نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در سخنرانی شدیداللحنی خواستار تغییر همپیمانی‌های بین المللی اتحادیه اروپا برای مبارزه با تروریسم شد و گفت: باید ریشه های این پدیده را در عربستان، قطر و ترکیه جستجو کرد.

سخنرانی نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا علیه عربستان، قطر، ترکیه + فیلمگروه بین‌الملل مشرق - یکی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا در جدیدترین سخنرانی خود، به تبیین ریشه های تروریسم در جامعه بین المللی پرداخت که در جدیدترین نمود آن، حملات تروریستی پاریس بود که ده ها کشته و زخمی میان فرانسوی ها برجا گذاشت.

«مارین لوپن» در این خصوص گفت: دوستان عزیز! بی‌شک فرانسه روز جمعه سیزدهم نوامبر با فاجعه بزرگی مواجه شد و احترام ما به قربانیان این حملات آن است که مشخص کنیم، چه کسی آنها را به قتل رساند؟

وی افزود: تاکنون نه رهبران فرانسه و نه سران اتحادیه اروپا هیچ یک در این باره سخنی بر زبان نیاورده و اظهار نظری نکرده اند و نشنیده ام، از این رهبران و سران کسی آشکارا و واضح نامی از قاتلان ببرد.

نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا ادامه داد: عاملان جنایت و قاتلان «تروریسم» نیستند، بلکه تروریسم صرفا سلاحی در دست قاتلان بود.


لوپن تاکید کرد که قاتل یا قاتلان «ایدئولوژی» است که به نام آن تروریسم اقدام به قتل و کشتار می کند و در اینجا «بنیادگرایی اسلامی» مورد نظر است و باید این موضوع را بر زبان بیاورید، چون عدم بیان و اظهار آن، به این معناست که توان شناخت دشمن را ندارید و عدم شناخت دشمن بدین معنی است که امکان مبارزه با آن را ندارید.

نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا افزود: شاید برخی از شما نام بردن از دشمن خوشایند نباشد، چون نام بردن از آن شما را ملزم به بازنگری در بعضی از معادلات و مناسبات بین المللی خواهد کرد.

لوپن گفت: در اینجا از این طرف ها سؤال می کنم که آیا می توانیم به رابطه خود به عنوان هم پیمانانی برای کشورهایی مانند عربستان سعودی و قطر ادامه دهیم؟ به تبع این سوال، سوال دیگری درباره موضع سوال برانگیز ترکیه در قبال بنیاد گرایی اسلامی مطرح می شود.

{$sepehr_media_1287553_400_300}
دانلود

نماینده فرانسه تاکید کرد: ما مجبور هستیم، در مواضع و دیدگاه های خود بازنگری و اذعان کنیم، توافقنامه های بین المللی و ائتلاف ها و هم پیمانی هایی که دست به آن زدیم، هم اکنون ما را هم پیمان بنیاد گرایی اسلامی و در صف آن قرار داده است، به جای اینکه دشمن آن باشیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل من پیشنهاد می کنم، در ائتلاف ها و هم پیمانی های خود بازنگری کنیم و بدون ملاحظه و در نظر گرفتن برخی اعتبارات تمام طرف ها و کشورهایی که با بنیاد گرایی اسلامی مبارزه می کنند، را هم پیمان خود بدانیم.

لوپن افزود: در میان این کشورها و طرف های بین المللی، کشورهای مسلمانی هستند که با بنیادگرایی اسلامی مبارزه می کنند، مانند مصر و امارات و همچنین روسیه و ایران و با توجه به این ائتلاف بزرگ و پیوستن به آن است که می توان به مبارزه با بنیادگرایی اسلامی پرداخت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    هرچند این خانم درست گفت وتازه فهمیده دنیا چه خبر لیکن فاتحش به زودی خوانده خواهد شد
  • علی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    عقل یکی این زن بیشتر از تمام حاکمان بی عقل آمریکاست
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    حالا سر این بدبختو زیر آب میکنن
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    مواظب باش نفرستنت اون دنیا
  • احمد ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    نومحافظه کاران فرانسوی خیلی با آمریکاییهاشون فرقی ندارن. الان فقط دارن موج سواری می کنن. فردا که خرشون از پل گذشت و رای آوردن، از آدمهایی که الان سر کار هستن بدتر رفتار می کنن. همون طور که اولاند به اصطلاح سوسیالیست الان شده لنگه همون سارکوزی کاپیتالیست در تایید سیاستهای آمریکا. اگر واقعا راست میگن و می خوان کاری بکنن، فروش اسلحه به وهابی ها رو متوقف کنن. اینقدر که ازشون برمیاد!!
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    حاجی گرفتی ما رو؟ ارزش این کلیپ که صحبتای طرف شنیده نمیشه چیه؟کلیپ اصلی رو بذار
  • حامد ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    مانند مصر و امارات!!!!!!! فکر کنم ریشه اصلی بنیاد گرایی وهابی شیعه ستیز در همین مصر قرار داره... اصولا کشورهایی که حکومت های غیر مذهبی یا لیبرال دارن تماما منفعت گرا هستن اینکه غربی ها تماما می دونن اعراب و ترک ها و قبلش پاکستانی ها و پشتون ها حامیان اصلی تروریسم در غرب آسیا بودن رو همه می دونن ولی گفتن یا نگفتن این حقیقت به میزان دادن رشوه به اینها از طرف دو طرف صحنه نبرد هست..یعنی اگر عربستان و ترکیه رشوه بدن سکوت می کنن اگر ایران باج نده حتی علیه اون اقدام می کنن... بحرحال باجگیران سر گردنه دنیای امروز شدن.....
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    احسنت
  • عماد ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    مرحبا زن با غیرت . خدا کنه سرت رو زیر آب نکنند
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    دلخوش به این اظهارات خانم لوپن نباشید ایشون کلا با خارجی ها مشکل داره جاش برسه ایران رو هم میشوره میذاره کنار
  • reza ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    ایران که با اسلام واقعی مشکلی نداره.اتفاقا همینو میخواد.این وحشی ها که مسلمان نیستند
  • ناشناس ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    یه زن مرد توشون پیدا شد اخر
  • ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق حواست نیست!این مواضع غربی ها و سخنان مسئولین و دولتهای غربی از سر دلسوزی برای قربانیان تروریسم نیست بلکه بیانگر اینست که دیگر عروسک های دست سازشان یعنی داعش ملعون و دیگر گرو ه های تروریستی هم عرض آن که با حمایتهای ائتلاف غربی صهیونیستی و عربی در ایفای ماموریت خود در تخریب چهره دین حنیف و مبین اسلام تاریخ مصرفشان تمام شده و حالا اینها میخواهند ناجی دنیا شوند! توجه کنید که این حرکت هم هوشمندانه و در جهت اسلام ستیزی و ترساندن ملل جهان از اسلام ناب است لذا میبینیم که مدام دواعش ملعون و هم عرض های ملعونشون رو با زیرکی "بنیاد گرای اسلامی" مینامند!! معاذالله....که بنیاد و اساس و اصول اسلام عزیز را با اعمال شنیع و به دور از انسانیت و توحید یک مشت حیوان انسان نمای دست پرورده خودشان که بند بند تئوری الحادی آنها را خودشان تبیین کرده اند همسنگ قرار میدهند!!! اینها بگمان اینکه معاذالله عالم بی صاحب است و آنها صاحب آن هستند هر مکری که در توانشان است را علیه حق و حقیقت بکار میبندند غافل از اینکه" ...و مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین......" نور حق و چراغ لا یزال حقیقت را میخواهند با فووت و پف کردن خاموش کنند! "....و لیطفئوا نور الله به افواههم و یابی الله ان یتم نوره و لو کره الکافرون...." چراغی را که ایزد برفروزد......هر آنکس پُف کند ریشش بسوزد.....
  • فلانی ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    اینا تازه متوجه شدند این موضوع رو ؟
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    همین مونده با این ... ائتلاف کنیم
  • رضا ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    امارات هم مگه در حال مبارزه با داعشه؟
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    امارات و مصر کجا با تروریسم مبارزه میکنند؟
  • رضا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    اینم یه ترفند جدیدشونه آخه پس چرا نمیگی که فرانسه خودش حامی تروریسته ؟؟!! میخواید خودتون رو تبرئه کنید ؟!! میخواهید خودتون رو در پیروزیهایی که توسط ایران و روسیه بدست اومده شریک کنید ؟! کور خوندید
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    امارات و مبارزه با داعش ؟! خودش حامی داعشه. ولی برای شما بازم خوبه!
  • مخلوق خدا ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    پس به صد اقت ایران ودوستانش اعنماد کنید همیشه حرف ایران صادقانه بشردوستانه و خالصانه گفته شد اما امواج دروغ برخی گشورها نمیگذاشت این پیام اشکا ر شود
  • سید محمد ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    تا زمانی که اروپا مشق سیاستها و منافع آمریکا بنویسد و متوهمانه منافع خود را با منافع آمریکا یکی بپندارد وضع همین است . آمریکا باکی ندارد به طور آشکار هم پیمان های خود را فدای منافعش کند اما اروپا در زستی اروپایی دوست ندارد اختلاف منافعش با آمریکا را آشکار کند
  • محمد رضا ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    این خانم درست و غلط رو قاطی کرده و گفته. اینکه حامیان تروریسم رو قطر وعربستان میشناسه کمی درسته و باید به اون فرانسه وامریکا و انگلیس رو هم اضافه کنه که دارن از تروریستهای منسوب به مجاهدین خلق علنی حمایت میکنن. غلط گفته چون اینها بنیاد گرا نیستند. بنیاد گرا علی الصول به کسی گفته میشه که به بنیانهای اصلی بازگشته باشه،اینها پیروان وهابیت هستند که از یکصدو پنجاه سال به این طرف رسمیت پیدا کرده و هیچ ارتباطی با بنیانهای اصیل اسلامی نداره.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    عن غریبه که سرشو زیر آب کنن
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    این مارین لوپن یه فاشیست رایتگراست.چرا از این دفاع میکنین آخه
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    آقای محمدرضا شما حرف نزنید وقتی در حد یک جزوه ی ابتدایی در مورد وهابیت و بنیادگرایی و سلفیت نمیدونید. حرف نزنید. بیاید از خودمان شروع کنیم.
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    لطفا بفرمائید سخنرانی ایشون در پارلمان فرانسه در چه تاریخی بوده؟ ظاهرا این خبر حداقل متعلق به دو ماه قبل است که اظهارنظر ایشان در مورد اتحاد با ایران و روسیه علیه داعش و کناره گیری از اتحاد با قطر و ترکیه و عربستان، در اکثر رسانه های همگانی منعکس گردید.
  • حسین ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    اگر دین ندارید آزاده باشید
  • 110 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    این کلیپ را باید به فرانسوی گوش بدید مثل یک ماده شیر غرش میکرد۰
  • حسین ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس