پارلمان اروپا با تعیین اولویت های خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای سال جاری میلادی، سرکوب مخالفان و فعالان سیاسی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه در عربستان و بحرین را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، پارلمان اروپا با تصویب طرحی اولویت های اتحادیه اروپا در شورای حقوق بشرِ سازمان ملل برای سال جاری میلادی را تعیین کرد و استمرار محدودیت ها، بازداشت فعالان و مخالفان و همچنین ادامه نقض حقوق بشر و علاوه بر آن صدور احکام قضایی جدید در بسیاری از کشورها از جمله بحرین و عربستان را محکوم کرد؛ قوانینی که اختیارات حاکمان را افزایش می دهد و دست حکومت را در سرکوب مخالفان سیاسی و جرم دانستنِ فعالیت های آنان باز می گذارد.

بر اساس اعلام سازمان آمریکاییِ دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، پارلمان اروپا پشتیبانی از تلاش های پیگیر جهت ممنوع سازی اعدام در سطح جهانی را خواستار شد، و درباره قوانین غیرعادلانه ای که برای سرکوب گروه های مردمی در کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین وضع شده است، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که قوۀ قضاییه در این کشورها به ابزاری سیاسی در دست حکومت های مستبد تبدیل شده است که از آن برای سرکوب آزادی ها از جمله آزادی بیان و آزادی تجمع، استفاده می شود.

پارلمان اروپا همچنین درباره وجود حدود 3500 زندانی سیاسی هشدار داد و تاکید کرد که دولت بحرین، از قانون تروریسم برای جرم شناختنِ آزادی بیان استفاده می کند.

پارلمان اروپا بر ضرورتِ یافتن راهی برای زدودن این نگرانی های فزاینده توسط اتحادیه اروپا و همچنین پایان دادن به سرکوبگری برخی از کشورها تاکید کرد و اعمال فشار سیاسی بر کشورهایی نظیر عربستان و بحرین به منظور انجام اصلاحات و پایان دادن به نقضِ سازمان یافتۀ حقوق بشر را خواستار و یادآور شد که سعودی ها تاکنون 157 تن از جمله شیخ نمر النمر را اعدام کرده اند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیسیمچی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    صبح بخیر پارلمان اروپا!!!
  • يك ايراني ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    اما پارلمان اروپا چرا چشمهاش كوره و كشتار هزاران زن و كودك و پير را در مناطق كردنشين تركيه لعنتي نميبينه ؟
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    بیچاره کردها ی ترکیه !!! بین خونخواری های خردوغان و تروریستای ‍‍‍‍ ب ک ک گیر کردن هردو طرف دنبال کشته شدن مردم کردن!!! خردوغان تصیفه نژادی میخواد تروریستا هم مظلوم نمایی و مجبور کردن بقیه کردها به همراهی!!
  • ایرانی ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مرگ بر ترکیه و عربستان و هرچی سرکوبگر فاسد به ظاهر مسلمان
  • مهماندار هواپیما ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    پارلمان حرامزاده ها
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    نظرات پارلمان اروپا در مورد نقض حقوق بشر در ایران در مورد اقوام غیر فارس مثل ترکها و کردها و عربها وبلوچها رو بزارید بد نیست !!!! اونوقت ببینید عربستان وبحرین بدترند یا ایران ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس