وزیر خارجه عربستان گفت که اظهارات سفیر این کشور در عراق ربطی به مواضع رسمی عربستان ندارد.

به گزارش مشرق و به نقل از المسله، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست همکاری عربی هندی که در بحرین در حال برگزاری است با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر مخالفت خود با اظهارات «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد تاکید کردند و با بیان اینکه اینگونه اظهارات به نفع تقویت روابط مشترک بین دو کشور نیست، خواستار عدم تکرار آن در آینده شدند.

این در حالی است که الجبیر گفت اظهارات سفیر عربستان در بغداد بیانگر مواضع رسمی این کشور در قبال عراق نیست.

وزارت خاجه عراق امروز ثامر السهبان سفیر عربستان در عراق را احضار کرد.

وزارت خارجه عراق دلیل احضار سفیر عربستان را سخنان اخیر وی اعلام و تاکید کرد که سخنان سفیر عربستان خارج از عرف دیپلماتیک بوده است.

دستگاه دیپلماسی عراق به سفیر عربستان اعلام کرد که نظر وی در مورد مواضع برخی از گروه‌ها در عراق خارج از نقش یک سفیر است.

«ثامر السهبان» در گفتگو با شبکه السومریه نیوز، عراق اعلام کرده بود « دلیل اینکه برخی از مناطق عراق نیروهای حشد الشعبی را نمی پذیرند  این است که حشد الشعبی مورد قبول جامعه عراق نیست»

بعد از این سخنان نیروهای حشد الشعبی عراق (نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش) این سخنان را خارج از اختیارات دیپلماتیک سفیر عربستان خواندند و خواستار اخراج وی از عراق شدند.

این در حالی است که بعد از اعدام شیخ النمر روحانی برجسته عربستانی از سوی حکومت این کشور، شمار زیادی از مردم عراق با برپایی تظاهراتی خواستار اخراج سفیر سعودی از کشورشان شده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس