رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بسیاری از بودجه ها در کشور به اسم کار فرهنگی حرام می شود.

قرائتی:بسیاری از بودجه های کارفرهنگی حرام میشود
به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اجلاس استانی نماز در همدان با تاکید بر اینکه برخی از نمازها مانند نمازظهرعاشورا نیاز به کار تبلیغی ندارد و اعتقاد خود امت است، اظهار داشت: کارمندان دولت در انجام هر کاری باید جانب حق را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کارمندان باید راه های نرفته را درخدمت به مردم در پیش بگیرند، افزود: مدیران ادارات در هزینه کردن بودجه باید با یک اسلام شناس مشورت کنند که آیا بودجه ای که برای این برنامه صرف می شود کار درست و اسلامی بوده است و یا اینکه باید در جای دیگری هزینه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بسیاری از بودجه ها به اسم کار فرهنگی حرام می شود، بیان داشت: متاسفانه بودجه ها و پول هایی به اسم کار فرهنگی هزینه می شود در حالی که نیاز به بازنگری دارد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه تازمانی که کار واجب هست نباید به دنبال انجام کار مستحب بود، اظهار کرد: تا زمانی که نسل نو احتیاج به نمازخانه دارد برای نسل کهنه کار نکنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اداراتی اشاره کرد که در کنار مدارس قرار دارند و خطاب به روحانیون ادارات گفت: روحانیون اداراتی که در کنار مدارس هستند باید حداقل هفته ای دو بار برای اقامه نماز به مدارس همجوار اداره بروند که البته هزینه آن را اداره پرداخت می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به مدارسی اشاره کرد که بدون نمازخانه هستند و گفت: هنگامی که نسل نو نمازخانه ندارد چرا باید اجازه دهیم برخی کارهای فرهنگی که واجب نیست انجام شود.

ساخت سالن های چند منظوره در مدارس که یک کاربری آن می تواند نمازخانه باشد کار سختی نیست

حجت الاسلام قرائتی خطاب به مدیران و به ویژه مدیر آموزش و پرورش گفت: ساخت سالن های چند منظوره در مدارس که یک کاربری آن می تواند نمازخانه باشد کار سختی نیست و می توان با تلاش برای حل این مشکل اقدام کرد.

وی استان همدان را به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین خطاب قرار دارد و افزود: کاری کنید استان همدان در کنار داشتن این ویژگی ها استانی باشد که در آن هیچ مدرسه ای بدون نمازخانه نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در قسمت دیگری از سخنانش به برخی فرهنگ های غلط که در مردم عامه هم رواج پیدا کرده اشاره داشت و اظهار داشت: دین را باید از عارف فقیه آموخت و هر کس قابلیت آموزش دین را ندارد و مدیران باید دست از اسلام شناسی جدا نکنند و دینشان را از فقیه یادبگیرند.

حجت الاسلام قرائتی از طلاب و روحانیون خواست تا هر چند وقت یکبار دور هم جمع شوند و آموخته ها و مباحث را با یکدیگر بررسی کنند و ادامه داد: تبلیغات در حوزه مسائل دینی استاندارد ندارد و مداح و واعظ باید کنترل شوند.

وی به برخی شاخصه های کار فرهنگی اشاره داشت و بیان کرد: انجام کار میلیونی به جای کار فردی، کار ارزان به جای کار گران، کار ماندگار به جای کار بی پایه از جمله شاخصه های کارفرهنگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اینکه مدیران صبح ها کارتی را برای حضور و غیاب وارد می کنند کار مهمی نیست آن ها باید ببینند که در زمان خدمت خود گره از کار چند نفر باز کردند و یا اینکه چه کار مفیدی انجام داده اند.

حجت الاسلام قرائتی ساخت نمازخانه برای مدارس استان همدان را کاری فرهنگی مهم و واجب برشمرد و افزود: مدارسی که بالای ۳۰۰ نفر دانش آموز دارد شناسایی و برای ساخت نمازخانه در آن ها اقدام کنید.

وی به هزینه کردن زکات در کارهای واجب تاکید کرد و گفت: زکات برای ساخت حسینیه صرف می شود در حالی که تعداد مساجد کم است و از سویی حسینیه ها تنها سالی یک بار مورد استفاده قرار می گیرد.

خاک آموزش و پرورش و دانشگاه ها در کشور باید عوض و در آنها بازنگری شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه بسیاری از پول ها به اسم کار فرهنگی هزینه می شود، گفت: خاک آموزش و پرورش و دانشگاه ها در کشور باید عوض و در آنها بازنگری شود.

حجت الاسلام قرائتی در این خصوص بیان داشت: دانشجویان فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی از دانشگاه خارج می شوند در حالی که مهارتی را نیآموختند و بزرگترین منکر این است که با ۹ میلیون جوان تحصیلکرده بی مهارت روبرو هستیم.

وی از ستاد اقامه نماز استان همدان خواست تا کتاب هایی در مورد اسرار نماز در اختیار ادارات قرار دهد و اظهار داشت: تمام دنیا به جز ایران ناامن بوده و فرمانده کل قوا در سایر نقاط دنیا فاسق بوده در حالی که فرمانده کل قوا در ایران عادل است و چه نعمت هایی که در کشور وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: کشور خوبی داریم ولی از آن خوب استفاده نمی کنیم درحالیکه از این بهتر هم می شود مملکت داری کرد.

حجت الاسلام قرائتی در پایان سخنانش با تاکید بر تقویت ایمان اظهار کرد: برای اینکه نسل نو بدون نمازخانه نباشد باید در استان همدان بسیج شوید.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    تمام دنیا به جز ایران ناامن بوده (چییییییییی ..........)
  • سلام ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    درست میفرمایند اگه غیر این بود حضرتعالی فرصت و جسارت نظر گذاشتن رو نداشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس