کد خبر 526622
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

منابع خبری اعلام کردند در پی عبور شمار زیادی از شهروندان مغرب از خاک الجزائر برای پیوستن به داعش در لیبی، الجزائر سفیر مغرب را احضار کرد.

به گزارش مشرق، الجزائر سفیر مغرب را به دلیل عبور مغربی‌ها از خاک الجزائر به سمت لیبی احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، دولت الجزائر در رابطه با عبور خیل عظیمی از اتباع مغرب از اراضی الجزائر برای رسیدن به لیبی و پیوستن به داعش در لیبی هشدار داد.

الجزائر سفیر مغرب را فراخواند

 

در این راستا، «عبد القادر مساهل» وزیر امور مغرب، اتحادیه افریقا و اتحادیه عرب دیروز (شنبه) با سفیر مغرب دیدار کرد و او را از عبور غیر عادی تعداد زیادی از شهروندان مغرب به الجزایر باخبر کرد که مقصد آن‌ها لیبی بوده‌است.

گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر در فراخوان گسترده از مسلمانان خواسته در مناطقی که تحت کنترل دولت لیبی نیست به افراطی‌ها بپیوندند و در این بین مغربی‌ها بیش از شهروندان سایر کشورها از این درخواست داعش استقبال کرده‌اند.

شرایط امنیتی لیبی در سایه نبود دولت وحدت ملی وخیم بوده و گروه‌های تفکیری و تروریستی با استفاده از این شرایط، در این کشور روز به روز در حال قدرت‌گیری هستند.

داعش هم‌اکنون چندین منطقه از لیبی، از جمله شهر «سرت» واقع در ساحل دریای مدیترانه را به اشغال کامل خود درآورده است و قصد دارد مناطق نفت خیز و بنادر نفتی این کشور را تصرف کند.

منابع خبری نیز دیروز (شنبه) از ورود نظامیان آمریکایی، روسی، انگلیسی به منظور حمایت از دولت کنونی لیبی و مبارزه با تروریسم خبر دادند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس