل عنوان کرد. در نشست مشترک دولت و استانداران با بیان اینکه هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس یأس کنند، افزوده بود مجلس آینده متعلق به یک حزب و جناح نخواهد بود. این نظر مقام معظم رهبری و گفته قانون اساسی ماست و مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ اینگونه نیست. روحانی با اشاره به این که امام راحل معتقد بود میزان رأی ملت است، اظهار داشته بود: ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟

یادآور می‌شود در دوره اول مجلس شورای اسلامی که از خرداد 59 آغاز به کار کرد عناصری از گروهک‌های التقاطی مختلف چپ و راست (نظیر ابراهیم یزدی، بازرگان، صباغیان، معین فر، غضنفرپور، یوسفی اشکوری، سلامتیان و...) حضور داشتند اما با وجود سعه‌صدر نظام، عملکرد گروهک‌های لیبرال و مارکسیستی و آشکار شدن ماهیت تدریجی آنها ثابت کرد که این طیف کمترین سازگاری با جمهوری اسلامی ندارند و به نیابت از آمریکا و شوروی و انگلیس در کشور فعالیت می‌کنند.

به همین دلیل حضرت امام 30 بهمن سال 66 به صراحت در پاسخ نامه وقت وزیر کشور و درباره صلاحیت امثال نهضت آزادی تصریح فرمودند:

«در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی، مسایل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و دراین‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را که هر چه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست- بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آنها است. در هر صورت به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحراف آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد و به حساب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند...»

گفتنی است هاشم صباغیان اردیبهشت 94 در مصاحبه با آرمان روحانی را از برخی جهات شبیه بازرگان  معرفی کرده بود.

مخالفت آمریکا با برقراری پرواز مستقیم به ایران

مقامات دولت اوباما مذاکره با ایران را با هدف از سرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور تکذیب کرده‌اند.

«واشنگتن فری بیکن» با درج این خبر نوشت: تکذیب مقام دولت اوباما در حالی صورت گرفت که رئیس ایران ایر هواپیمای ملی ایران در آخر هفته گذشته اعلام کرد که بین آمریکا و ایران مذاکراتی در مورد از سرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور در جریان است.

این تکذیب که در پاسخ به یک سؤال «فری‌بیکن» صورت گرفت، همزمان با درگیر شدن ایران در مذاکره با ایرباس برای خرید بیش از یکصد هواپیمای جدید انجام شده است.

مقامات دولت اوباما می‌گویند؛ چنین چیزی حقیقت ندارد و به چندین مورد نگرانی که از سرگیری پروازها را پیچیده و بغرنج خواهد ساخت، اشاره کردند.

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به فری‌بیکن گفت: «هیچیک از مقامات دولتی آمریکا در چنین مذاکراتی مشارکت نداشتند.» از سرگیری پروازها بین آمریکا و ایران چیزی نیست که ما در حال بررسی آن باشیم. وجود مسائلی مربوط به تنظیم مقررات و غیره، مانع از پروازهای مستقیم بین آمریکا و ایران خواهد شد.» یک مقام دولتی دیگر نیز تأیید کرد که پروازهای مستقیم بین آمریکا و ایران «چیزی نیست که مدنظر قرار گیرد.» مسافران ایرانی عمدتا قادر به گرفتن ویزای آمریکا نخواهند شد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکره با ایران را برای برقراری پرواز مستقیم تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از فارن پالسی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌های انتشار یافته را درباره مذاکرات تهران و واشنگتن درخصوص برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور رد کرد. سم وربرگ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «این موضوعی نیست که فعلا در دست بررسی قرار داشته باشد، برخی از مسائل مانند مقررات و قوانین و چیزهای دیگر وجود دارند که در شرایط کنونی مانع از برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و آمریکا می‌شوند.»

فراکسیون رهروان در فهرست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت حل می‌شود؟!

نقش‌آفرینی برخی اعضای فراکسیون رهروان در خدمت اصلاح‌طلبان و فهرست حامیان دولت (موسوم به اعتدال) جدی‌تر شده است.

در پی تشکیل ائتلاف فراگیر اصولگرایان، برخی نمایندگان عضو فراکسیون رهروان که به محافل دولتی و اصلاح‌طلب نزدیک شده‌اند سعی وافری به کار بستند تا این ائتلاف پا نگیرد اما پس از اینکه این اختلاف‌افکنی نتیجه نداد نزدیکی به دو طیف اصلاح‌طلب و دولتی‌ها را تقویت کرده‌اند تا جایی که یکی از سران این فراکسیون در جمع شماری از حامیان خود تصریح می‌کند وی به تماس و اصرار معاون اول رئیس جمهور، و  وزیران اطلاعات و کشور و ارتباطات در تهران نامزد شده است.
اکنون فعالان حزبی و نشریات وابسته به دولت و اصلاح‌طلبان ترویج این جریان را تحت عنوان غلط‌انداز «اصولگرایان معتدل» در دستور کار قرار داده‌اند.

احمد شیرزاد از نمایندگان بدنام مجلس ششم که از سوی کروبی به عنوان صدای رادیو اسرائیل معرفی شد در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: من اطمینان دارم افراد معتدلی رامی‌توان به مجلس فرستاد. درست است که جناح مقابل تعداد زیادی کاندیدا در سراسر کشور دارد ولی افراد متعهدی در میان اصولگرایان وجود دارند که بتوان به عملکرد مثبت آنها امید داشت.

روزنامه ایران هم در تیتری نوشت: زمزمه لیست مشترک در اردوی حامیان دولت، از سوی 3 جریان اصلاح‌طلب، اعتدالی و مستقل مطرح شد. دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، کرباسچی دبیر کل کارگزاران، منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ]معاون سیاسی حزب منحله مشارکت[ از ضرورت ائتلاف سخن می‌گویند. کرباسچی گفته است فهرست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل ممکن است.

در همین حال بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان و نماینده اسدآباد که مانند کاظم جلالی این بار
از تهران نامزد شده، به روزنامه ایران می‌گوید: «معتقدیم ائتلاف مورد اشاره از سوی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، راه‌حلی است که می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد مد نظر قرار بگیرد. عقلاً باید با هم بنشینند، بحث کرده و نظرات خود را مطرح کنند. اجرای آنچه آقای دهقان به آن اشاره کرد، مستلزم آن است تا دوستانی از مجموعه‌هایی که اسم بردند (یعنی اعتدالی‌ها و مستقلان) کنار هم بنشینند و حرف‌های خود را مطرح کنند. به ویژه اینکه حزب اعتدال و توسعه، مجموعه خوبی است و نیروهای این مجموعه حرفی برای گفتن دارند و می‌شود که دوستان بنشینند و حرف‌های خود را مطرح کنند».

غلامعلی دهقان سخنگوی اعتدال و توسعه نیز به روزنامه وقایع اتفاقیه گفته است: «توسعه این ائتلاف تنها راه گریز است. در دو سال و نیم گذشته یک همسویی و همگرایی مشخص میان برخی جریانات فکری و سیاسی شکل گرفت که البته نقطه عطف آن 24 خرداد 1392 بود که اصلاح‌طلبان و جریان میانه به یک ائتلاف نانوشته و نامرئی و در عین حال عملی رسیدند؛ ما فکر می‌کنیم این ائتلاف عملی در دو سال و نیم گذشته وجود داشته است ولی در حوادث منتهی به تصویب برجام در مجلس و بحث‌های مشخص جناح اصولگرا در مجلس نهم، ضلع سومی نیز در عمل به آن اضافه شد.»

وی می‌افزاید: تجربه وقایع دو سال اخیر به ما نشان داد می‌توانیم از اصولگرایان معتدل استفاده کنیم چرا که بر این باوریم اصولگرایان معتدل می‌توانند «ضلع سوم» این ائتلاف باشند.

دهقان در پاسخ به این پرسش که چگونه ممکن است اصولگرایان با اصلاح‌طلبان در یک لیست بنشینند گفت: «ما در قضیه برجام دیدیم که اگر معتدلان اصولگرا مانند رئیس مجلس و حامیانش نبودند، ممکن بود با جابجایی یک رأی، سرنوشت کشور تغییرکند».

از سوی دیگر روزنامه شرق از قول محمد عطریانفر عضو مرکزیت کارگزاران تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اگر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، پس از بررسی‌های شورای نگهبان در حوزه‌های انتخابیه به تعداد نمایندگان مورد نیاز، به قدر کفایت نامزد مورد حمایت داشته باشند، به صورت مستقل حضور پیدا خواهند کرد. در چنین شرایطی، رهروان ولایت نیز به صورت مستقل حضور خواهد داشت و رقابت خوب و خوب‌تر شکل خواهد گرفت؛ رقابتی که من به تازگی آن را بارها مورد تأکید قرار داده‌ام.

وی می‌افزاید: فکر می‌کنم رهروان ولایت و تیم معتدلی که از درون اصولگرایان منشعب شده‌اند، منظومه‌ای هستند که با شرافتمندی و عزت نفس می‌توانند با اصلاح‌طلبان رقابت کنند. در فرض دوم، در برخی حوزه‌های انتخابیه، اصلاح‌طلبان نامزد انتخاباتی تأیید شده یا کسی که پیروزی او قرین به موفقیت باشد نداشته باشند و در آن حوزه، شخصیتی از اصولگرایان معتدل مطرح باشد، منطق اصلاح‌طلبی حکم می‌کند برای اینکه تندروها به پیروزی نرسند، به طرفداران اصلاحات توصیه شود در مقام انتخاب میان دو نامزد از جبهه پایداری یا اصولگرای معتدل، رأی خود را به سمت اصولگرای معتدل هدایت کنند. در همین حال روزنامه آفتاب یزد در تیتر صفحه اول خود نوشت: فراکسیون رهروان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

ابراهیم نکو از اعضای فراکسیون رهروان که ضمناً پیگیر جایگزینی فراکسیون با فراکسیون رسمی حامیان دولت (اعتدال) بود به آفتاب یزد گفت: به دنبال رد صلاحیت برخی از نمایندگان مجلس که بیشتر آنها در شورای مرکزی فراکسیون رهروان حضور دارند، این حدس و گمان وجود دارد که لغو جلسه یکشنبه فراکسیون رهروان به خاطر این است که دوستان رد صلاحیت شده از هیئت رئیسه مطالباتی داشتند.

وی اضافه کرد: حقیقت این است، رهروان نتوانست در قالب یک حزب یا جبهه محکم در انتخابات حضور پیدا کند و مفهوم اثرگذاری خودش را از دست داده است. بنابراین پیش‌بینی می‌کنم که بعد از انتخابات دهم، فراکسیون رهروان از رونق خواهد افتاد تا جایی که این گروه در مجلس آتی معنا و مفهوم حقیقی خود را از دست بدهد.»

وی افزود: «فروپاشی فراکسیون رهروان را پیش‌بینی می‌کنیم اگر چه به نظر من این فراکسیون در مجلس دهم می‌تواند در قالب و شکل دیگر متولد شود که اعضای آن بیشتر از حامیان دولت خواهند بود.»

نکو درباره اینکه اگر قرار بر انحلال این فراکسیون در مجلس آتی باشد، اعضای آن به سمت اصولگرایان گرایش دارند و یا اصلاح‌طلبان؟ پاسخ داد: «احتمالاً تعدادی در قالب لیست اصولگرایان و عده‌ای در قالب لیست اصلاح‌طلبان و گروهی هم تحت عنوان اعتدال و توسعه یا به صورت مشترک در اعتدال و توسعه اصلاح‌طلبان جای می‌گیرند ولی چیزی به نام رهروان ولایت در آینده وجود نخواهد داشت.»

دبیر کل حزب کار مشت اصلاح‌طلبان را باز کرد

رئیس یک حزب اصلاح‌طلب دروغ بزرگ مدعیان اصلاح‌طلبی درباره نداشتن نامزد کافی در انتخابات را آشکار کرد. حسین کمالی از وزرای دولت اصلاحات و سازندگی می‌گوید: اصلاح‌طلبان به اندازه کافی نامزد در انتخابات دارند.

دبیر کل حزب کار در مصاحبه با روزنامه اعتماد و درباره اظهارات حسین مرعشی مبنی بر اینکه 5 اصلاح‌طلب در تهران و 25 نفر در سراسر کشور تأیید شده‌اند، فاش می‌کند: این گفته برای این است که به شورای نگهبان بگوییم خیلی از نیروهای شاخص و کارکشته اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند. این به این معنا نیست که ما نیروهای اصلاح‌طلب در سراسر کشور برای بستن لیست نداریم. در یک جمع چند هزار نفری تعدادی اصلاح‌طلب برای بستن لیست پیدا می‌شود. اینکه ما این افراد را نمی‌شناسیم دلیل بر این نیست که اصلاح‌طلب نیستند. اگر شناسایی نشده‌اند به این معنا نیست که این نیروها خاکستری هستند. اگر خاکستری بودن به این معنا است که این افراد ناشناخته هستند، می‌توان در این باره صحبت کرد اما اگر بگوییم که این افراد سیاست‌های مشکوک دارند و قابل اعتماد نیستند، درست نیست.

وی ادامه می‌دهد: اصلاح‌طلبی محدود به کسانی که رد صلاحیت شده‌اند، نیست. تعداد زیادی اصلاح‌طلب در مناطق مختلف حضور دارند. ما از آنها دعوت کردیم در صحنه حضور پیدا کنند و از آنها برای شکل دادن به لیست استفاده می‌کنیم. لیستی که تهیه می‌شود لیستی از اصلاح‌طلبان خواهد بود. جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ این سؤال که «بنابراین به گفته شما اصلاح‌طلبان در شرایط امروز نیز به هویت اصلاح‌طلبی لیست‌های خود پایبند خواهند ماند؟» می‌گوید: بله- اصلاح‌طلبان در شرایط مناسبی قرار دارند.

پیش از این مرعشی مدعی شده بود از 3 هزار نامزد اصلاح‌طلب تنها 30 نفر (یک درصد) تأیید شده‌اند.


آمار احمدي‌نژادي در دولت روحاني/ مجوز رئیس‌جمهور برای فروش ملک نهاد ریاست جمهوریوطن امروز

دیدار با رهبری بهترین پاداش برای ما بود

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: دیدار با مقام معظم رهبری و تفقد ایشان بهترین پاداشی بود که به پاسداران عملیات دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، سردار علی رزمجو در جمع پاسداران منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به دیدار پاسدارانی که ۱۰ تفنگدار آمریکایی را در جزیره فارسی دستگیر کرده بودند با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: از این دیدار بسیار خوشحال و مسرور شدیم و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بود. وی افزود: دیدار با مقام معظم رهبری و تفقد ایشان بهترین پاداشی بود که به پاسداران عملیات دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی اهدا شد.

 فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در عرصه خلیج‌فارس اظهار داشت: دستگیری تفنگداران آمریکایی نشان اقتدار و عزت نیروهای مسلح و پاسداران ایران اسلامی بود. رزمجو تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری مهم‌ترین مؤلفه در تقابل‌ها و عامل تعیین‌کننده در اقتدار نیروهای مسلح است. وی بیان کرد: پاسداران ما با بنیه معنوی و تبعیت از مقام معظم رهبری در اقتدار کامل به سر می‎برند.

شرکت 30 هزار بسیجی شیعه  و سنی در رزمایش شهید محمدزاده

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ هزار نفر بسیجی شیعه و سنی در رزمایش سردار شهید محمد‌زاده در سیستان و بلوچستان شرکت کردند. سردار حسین معروفی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: رزمایش بزرگ سردار شهید محمد‌زاده با حضور 117گردان (70 گردان بیت‌المقدس، 19 گردان امام حسین(ع)، 6 گردان امام علی(ع) و 22 گردان کوثر خواهران) و در مجموع 30 هزار بسیجی خواهر و برادر با موفقیت اجرا شد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نخستین روز رزمایش با حضور نیروهای وظیفه و پاسدار در منطقه عمومی ایرانشهر برگزار شد و در روز دوم یعنی 4 بهمن تعداد 95گردان از سراسر استان - گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع) و امام حسین(ع)- فراخوان شدند و در 120 اردوگاه شهرستان‌ها حضور یافتند و آموزش‌های تاکتیکی را فرا گرفتند و در روز سوم همایش تعداد 22 گردان خواهران بسیجی که درصد بیشتر آنها اهل سنت بودند در سراسر استان ماموریت خود را در این رزمایش آغاز کردند.

آیت‌الله حائری‌شیرازی در لیست جامعه مدرسین در تهران

آیت‌الله حائری‌شیرازی برای انتخابات خبرگان در لیست جامعه مدرسین از حوزه انتخابیه تهران قرار گرفت. به گزارش فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی برای انتخابات خبرگان در لیست جامعه مدرسین در تهران قرار گرفت. آیت‌الله حائری‌شیرازی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری است. با توجه به تاکید و پیشنهاد جامعه مدرسین برای حضور وی در انتخابات خبرگان، آیت‌الله حائری‌شیرازی انصراف خود را روز گذشته تقدیم وزارت کشور نکرد.

اعتراف کمالی به لمپنی مرعشی

عضو شاخص شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد به اندازه کافی کاندیدای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان وجود دارد. به گزارش تسنیم، حسین کمالی گفت: ردصلاحیت اکثر اصلاح‌طلبان به این معنا نیست که ما نیروهای اصلاح‌طلب در سراسر کشور برای بستن لیست نداریم. در یک جمع چند هزار نفری تعدادی اصلاح‌طلب برای بستن لیست پیدا می‌شود. بسیاری از اینها شناخته‌شده نیستند.

 وی به یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب گفته است: اینکه ما این افراد را نمی‌شناسیم دلیل بر این نیست که اصلاح‌طلب نیستند. کمالی می‌افزاید: اصلاح‌طلبی محدود به کسانی که ردصلاحیت شده‌اند، نیست. تعداد زیادی اصلاح‌طلب در مناطق مختلف حضور دارند. ما از آنها دعوت کردیم در صحنه حضور پیدا کنند و از آنها برای شکل دادن به لیست استفاده می‌کنیم. لیستی که تهیه می‌شود لیستی از اصلاح‌طلبان خواهد بود و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. پیش‌تر حسین مرعشی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته بود تنها 30 اصلاح‌طلب در کل کشور تایید صلاحیت شده‌اند!


آمار احمدي‌نژادي در دولت روحاني/ مجوز رئیس‌جمهور برای فروش ملک نهاد ریاست جمهوریخراسان

مجوز روحانی برای فروش ملک نهاد ریاست جمهوری در تهران

بر اساس پیشنهاد وزیران کمیسیون لوایح دولت که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور، طی روزهای اخیر به تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان رسیده، مقرر شده نهاد ریاست جمهوری برای فروش یک ساختمان در منطقه شمیران تهران به مساحت 5500 متر اعیانی اقدام کند و پس از واریز وجوه حاصل از فروش این ساختمان به حساب درآمد عمومی، عین این مبلغ را برای تامین مکان مورد نیاز برای ستاد مبارزه با موادمخدر اختصاص دهد.


معطلی 7 ساله برخی مصوبات یک شورای عالی

بر اساس گزارش یک مقام مسئول به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده که با بررسی مصوبات و ابلاغیه های شورای عالی توسعه صنایع دریایی مشخص شده است که برخی از تصمیمات مهم این شورا که می توانسته برای کشور دارای درآمد قابل توجه و پایدار باشد با وجود گذشت حدود هفت سال به علل مختلف از جمله بی اطلاعی برخی دستگاهها، اجرایی نشده است که آسیب شناسی این موضوع می تواند به ساختار اداری کشور کمک مهمی کند.


آمار احمدي‌نژادي در دولت روحاني/ مجوز رئیس‌جمهور برای فروش ملک نهاد ریاست جمهوریشرق

لغو سفر جهانگیری به علت رایزنی درباره احراز صلاحیت‌ها

 سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان قزوین، جهت شرکت در اجلاس سراسری نماز به‌دلیل پیگیری آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات لغو شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، قرار بود سه‌شنبه به استان قزوین سفر کند که به‌دلیل رایزنی درباره احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات هفتم اسفند‌ماه، این سفر انجام نشد.

لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در شورای نگهبان رد شد

 لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیستم دی‌  ١٣٩٤ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به‌عمل‌آمده نظر این شورا به شرح زیر اعلام شد: ۱- با توجه به صدر ماده یک که کمک به افراد را در کنار سازمان‌های تروریستی، جرم دانسته است، نظر به اینکه در تبصره دو این ماده، ملت‌ها یا گروه‌ها یا سازمان‌های آزادی‌بخش که برای مقابله با اموری از‌قبیل سلطه، اشغال خارجی و نژادپرستی انجام می‌دهند را از مصادیق اقدامات تروریستی موضوع این قانون ندانسته؛ ولیکن افراد را استثنا ننموده است، بنابراین مفهوم آن این است که کمک به افراد با این اوصاف جرم می‌باشد؛ لذا این تبصره از این جهت خلاف موازین شرع شناخته شد. ۲- در ماده ۸، از آنجا که اطلاق مفهوم صدر ماده شامل کسی که ریاست یا مرکزیت داشته؛ در‌صورتی‌که از مصادیق محارب باشد، نمی‌گردد، خلاف موازین شرع تشخیص داده شد.

شکوری‌راد: مسیر انتخابات را تا  انتها طی می‌کنیم


جماران: علی شکوری‌راد با تأکید بر اینکه راه اصلاحات به هیچ‌وجه بسته نمی‌شود، گفت: ما در هر شرایطی راه خودمان را پیدا می‌کنیم. در شرایط کنونی نیز به‌نظر می‌رسد که عزم شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و احزاب عضو آن این است که مسیر انتخابات را تا انتها طی کنند. ما در هر شرایطی با ارزیابی وضع موجود نسبت به معرفی نامزدهایی که در آن شرایط می‌توانیم از آنها حمایت کنیم، اقدام خواهیم کرد.


آمار احمدي‌نژادي در دولت روحاني/ مجوز رئیس‌جمهور برای فروش ملک نهاد ریاست جمهوریروزنامه آرمان امروز

 
آمار احمدي‌نژادي اشتغال در دولت روحاني

شنیده شد که احمد توكلي عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نشست خبري با عنوان بحران و ركود اقتصادي درباره اعلام ايجاد 900 هزار شغل، گفته: اين دولت برخي اقدامات دولت گذشته را انجام مي‌دهد. وزير كار بيايد و بگويد كه 900هزار شغل در چه مدتي ايجاد شده و به اين رقم ترديد است، در حالي كه در سال‌هاي برنامه چهارم در بهترين حالت 750هزار شغل ايجاد شد. دولت خالص افزايش فرصت‎هاي شغلي را اعلام كند.


براي برجام فقط به دولت بايد تبريك گفت

شنیده شد که كمال‌الدين سجادي با اشاره به در پيش رو بودن انتخابات خبرگان در مجلس شوراي اسلامي، گفت: با توجه به دلايل فراوان اهميت دو انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي در حال حاضر بيش از گذشته است و بايد در اين رابطه توجه بيشتري را نسبت به گذشته نشان دهيم. وي ادامه داد: مساله برجام و نتايج مربوط به آن به هيچ جريان حزبي مربوط نمي‌شود و با تلاش‌هاي دولت، تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و اشراف رهبري مرتبط است و در اين زمينه بايد تنها به دولت تبريك گفت و نبايد جرياني در ‌آستانه انتخابات آن را به نام خود مصادره كند.

 

حمله تماشاگر‌آباداني به يك ملي‌پوش

شنیده شد که يكي از تماشاگران آباداني بعد از شكست تيمش برابر پتروشيمي با شيء تيزي كتف يخچالي را زخمي كرد. جماران نوشت؛ پس از پايان ديدار دو تيم بسكتبال پتروشيمي و نفت آبادان كه با برتري تيم ماهشهري به پايان رسيد، يكي از تماشاگران آباداني با شيء تيزي به بهنام يخچالي، ملي‌پوش پتروشيمي حمله كرد و كتف او را زخمي كرد. برخي گفته‌اند اين جسم چاقو بوده و برخي هم اعلام كرده‌اند تكه شكسته شده يك صندلي است.

 

ايران قبلا بخشي از عراق بوده!؟

شنیده شد که معاون رئيس پليس دبي با طرح ادعاهاي مضحك درباره تاريخ ايران، مدعي شد ايران در گذشته بخشي از خاك عراق بوده است. شفاف نوشت؛ معاون رئيس پليس دبي در صفحه شخصي اش در شبكه اجتماعي «توئيتر» بار ديگر در سخن پراكني‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران مدعي شد: نفت اهواز ثروت عربي است كه فارس‌ها (ايراني ها) بر آن تسلط يافته‌اند. وي در ادعاي مضحك ديگري نوشت: نيمي از اراضي امروز فارس (ايران) در زمان امپراتوري بابل متعلق به عراق بود كه قرن‌ها پيش از امپراتوري ايران وجود داشت. تمجيدكنندگان از ايران از تاريخ آن و اينكه عراق به آن تمدن آموخت بي‌اطلاع هستند.

 

تجمع كارگران پتروشيمي

شنیده شد که تعدادي از كارگران و كاركنان پتروشيمي با تجمع مقابل درب ورودي مجلس خواهان رسيدگي به وضعيت شغلي‌شان شدند. ايلنا نوشت؛ حدود ۲۰۰ نفر از كارگران و كاركنان پتروشيمي و كارمندان رسمي وزارت نفت صبح ديروز با تجمع در مقابل درب ورودي مجلس نسبت به وضعيت شغلي و حقوق و مزايايشان اعتراض كردند. اين گروه از كارگران روز دوشنبه نيز قصد داشتند در مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع كنند و استمرار حقوق و مزاياي كارمندان رسمي نفت تا پايان بازنشستگي و همچنين داشتن حق انتقال به شركت‌هاي دولتي وابسته به وزارت نفت را به عنوان دو مطالبه اصلي خود اعلام كردند.

 

واكنش آيت‌ا... مكارم به حادثه اصفهان

شنیده شد که آيت‌ا... مكارم شيرازي در پيامي با بيان اينكه اميدوارم اخلاق پزشكان ما به عنوان يك نمونه برجسته انساني و اسلامي در جهان منعكس شود، گفت: داستاني كه از جريان حادثه اصفهان نقل مي‌كنند، اگر واقعيت داشته باشد، بسيار وحشتناك است. تابناك نوشت؛ در پيام آيت‌ا... مكارم شيرازي آمده‌است: اخلاق به‌طوركلي يكي از اركان تعاليم اسلام است و پيغمبر اكرم (ص) مي‌فرمايد: من فقط براي اين مبعوث شدم كه فضايل اخلاقي را تكامل بخشم. كلمه انّما كه در ادبيات عربي براي حصر است و معادل آن در فارسي واژه فقط بوده، نشان مي‌دهد تمام تعاليم اسلام را مي‌توان در اخلاق خلاصه كرد. تعبير به «آمدم تا تكميل كنم» اشاره پرمعنايي به اين است كه انبياي پيشين نيز در اين راه گام برداشتند كه من آمده‌ام برنامه آنها را تكامل بخشم.

 

دستور جديد دولت درباره واردات لوازم آرايشي

شنیده شد که برخلاف دوران دولت قبل كه براي واردات برخي كالاها و خودروهاي لوكس هم ارز مبادله‌ای اختصاص داده مي‌شد، حالا دولت طي بخشنامه‌اي تاكيد كرده كه اختصاص ارز مبادله‌ای به محصولات آرايشي ممنوع است. خراسان نوشت؛ بر اساس ابلاغيه جديد يك مقام مسئول به نهادهاي ذي‌ربط در امر واردات كالا، تاكيد شده است كه بر اساس تصميمات گرفته شده، مجموعه وسيعي از لوازم و فرآورده‌هاي آرايشي قابليت استفاده از ارز سيستم بانكي كشور را ندارند و دستگاه‌هاي مسئول بايد توجه كنند كه ثبت سفارش اين محصولات صرفا از محل ارز متقاضي امكانپذير خواهد بود. در اين بخشنامه همچنين تاكيد شده است كه هرگونه بي‌توجهي به اين موضوع و اختصاص ارز مبادله‌ای به محصولات آرايشي، ممنوعيت و تبعات قانوني به همراه دارد.

 

طلبه‌هايي كه روز آخر ياد اجتهاد روحاني افتادند

شنیده شد که جمعيت طلاب انقلاب اسلامي در نامه‌اي به فقهاي شوراي‌نگهبان خواستار بررسي اجتهاد حسن روحاني شد. در بخشي از اين نامه كه رجانيوز آن را منتشر كرده، آمده است كه با وجود اينكه حضور در دوره‌هاي قبلي مجلس خبرگان به معناي تاييد اجتهاد افراد است، اما ممكن است «با مرور زمان به علل مختلفي نظير دوري از فضاي درس و بحث، تغيير نگرش در افكار و... ملكه اجتهاد زائل شده يا تضعيف شود». از سوي ديگر در «سوابق سياسي و اجرايي ايشان منصبي كه لازمه آن اجتهاد باشد موجود نيست» و در سابقه علمي‌اش هم «هيچ گونه تاييديه‌اي دال بر اجتهاد» وجود ندارد. همچنين «كرسي درس و بحث يا تاليفي فقهي و اصولي از ايشان كه مورد بررسي اهل خبره قرار گيرد» هم وجود ندارد. جمعيت طلاب انقلاب اسلامي با توجه به اين مسائل از فقهاي شوراي‌نگهبان درخواست‌كرده‌اندبا بررسي مجدد «وجود شرط اجتهاد در ايشان مجددا احراز شود. »


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    دمت گرم مشرق
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    ما نفهمیدیم احمدی نژاد خوبه یا بد!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    طبق نظر كيهان كه براحتي تهمت ميزند ميتوان به روزنامه «كيهان» گفت: كاسب
  • محمد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد امیر کبیر دوم ایران است همانطور که امیر کبیر از طرف دشمنان بخاطر خدمات شایسته تخریب شد که مباد شاهد پیشرفت ایران شویم همون اتفاق برای احمدی نژاد بخاطر عزم جهت پیشرفت ایران اتفاق افتاد.از طرف دشمنان و عوام هم بخاطر نا اگاهی اینکار را تسریع کردند وکسی که باعث پیشرفت ورشد شانزده برابری در علم شد وانرژی هسته ای را به ثمر رساند شد ...
  • ناشناس ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد بزرگ مرد تاریخ تمام ادوار.....!!
  • محمد ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد در دل ما جا دارد برای همیشه
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    زنده باد محمود.
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اقایان مشرقی اگر شما واقعا بی طرف و وطن پرست هستید امار کار های عمرانی و غیره احمدی نژاد را از سال84 تا 92 را با سند نسبت به قبل از ریاست جمهوری ایشان و دوران روحانی را بطور کامل روی سایت خودتان قرار دهید تا مشخص شود چه مقدار کار انجام گرفته شده است
  • لطیف پور ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    خدا آخر عاقبت همه را بخیر کند
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد ایران ویران کرد با اون فکرش
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    لطفا امیر کبیررا بدنام نکنید
  • علی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام خدا بر دکتر احمدی نژاد
  • علی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام بر دکتر احمدی نژاد دامت تاییداته
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    «شنیده شد که برخلاف دوران دولت قبل كه براي واردات برخي كالاها و خودروهاي لوكس هم ارز مبادله‌ای اختصاص داده مي‌شد، حالا دولت طي بخشنامه‌اي تاكيد كرده كه اختصاص ارز مبادله‌ای به محصولات آرايشي ممنوع است.» حالا كه قراره از چندماه ديگه، ارز تك نرخي بشه، اين كار رو كردن. اگه منتقد اين مسئله بودن چرا توي اين دوساله كاري نكردن؟
  • مهدی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    راستی روحانی اجتهادخود را از که گرفت میخاهیم بدانیم به قول اصلاح طلبان دانستن حق مردم است.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    فعلا" از طرف خودت سلام بده!!!
  • ناشناس ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد دلاور .
  • ناشناس ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    دکتر باعث اقتدار و عزت ایران بود .
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    نه روزنامه خاندانی آرمان خوبه حتما
  • تازه مسلمان وزوزی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    آقای روحانی دمت گرم انشاالله پایانی باشه برای لوکس نشینی دولتی بخدا همون گازوئیلی که سرویس وزارت خونه ها تا ظفر میرداماد می سوزونه توی یافت آباد و شور آباد نه حکیمه مهرآباد و جی هم همون قیمته ساختمون ها رو ببرید پائین شهر با مهندسی سبز و صرفه جویی انرژی بسازید . اگر یک ملیون مترمربع فضا داشته باشید اختلاف بین متری 15 تومن و 1 تومن 14 میلیون میلیون تومن فقط زمین هاست ابنیه به کنار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس