کد خبر 498272
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲

گزارش های منتشرشده در انگلستان حاکی از افزایش شمار حملات ناشی از تنفر علیه مسلمان این کشور به ویژه در اسکاتلند به دنبال حملات تروریستی پاریس است.

به گزارش مشرق براساس گزارش پلیس اسکاتلند، از زمان وقوع حملات تروریستی در پاریس تاکنون 64 حمله نژادپرستانه یا ناشی از تنفر نژادی در این منطقه دریافت شده است.

'ایان لوینگستون' یک مقام پلیس اسکاتلند در بیانیه ای ضمن اشاره به ضرورت هوشیار بودن مردم در این شرایط، گفته است: 40 مورد از حملات ناشی از تنفر حل وفصل شده و پیش بینی می شود که شمار افراد بیشتری در این رابطه دستگیر شوند.

وی تصریح کرد: مردم چه دین باوران و افرادی که به هیچ دینی باور ندارند، بایستی فارغ از هر گونه ترس از جرائم ناشی از تنفر و جرائم دیگر، به صورت آزاد زندگی کنند.

حملات ناشی از تنفر درحالی در اسکاتلند افزایش می یابد که دوشنبه گذشته یک مسجد در منطقه 'بیشفرینگز' در شمال گلاسکو از سوی برخی افراد مورد حمله با مواد آتش زا قرار گرفت.

به گزارش روزنامه 'دیلی رکورد'، همچنین تهدیداتی علیه انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه 'استرتکلید' در اسکاتلند صورت گرفته است.

«تل ماما» یک نهاد حامی حقوق مسلمانان در انگلیس نیز روز جمعه اعلام کرد که به دنبال حملات اخیر تروریستی پاریس شمار جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان و اسلام هراسی افزایش بی سابقه ای داشته است.

این نهاد مدنی در گزارشی اعلام کرد: 91 جرم ناشی از تنفر علیه مسلمانان از روز شنبه گذشته تاکنون در انگلیس گزارش شده است.

«تل ماما» عنوان کرد که اکثر جرائم گزارش شده علیه زنان مسلمان، در خیابان های شهر و معابر عمومی رخ داده است.

در همین حال شبکه اسکای نیوز شامگاه جمعه گزارش داد: حملات پاریس سبب افزایش جرائم ناشی از انگیزه های مذهبی علیه مسلمانان در انگلستان شده است.

این شبکه افزود: مسلمانان انگلستان که در اولین نماز جمعه بعد از حملات تروریستی پاریس شرکت کرده اند، گفته اند که این حملات سبب شده است که مردم مسلمان عادی نیز مورد سوءظن و اذیت و آزار قرار گیرند.

اسکای نیوز اضافه کرد: یک نمازگزار به این شبکه خبری گفت که بعد از حملات پاریس، همکار سفیدپوستش به او گفته که یک تروریست است.

این شبکه خبری افزود: 'طارق چودری' مدیر یک شرکت غذایی لیدز، گفت : این اظهارات شاید شکل شوخی داشت اما احساس می کند که به لحاظ احساسی صدمه دیده و ناآرام است.

اسکای نیوز اضافه کرد: در واکنش به افزایش تنش میان جوامع انگلیس، امامان سراسر این کشور در دعاهای خود، همه ملت را خطاب قرار داده و این جمله 'خداوندا به ما قدرت کافی بده تا بتوانیم از همسایگان خود دفاع و حفاظت کنیم'، بیان داشته اند.

این شبکه خبری افزود: 'قاری عاصم ' امام جماعت مسجد مکی در شهر لیدز در سخنانش ضمن مخالفت با افراط گرایان گفت که ما باید در برابر کسانی که خواهان ایجاد تفرقه میان ما هستند ، متحد باقی بمانیم و این تروریست ها نماینده اسلام نیستند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز هفته گذشته در گزارشی که در خصوص وضعیت جامعه مسلمانان در انگلیس منتشر کرد عنوان کرد که فضای تنفر علیه مسلمانان تشدید شده است.

در این گزارش که در آن از تعداد زیادی از مسلمانان انگلیس نظرسنجی به عمل آمده، عنوان شده است: شرایط اسلام هراسی در قیاس با سال 2010 میلادی به مراتب بدتر شده و هم اکنون اسلام هراسی به عنوان الگویی برای تبعیض نژادی علیه گروه های اسلامی مبدل گردیده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس