حجت الاسلام والمسلمین قرائتی غفلت و شهوت را دو راه آسیب نسل جدید دانست و گفت: نماز درمان غفلت و ازدواج درمان شهوت است، بنابراین باید بودجه های فرهنگی خرج توسعه ازدواج آسان و نماز شوند.

به گزارش مشرق، اجلاس نماز استان تهران امروز چهارم بهمن ماه 94 در سازمان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در این اجلاس با بیان اینکه تهران ام القراست، گفت: در حالی که تهران باید سایر استان ها را در زمینه های دینی و اعتقادی تغذیه کند خود دچار مشکلات درونی بسیاری است.

 وی افزود: دیر یا زود من و شما از پشت میزها می رویم، تنها اقدامات ما برای نماز باقی می ماند زیرا پذیرش و قبولی اعمال مشروط به پذیرش نماز است. وقتی در خیابان یک افسر از شما تقاضای گواهینامه و کارت ماشین کند اما شما سایر مدارک را به او تحویل دهید، نخواهد پذیرفت؛ به همین ترتیب اگر نماز شما قبول شد سایر اعمال نیز پذیرفته می شود.

 رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه اگر نماز رشد نکند، رشد سایر فعالیت ها و ساختارهای جامعه بی فایده خواهد بود، ادامه داد: مشکل دنیا جدا شدن اقراء از بسم ربک است. در دنیا درس خوان زیاد است اما ایمان به پروردگار کم شده است. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی علم بی ایمان را بی فایده دانست و گفت: باید مراقب خروجی های دانشگاه باشیم تا مبادا فارغ التحصیل بی ایمان تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر برای نماز کار کنیم باز هم کم است، افزود: سال آخر ریاست جمهوری آقای هاشمی گزارشی از فعالیت های نماز خدمت ایشان تقدیم کردم که گفتند نسبت به نماز غفلت کرده اید و دستور دادند برنامه های بیشتری برای این فریضه الهی انجام شود. یادداشت ایشان را خدمت مقام معظم رهبری رساندم که فرمودند من نیز از نماز غافل شدم.

 رییس ستاد اقامه نماز کشور برخوردها با نماز را تشریفاتی خواند و خاطرنشان کرد: در حالی که اتاق مدیر کل ها بسیار مرتب و منظم و جذاب است نمازخانه ها در بدترین جا قرار دارد البته الان وضعیت نسبت به 20 سال پیش بهتر شده است. وی ادامه داد: در حالی که ما نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی بسیار حساس هستیم و درباره آنها صحبت می کنیم نسبت به نماز کم توجه هستیم، برای مثال یک عمر نماز خوانده ایم بدون آنکه معنا و تفسیر صالحین و ضالین را بدانیم!

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: نماز مانند اکسیژن است و تابوت نیست هرچند قدر نماز را افراد کمی می دانند. وی افزود: برای جذب مردم به مسجد و نماز باید ائمه جماعات باسواد باشند در حالی که اینچنین نیست، برای مثال به قرآن بی اعتنایی شده است و امام جماعتی را سراغ نداریم که یک دور کامل تمام تفسیرها را خوانده باشد.

 رییس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد بنابراین اگر سعودی ها با وجود اقامه نماز در مسجدالحرام انسان ها را می کشند به معنای آن است که نماز واقعی نمی خوانند.

 وی با بیان اینکه همه درباره فوتبال، والیبال، قیمت نفت و سایر مسایل صحبت می کنند اما کمتر درباره نماز صحبت می شود، ادامه داد: همه باید تصمیم جدی و تازه ای برای نماز بگیریم، برای مثال بررسی کنیم آیا مدیر کل ها در صف اول نماز جماعت حاضر می شوند یا خیر؟ آیا بودجه های فرهنگی برای توسعه نماز خرج می شود یا خیر؟

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی غفلت و شهوت را دو راه آسیب نسل جدید دانست و گفت: نماز درمان غفلت و ازدواج درمان شهوت است، بنابراین باید بودجه های فرهنگی خرج توسعه ازدواج آسان و نماز شوند.

 وی افزود: نماز مانند ساخت مسجد و تربیت روحانی پول نمی خواهد، بنابراین با توسعه آن می توان با کمترین هزینه غفلت انسان ها را از بین برد.

 رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: همه چیز اعم از انتخابات، حضور در صحنه، مردمی بودن، ادب، نظافت، نظم، عطر و گلاب، شهید، کمک به فقرا، نشاط، توحید، نبوت، امامت، عدل، معاد و احترام در نماز وجود دارد. وی ادامه داد: وضعیت نماز تهران بدتر از سایر استان هاست که البته مقداری از آن به دلیل فراوانی اسباب فحشا و فساد در این استان است.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: همه ما ایمان داریم ولی به سوی یوم الحساب نیست، برای نمونه در حالی که یک سوم آیات قرآن درباره معاد است تنها یک سوم منبری ها درباره آن سخن می گویند. رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه وضعیت نماز استان تهران مطلوب نیست در حالی که باید الگوی سایر استان ها باشد، خاطرنشان کرد: بخش اعظم بروز فسادها و آسیب های اخلاقی و اجتماعی به دلیل کم توجهی به نماز است.

 وی با بیان اینکه علمی که در حوزه های علمیه تدریس می شود علم الهی و دینی نیست بلکه به تعبیر علامه طباطبایی (ره) دستمالی شده است، ادامه داد: حاج احمدآقا می فرمودند امام (ره) اشک هایشان را با دستمال سپس با دستمال کاغذی و در اواخر عمر با حوله پاک می کردند. علم واقعی امثال امام خمینی (ره) تربیت می کند آنچنان که با افزایش علم، عبودیت عالم زیاد می شود.

 


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    مشکل دنیا جدا شدن اقراء از بسم ربک است. در دنیا درس خوان زیاد است اما ایمان به پروردگار کم شده است.
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    جناب آقای قرائتی با سلام به نظر جنابعالی چکار باید کرد تا جوانان بیشتر پایشان به مساجد باز شود ؟! چه تدبیری در این رابطه باید اندیشید ؟! وظیفه ی پدر ومادر در این خصوص چیست؟! وظیفه ی دولت چیست؟! وظیفه ی امام جماعت مسجد چیست؟! چگونه باید با جوان برخورد داشته باشیم؟! آیا خواسته های یک جوان را وقتی تأمین کردیم و رضایت او را حاصل نمودیم ، بعد هم از او خواستیم که به مسجد برود برای امر نماز او می پذیرد ومی رود یا خیر؟! اگر والدین نیازهای جوانشان را برآورده کردند واز او خواستند که به مسجد بیاید ، آیا جوانشان می پذیرد؟! خدا کند که چنین اتفاقی بیفتد . حال اگر این اتفاق نیفتاد چه باید کرد ؟!بالاخره جناب اقای قرائتی جوانان کشور دارای مشکلاتی هستند شما یک مسئول ، رئیس جمهور کشور هم یک مسئول ، رئیس مجلس کشور هم یک مسئول ، وزیر ارشاد اسلامی هم یک مسئول ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم یک مسئول . آیا همه شماها واقعاً دلسوزانه پا در این میدان گذاشته اید تا حل مشکل جوان کشور را یکنید ، تا نیازهای او را برآورده سازید وآنوقت از او بخواهید تا در مسجد حضور داشته باشد و عبادت خدا کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0
  • 182 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    مشکل اینجاست که ازهمون بچگی به ما یاددادن که برای بدست آوردن فلان آرزوتون باید بیاد خداباشیدنماز بخوانید یا برای لاغر کردن روزه بگیریرد !!! به ما یاد ندادن که نماز را بخوان چه در منزل چه در مسجدولی برای بدست آوردن نان و رفع گرسنگی باید تلاش کنی و به نانوایی بری ... به ما یاد ندادن نماز خواندن تشکریست که حتی برای اینکه یک روز را بدون شر و فتنه گذراندی و سالم و تندرست هستی .... برای ما پررنگ نکردن که کار کردن عار نیست ولی پز دادن به اینکه من فلان مدرک دانشگاهی رو دارم و مثلا" آبدارچی نمیشم ! و . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس