کد خبر 528047
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

بر اساس نتایج یک بررسی که به سفارش کمیسیون اتحادیه اروپا انجام گرفته است، اکثر شهروندان آلمانی با بدبینی به آینده اتحادیه اروپا نگریسته و اعتبار اروپا در بین شهروندان آلمانی به شدت کاهش یافته است.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بر اساس یک بررسی اعتبار و تصویر اتحادیه اروپا سال گذشته در بین آلمانی‌ها به شدت بد شده است.

بر اساس این  نظرسنجی که به سفارش کمیسیون اتحادیه اروپا انجام شده است اکثر آلمانی‌ها با بدبینی به آینده اتحادیه اروپا می نگرند.

بر این اساس به ندرت در یک کشور اروپایی اعتبار اتحادیه اروپا در سال گذشته تا این اندازه مانند آلمان رو به وخامت گذاشته است.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که اعتبار اتحادیه اروپا در آلمان بین ماه می و نوامبر سال 2015 یازده درصد کاهش پیدا کرده است. تنها در کشور استونی از دست رفتن اعتبار اتحادیه اروپا در بین شهروندان بیشتر از آلمان بوده و 13 درصد کاهش پیدا کرده بود.

بر این اساس در ماه می سال 2015، 45 درصد آلمانی ها اظهار داشته بودند که تصویر مثبتی از اتحادیه اروپا دارند. در نوامبر گذشته تنها 34 درصد چنین اظهار نظری داشتند. 27 درصد شرکت کنندگان آلمانی در این نظر سنجی در مجموع یک تصویر منفی از اتحادیه اروپا داشتند.

بر اساس این نظر سنجی بیش از نیمی از اروپاییان یعنی حدود 68 درصد شهروندان در منطقه یورو از اتحادیه ارزی و یورو حمایت می کردند.

برای اولین بار اکثریت شهروندان آلمانی ( 48 درصد) با بدبینی به آینده اتحادیه اروپا می نگرند در حالی که 46 درصد درباره آینده اتحادیه اروپا ابراز خوش بینی کرده بودند.

این در حالی است که در ماه می 2015، 60 درصد شهروندان آلمانی درباره آینده اتحادیه اروپا ابراز خوش بینی کرده و 34 درصد ابراز بد بینی کرده بودند.

به صورت میانگین در کشورهای اتحادیه اروپا 53 درصد درباره آینده اتحادیه اروپا ابراز خوش بینی کرده و 41 درصد ابراز بد بینی کرده اند.

احتمالا کاهش اعتبار اتحادیه اروپا در بین شهروندان آلمانی به مسئله دلسردی در این باره مرتبط است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو یک سیاست مهاجرت اروپایی مشترک را در پیش نمی گیرند.

در آلمان موافقت با یک رویکرد اروپایی در سیاست مهاجران بسیار بالا است. در ماه می 2015، 84 درصد از این رویکرد حمایت می کردند و در نوامبر گذشته نیز 82 درصد چنین اظهار نظری داشتند.

در این میان بحران پناهندگان تنها مسئله ای نیست که اتحادیه اروپا را در برابر آزمونی دشوار قرار داده است، بلکه احزاب پوپولیستی در سراسر اروپا در حال شکوفایی هستند و سناریوی وحشتناک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز وجود دارد.

بر اساس نتیجه بررسی کمیسیون اروپایی 2016 شاید سخت ترین سال از زمان شروع هماهنگی اروپایی باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس