وزیر اول اسکاتلند هشدار داد که برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن اشتباه خواهد بود.

به گزارش مشرق، نیکولا استروژن وزیر اول اسکاتلند روز یکشنبه در مصاحبه با بی بی سی هشدار داد: برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن بی احترامی به انتخابات شهرداری ها در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و لندن خواهد بود، که قرار است در ماه می برگزار شود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امیدوار است که مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا بر سر درخواست های لندن برای اصلاح قوانین این اتحادیه را تا 18 تا 19 فوریه نهایی کند. همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا باید تا پایان سال 2017 میلادی برگزار شود ولی برخی مفسران بر این باورند که این همه پرسی امسال برگزار می شود.

استروژن در ادامه گفت: من فکر می کنم که برگزاری همه پرسی در ماه ژوئن یک اشتباه برای دیوید کامرون خواهد بود. به 2 دلیل من از برگزاری همه پرسی در ماه ژوئن حمایت نمی کنم. انتخابات اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و انتخابات لندن در ماه می برگزار می شود. آغاز کمپین همه پرسی به موازات انتخابات شهرداری ها ، یک بی احترامی به این انتخابات مهم خواهد بود.

وی افزود: دلیل دوم این است که فکر می کنم برای دیوید کامرون بهتر باشد تا اگر با اتحادیه اروپا به توافقی دست پیدا می کند: زمان بیشتری را بین این توافق و زمان تصمیم گیری قرار دهد.

درخواست دیوید کامرون برای اصلاح سیستم پرداخت رفاهی به کارگران مهاجر یکی از مهمترین تقاضاهای لندن در مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا به شمار می رود.

انگلیس از اتحادیه اروپا خواسته است تا کارگران مهاجری که وارد این اتحادیه می شوند، 4 سال برای دریافت پرداخت های رفاهی منتظر بمانند.

کامرون قول داده است تا در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با اصلاحات پیشنهادی لندن، همه پرسی عضویت انگلیس در این اتحادیه را تا پایان 2017 میلادی برگزار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس