کد خبر 584253
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

فراکسیون پارلمانی بدر عراق، معرفی سفیر عربستان در بغداد به عنوان عنصر نامطلوب و اخراج وی را خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، فراکسیون پارلمانی بدر عراق روز شنبه از دولت این کشور خواست «ثامر السهبان» سفیر سعودی در بغداد را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام نماید.

این فراکسیون طی بیانیه ای از دولت عراق خواست سفیر عربستان در بغداد را به علت دخالت در امور داخلی عراق و تلاش برای فتنه انگیزی و ضربه زدن به بافت ملی این کشور به عنوان عنصر نامطلوب معرفی نماید.

فراکسیون بدر اعلام کرد: السهبان فراموش کرده نماینده کشوری است که معنای دموکراسی را نمی داند و کشورش منشا تفکرات افراطی بشمار می رود که گروه های تروریستی القاعده و داعش از آن رشد یافته اند.

السبهان در جدیدترین اظهارات توهین آمیز و مداخله جویانه خود مدعی شده بود که حضور شخصیت‌ های ایرانی نزدیک فلوجه بیانگر آن است که ایرانی ها به دنبال سوزاندن اعراب عراقی در آتش طایفه‌ گری، و تغییر بافت جمعیتی این کشور هستند.

در همین حال وزارت خارجه عراق نسبت به اظهارات و موضع منفی برخی شخصیت های دیپلماتیک در خصوص عملیات نظامی جاری در شهر فلوجه به منظور آزادی این شهر از سیطره داعش ابراز تعجب نمود.

«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تلاش های دولت عراق برای آزادسازی شهرهای باقی مانده این کشور از سیطره داعش به حمایت و پشتیبانی بین المللی نیاز دارد.

وی در خصوص مشارکت ایران در آزادسازی فلوجه نیز تاکید کرد که عملیات آزادسازی این منطقه طبق طرح تدوین شده از سوی دولت عراق انجام شده و این تنها دولت این کشور است که می تواند در خصوص کمک گرفتن از هرگونه مستشاران نظامی از کشورهای هم پیمان خود تصمیم گیری نماید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس