عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولتمردان در پسابرجام دیگر بهانه‌ای برای عدم حل مشکلات اقتصادی ندارد، گفت: دولت باید از وعده‌های نسیه در برجام دست بردارد.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات متناقض مسئولان دولتی قبل و پس از امضای برجام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره این نکته را تذکر می‌دادند که مشکلات اقتصادی کشور در ژنو، وین و لوزان حل نمی‌شود، ایشان می‌فرمودند که همه مسائل اقتصادی ما به برجام مربوط نمی‌شود و راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تنها برجام نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی و توجه به ذخایر، امکانات داخلی و پرداختن به ظرفیت‌های داخلی کشور است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دائم این تذکرات را می‌فرمودند ولی ظاهراً‌ آن زمان گوش شنوایی نبود، هم رئیس‌جمهور و هم دولتمردان پیش از امضا و تأیید برجام در جملات و صحبت‌های خودشان می‌گفتند حتی محیط زیست هم به برجام مربوط می‌شود، آب خوردن مردم هم به برجام مربوط می‌شود، حتی اشتغال و ازدواج جوانان و خلاصه همه امور داخلی کشور را به برجام موکول می‌کردند، به نحوی فضای عمومی را ساماندهی کردند که گویا اگر برجام امضا شود، دیگر همه مشکلات و آلام مردم از سر راهشان برداشته می‌شود و چرخ اقتصادی مملکت به گردش درمی‌آید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: مسئولان دولتی طوری درباره برجام صحبت می‌کردند که تصور می‌شد اگر برجام به نتیجه برسد ثروت هنگفتی آزاد و سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به وفور انجام می‌شود و همه مشکلات رفع خواهد شد ولی وقتی که برجام امضا شد، دیدیم که هیچ کدام از آن وعده‌ها عملی نشد و تحقق پیدا نکرد، چون دشمن غدار آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانان کثیف او همه راه‌های دستاوردهای احتمالی برجام برای ملت ایران را به شکلی بستند.

نقوی همچنین گفت: آمریکا با تصویب محدودیت سفر به ایران در واقع راه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ما را بست، چون دیگر کشورها نمی‌آیند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، همچنین با محکومیت‌هایی که یکی پس از دیگری دادگاه‌ها علیه ایران صادر و ادعای مطالبه از ما می‌کنند، در واقع راه آزاد شدن سرمایه‌های ملی ما بسته شده است و امکان اینکه مراوده و دستاوردهایی از این جهت داشته باشیم، تقلیل یافته است.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها هم که هر روز به بهانه‌ای مجدداً علیه ایران اعمال می‌شود، روزی به بهانه توسعه تکنولوژی موشکی و دفاعی کشور، یک روز به بهانه حقوق‌بشر و روزی هم به بهانه حمایت ایران از تروریسم، تحریم‌ها را مجدداً‌ علیه ایران اعمال می‌کنند.

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: با توجه به همه این مسائل ظاهراً چیزی از برجام حاصل نمی‌شود، به همین جهت دولتمردان دچار تناقض در گفتار شدند و آن وعده‌های گسترده‌ای را که قبلاً‌ دادند، حالا بی‌پاسخ ماند لذا مجبورند لحن‌شان را عوض کنند و مدام مردم را  به آینده حواله دهند.

نقوی ادامه داد: ما همه این موارد را قبل از برجام می‌گفتیم، اما دولتمردان ما را حواله به جهنم می‌دادند، آنان ما را بی‌سواد و بی‌اطلاع و بی‌شناسنامه خطاب می‌کردند، حالا چه شده که گفتارشان را تغییر دادند و به تناقض‌گویی روی آوردند؟!

وی خاطرنشان کرد: پیش از امضا و تأیید برجام مسئولان دولتی رفع همه مشکلات و مسائل کشور را به پس از برجام موکول می‌کردند، اما اکنون مواضع آنان در صحبت‌هایشان کاملاً تغییر کرده و بر این موضوع اصرار می‌کنند که «برجام معجزه نمی‌کند، نباید انتظار داشت برجام همه مسائل را حل کند، حل مشکلات کشور زمان‌بر است، تأثیر برجام محدود است».

این عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امروز دولتمردان به تناقض‌گویی روی آوردند، چون مردم مطالباتشان را مطرح می‌کنند، امروز حرف مردم این است که برجام امضا و توافق انجام شده، بالاخره چه زمانی قرار است مشکلات اقتصادی کشور حل شود؟ دولت دیگر نمی‌تواند پشت برجام  پنهان شود، مسئولان دولتی دیگر بهانه‌ای برای عدم حل مشکلات اقتصادی کشور ندارد، مردم سؤال می‌کنند که چرا الآن که برجام به نتیجه رسیده تحولی در اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد و کاری انجام نمی‌شود.

وی تأکید کرد: ما پیشنهادمان این است که دولتمردان واقعیت‌ها را بپذیرند و به تذکرات ناصحانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری توجه کنند، مشکلات اقتصادی کشور با برجام حل نمی‌شود، حتی اگر برجام دستاورد نسیه‌ای هم داشته باشد، باز این قدرت‌های سلطه‌گر نمی‌گذارند که این دستاوردها محقق و نقد شود.

نقوی متذکر شد: ما هفته پیش در کمیسیون امنیت ملی به عراقچی همین را گفتیم که ما در برجام یکسری امتیازات نقد را دادیم و ستاده‌های نسیه‌ای را گرفتیم، دشمن اجازه نمی‌دهد دستاوردهای نسیه ما در برجام نقد شود، نباید امتیازات نسیه از طرف مقابل می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه دولت باید از این وعده‌های نسیه در برجام دست بردارد و برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: باید پرسید بالاخره برنامه دولت یازدهم برای توسعه صنعت کشور چیست؟ برنامه دولت برای حل مشکلات بیکاری کشور چیست؟ برنامه دولت برای حل مشکل مسکن جوانان چیست؟

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: حواله دادن مردم به 2 یا 3 سال آینده درست نیست، باید بدانیم از توافق برجام چیزی نصیب ملت ایران نمی‌شود، ما فقط یکسری امتیازات نقد به طرف مقابل دادیم ولی دستاوردی عاید ما نمی‌شود، بهتر است برای حل مشکلات کشور به ظرفیت‌های داخلی و توصیه‌ها و نصایح دلسوزانه رهبر معظم انقلاب فکر کنیم تا بتوانیم پایه و اساس محکمی برای اقتصاد کشور بسازیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس