توفان و سیل شدید نواحی شمالی انگلیس و برخی نواحی ولز و اسکاتلند را فرا گرفته و مردم را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است.

به گزارش مشرق، شدت توفان و سیل طی روزهای اخیر در نواحی شمالی انگلستان و برخی مناطق ولز و اسکاتلند آنقدر زیاد بوده است که هزاران نفر از ساکنان را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد و نخست وزیر این کشور را به نواحی آسیب‌زده کشاند.

تعطیلات کریسمس در حالی در برخی نواحی شمالی انگلیس سپری می‌شود که برق منازل مسکونی زیادی قطع و این امکان برای ساکنان وجود ندارد که در خانه‌هایشان بمانند. نیروهای ارتش انگلیس نیز برای کمک به مناطق سیل‌زده اعزام شدند تا برای جابه‌جایی ساکنان کمک کنند.

یکی از بدترین اماکنی که سیل شدید آن را فراگرفته بود شهر «یورک» است که رودخانه‌های اطراف آن طغیان کرده و آب شهر را فرا گرفته است. خیابان‌های این شهر تبدیل به رودخانه شدند و بیشتر ساکنان برای خروج از خانه‌هایشان مجبور به استفاده از قایق‌ هستند.

همچنان ساکنان هزاران خانه مسکونی به دلیل تهدید سیل و توفان مجبور به ترک خانه‌هایشان هستند و راه‌های اصلی به روستاها و شهرهای اطراف شهرهای بزرگ در اثر این توفان کاملا مسدود شدند و ساکنان برای ترک خانه‌هایشان از قایق‌های گروه‌های نجات استفاده می‌کنند.

این سیل و طوفان که در طول هفته‌های اخیرادامه داشته با هشدار هواشناسی بدتر نیز خواهد شد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس قصد سفر به مناطق بحران‌زده را دارد و گفت نیروهای نظامی بیشتری به مناطق سیل‌زده اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد در بخش استحکامات دفاعی در برابر سیل سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد شد تا در شرایط آب و هوایی وحشتناک، به موقع اقدام شود.  

چندی پیش احزاب «کارگر» و «لیبرال دموکرات» انگلستان با انتقاد شدید از دولت، بی‌برنامگی و عملکرد دیرهنگام دولت را در مساله توفان اخیر در این کشور، نامناسب عنوان کردند.

این انتقادات بعد از آن ابراز شد که معلوم گشت دولت انگلیس کمتر از بودجه لازم برای استحکامات دفاعی در برابر سیل هزینه کرده و برنامه‌هایش برای مقابله با سیل برخی شهرها مانند «کومبریا» چندین بار به تعویق افتاده است.

{$sepehr_album_35018}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیستانی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    جالبه هنوز لامپ روشنایی خیابون روشنه. اینجا تو زاهدان وقتی 5 میلی متر بارون میاد تمام شهر برق قطع ، یخچال و تلویزیون سوخته، ترانس برق منفجر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس