کد خبر 526721
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

سنای آمریکا در جلسه‌ای با حضور مسؤولان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سازمان اطلاعات این کشور، به بررسی موضوع وهابیت در عربستان و ارتباط آن با داعش و نقش وهابیت در افراطی گری در منطقه پرداخت.

به گزارش مشرق، "هانک جانسون" از اعضای سنا در این جلسه سؤالاتی را از مسؤولان سازمان اطلاعات آمریکا به ویژه "مایکل موریل" معاون رئیس سابق سی آی ای پرسید.

در این جلسه، یکی از پرسش شوندگان "رابرد فورد" سفیر سابق آمریکا در سوریه بود.

جانسون در این جلسه گفت: داعش و القاعده از طریق وهابیت با یکدیگر در ارتباطند ... و وهابیت گروهی افراطی است که از عربستان آغاز شد.

جانسون در سؤالات خود این موضوع را مطرح کرد که، آیا خانواده حاکم در عربستان سعودی مشروعیت خود را از عقیده وهابیت نمی گیرد، ایا وهابیت دین رسمی عربستان نیست؟ خاندان حاکم سعودی وهابیت را از طریق مساجد و مدارس دینی مورد حمایت خود در کل دنیا گسترش می دهد، و هزینه این کار را از فروش نفت و گاز تأمین می کند.

وی تأکید کرد که عقیده وهابیت مطابق عقیده داعش است، و حمایت عربستان سعودی از وهابیت محیطی حاصلخیز برای داعش جهت جذب نیرو فراهم می کند، به همین دلیل بدون توقف حمایت مالی خاندان حاکم عربستان، نمی توانیم گروه های افراطی را شکست دهیم، گروه هایی که به وهابیت – دین رسمی سعودیها - تکیه دارند.

یکی از سناتورهای حاضر در جلسه نیز اظهار داشت: برای مقابله با ریشه های افراطی گری، باید با سعودی ها در خصوص حمایت آنان از وهابیت گفتگو کنیم.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    دیر بجنبید دور نیست که به سراغ غرب هم می آیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس