وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تحریم‌های ایران بر مبنای عقلانیت اعمال شده بوده و آمریکا همیشه برای مقابله با رفتارهای نامطلوب دیگر کشورها، از این ابزار استفاده کرده و خواهد کرد.

جان کری: تحریم‌ها اثرگذار و معقول بود/ هرگاه نیاز شود، تحریم می‌کنیم/ پای تحریم‌ها ایستاده‌ایمبه گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (امروز) انتقادات ایران در خصوص تحریم‌های اقتصادی واشنگتن را رد کرد و گفت که هر زمان که مناسب باشد، تحریم‌ها را تحمیل می‌کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه آمریکا که در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در میان خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاد جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌های آمریکا گفت: «بارها با صراحت گفته‌ایم که هرگاه صلاح بدانیم، برای مقابله با رفتار کشورهای قانون‌شکن و یا کشورهایی که شورای امنیت ملل متحد را به چالش می کشند و یا کشورهایی که برای ایالات متحده تهدید محسوب می‌شوند، از تحریم استفاده می‌کنیم و پای تحریم‌هایمان نیز ایستاده‌ایم.»

ایالات‌متحده آمریکا علاوه بر تحریم‌های هسته‌ای که بخش عمده‌ای از آنها در نتیجه توافق وین، به صورت موقت برداشته شده، تحریم‌های یکجانبه دیگری هم به خاطر تولید موشک در داخل ایران علیه این کشور اعمال کرده که توافق 1+5 بر آنها تأثیری ندارد و در روزهای پسابرجام هم اجرایی خواهند ماند؛ مقامات آمریکایی از جمله خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور حتی تهدید کرده‌اند که ایران به خاطر این برنامه موشکی، دوباره به دوران تحریم‌های سخت بازخواهد گشت.

تحریم‌ها موثر و معقول بود

جان کری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران، مبنا و نتیجه تحریم ایران را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: «فکر می کنیم که از ابزار تحریم، به نحوی موثر و معقول استفاده بردیم و منتظرایم که میزان تمایل ایران و دیگر کشورهای منطقه برای کاهش تحریم‌ها و حرکت در مسیری متفاوت را در بوته آزمایش بگذاریم.»


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    به فرمایش حضرت اقا غربی ها بسیار در عقاید و ارمانها ی سفاکانه وظالمانه خود ثابت قدمند!!!کاش مسئولین ما هم همین مقدار بر مواضع بر حق خود پافشاری میکردند!!
  • ناشناس ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    اين جان كري واقعا آدم خر و احمقي هستا، توي احمقي اصلا در آمريكا مشهوره، دو نداره!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    برمی گردیم و طعم تلخ تحریم را به حامی درجه یک داعش خواهیم چشاند.
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    ما نيز بايد آمريكا را تحريم كنيم. كشورهاي مرتبط با آمريكا حق آمدن به ايران را ندارند. كشتي‌هاي نفت به سوي آمريكا را مصادره كنيم. مغازه داراني كه جنس آمريكائي مي‌فروشند ولو پپسي و وينستون بايد جلوي مغازة شان شلاق بخورند. هركس اسم آمريكا را ببرد شلاق مي‌خورد ولو رئيس جمهور باشد. تمام ميانجي‌هاي رابطه با آمريكا از كار دولتي منفصل خواهند شد. تمامي كساني كه براي ميانجيگري مي‌آيند اجازة فرود در ايران را ندارند. فروش نفت متوقف مي‌شود و كشورهاي صادر كننده دشمن تلقي شده و تحريم مي‌شوند. فروش كاز به كشورهاي حامي آمريكا مثل تركيه قطع خواهد شد. صادرات كالا از مرزهاي ايران متوقف مي‌شود.
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند (امام خمینی ره)
  • مهدی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    توغلط کردی باهمپیمانانت ونوکرای بدبخت بیچاره ات
  • مهدی ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خیالت راحت باشه تو هرچه دل تنگت میخواد تحریم گوناگون البته غیر هسته ای بگذار ، اینجا هم خواهند گفت غیر قانونی است ، به برجام مربوط نیست ، نهایتا با روح برجام تعارض دارد و ..... تازه اگر از دستت در رفت و تحریم هسته ای گذاشتی باز هم پاسخ نقض برجام را نخواهی شنید فقط خواهند گفت که از طریق ساز و کاری که در برجام مشخص شده پیگیری میکنیم ، پس خیالت راحت باشه از این طرف هیچ گاه بخاطر انواع تحریم که خواهی گذاشت توقف اجرای برجام نخواهد شد .
  • سلام ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    کاملا دیوانه شده. یکی نیست ببردش دارالمجانین
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    این مرتیکه ( جان کری) فکر کرده با بچه طرف است . خوب کاری ندارد شما امریکائیها تحریم کنید ایران هم قول خواهد داد هر کاری که لازم باشد تا به فناوری هسته ای دست یابد را انجام دهد .
  • احسان ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    من شك ندارم آمريكا ما رو بازم تحريم خواهد كرد به اندازه ي سر سوزنم شك ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس