عربستان سعودی درصدد است تسلیحاتی از روسیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری خریداری کند.

به گزارش مشرق، عربستان که به مداخله در امور کشورهای منطقه با خمپاره و موشک‌های مدرن ادامه می‌دهد، قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی امضا کرده اسن.

روزنامه روسی «کامرسانت»، امروز- دوشنبه- در گزارشی نوشت، عربستان سعودی درصدد است تسلیحاتی از روسیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری خریداری کند که شامل سامانه‎‌های مدرن پدافندی و تجهیزات هواپیمایی است.

این روزنامه به نقل از یک منبعی نوشت، عربستان سعودی به شدت در تلاش است سامانه موشکی «اسکندر» و سامانه پدافند هوایی «اس -۴۰۰» از روسیه خریدای کرد.

روسیه اخیر سامانه اس- ۴۰۰ را در پایگاه نظامی «حمیمیم» در سوریه مستقر کرده است.

این روزنامه روسی تصریح کرد، رایزنی برای خرید این تسلیحات قرار است در جریان قریب‌الوقوع «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به مسکو انجام شود.

بر اساس تحقیقاتی که مرکز مطالعات بین المللی صلح «استکهلم» انجام داده است، عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه مقام نخست خرید تسلیحاتی را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 1
    این سعودی های روان پریش و تروریست می خواهند هرچی که ایران دارد را چندین برابر چه در کیفیت و چه در کمیت داشته باشند
  • منوچهر ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    روس ها اگه اینکاررو بکن حماقت کردن چون عربستان هم پیمان آمریکا تو منطقست و شاید اطلاعاتش منظورم اس 400 بیفته دست آمریکایی ها
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    روس ها هرگز S-400 را به همپیمانان آمریکا نمی فروشند.
  • هیدارنه ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    بدبخت از بیخ نفهم خیال کرده هرچیزی را میشه با پول خرید
  • شهرام ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    این موضوع بسیار نگران کننده و خطرناک است با وجود اینکه همه می دانند رژیم وهابی افراطی بسیار خطرناک و تهدبد جدی برای جهان در عربستان حکومت می کند چرا هنوز سلاح های پیشرفته به این کشور خطرناک وهابی می فروشند.
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    فروش اس400 به متحد جیره خور آمریکا از طرف روسیه... ؟مگه میشه ؟ مگه داریم ...!
  • آرش ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    اگه روسیه چنین کاری بکنه حماقت خودشو ثابت کرده چون این سلاحها به راحتی بدست آمریکا واسراییل میفته مخصوصأ اس ۴۰۰
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    روسیه نامرد اگر این کار رو بکند خط بطلان بر شراکت راهبردی اش کشیده است موشک اسکندر رو به ما ندادن می خوان به عربستان بدهند؟ اس300 های ما رو با هزار دبه دارند تازه می دهند اون وقت دنبال فروش اس400 به عربستان هستند؟
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    ادامه حرفم: مراقب باشید ما رو در رقابت با عربستان در خرید تسلیحاتی از غرب و شرق قرار ندهند،ما فقط تعدادی می خریم تا خودمان مهندسی معکوس و ارتقا یافته اش را تولید کنیم ،دنبال استقلال هستیم
  • علیا ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    هم اس300 و هم موشک اسکندر جزو برگ برنده های نیروهای نظامی روسیه در مقابل غرب هست. بعیده که اینها رو به متحد غرب بفروشه. مگر اینکه انقدر سح تواناییهاش محدود بشه که عملن اس400 از اس300 پایین تر باشه. مثل فروش هواپیماهای آمریکایی به اعراب که یه اف16 عربستان در حد اف 4 های ارتقا یافته ی ترکیه باشه
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    به خدا دارن برا جنگ اماده میشن و ما هنوز خوابیم چرا میترسی مشرق مردم بفهمن
  • سعید ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    ای روسیه ای روسیه
  • ناشناس ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    دوستان به نظر شم آمریکایی ها میتونن از پس اس 400 یا اس 300 بر بیان؟
  • افشین تهران ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    این اصل ماجرا هست.
  • افشین تهران ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    روسیه سامانه پدافندی اس400رو که خودش برای چند سال اینده میخواد استفاده کنه رو به عربستان که نوکر امریکا هست نمیده.سیاستهای عربستان و ترکیه در یک راستا هست و این هم دلیل دیگه ای برای نفروختن سلاحهای استراتژیک به عربستان هست.روبط عربستان با شورشیهای چچن و منطقه قفقاز هم دلیل دیگه ای برای عدم اعتماد به عربستان هست.مسئله سوریه هم همینطور.اینها فقط برای ترغیب ایران و کشورهای دیگه ای هستکه ممکن با عربستان هم مرز باشن و یا مشکل داشته باشن هست.البته اول ایران.
  • افشین تهران ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    ما کی از روسیه تقاضای موشک اسکندر رو کردیم؟؟؟با وجود فاتح 110و313 بومی اسکندر میخوایم چکار؟
  • مهدی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    این روسا از همون اول دنبال سودشون بودند .شده حتی با سعودی ها هم رو هم بریزند این کارو میکنن.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    ادامه حرفم: مراقب باشید ما رو در رقابت با عربستان در خرید تسلیحاتی از غرب و شرق قرار ندهند،ما فقط تعدادی می خریم تا خودمان مهندسی معکوس و ارتقا یافته اش را تولید کنیم ،دنبال استقلال هستیم
  • منوچهر ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    افشین روس ها از پول بدشون نمیاد که میخوان عرب هارو بچاپن
  • محمد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    مهدی جان حرف عجیب غریب نزن برادر من وقتی ایران میخواد به ارزش بالای 35 میلیارد دلار ایرباس از دشمن قدیمی خودش و یکی از مستکبران عالم که جنگ افروزی و فروش اسلحه در آفریقا از درآمدهای بالای آن است یعنی کشور فرانسه خریداری کند یعنی نوعی غرب گرایی در سیاست های ماست. الان روسیه شدیدا تحریمه و ارزش روبل به 100 برابر کاهش پیدا کرده و نوعی بحران مالی در دولت روسیه وجود دارد. اقتصاد به نوعی نقطه ضعف روس هاست اگر یادتان باشد ما هم از این شرایط در اوایل تشکیل دولت فدراسیون روسیه (یعنی پس از سقوط شوروی) استفاده کرده و جنگنده و موشک خریدیم. حالا آمریکا و اروپا روسیه رو تحریم کردند و عوض اینکه ما به دنبال اتحاد (با حفظ استقلال ایران) با روسیه باشیم (شما رو به خدا نگید روس ها به ایران ال و بل کرده اند. آقا شوروی مرد! مرد! مرد! مرد! مرد! والله شوروی رفت! الان با ملت روسیه طرفیم نه مشتی تزار ظالم و ملت روسیه به خاطر شرافت خودشان هم که شده پشت سر پوتین خواهند ایستاد). وقتی ما تبدیل به سرمایه گذار اقتصاد دشمنان روسیه میشیم که این کشور رو به بهانه های مختلف تحت فشار اقتصادی قرار داده ان چه انتظاری از روس ها میره؟ قطعنامه های علیه ما رو وتو کنن؟ به ما در زمان های سخت کمک کنند؟ چرا؟ به خاطر برادری دینی ای که داریم؟! به خاطر عواطف و احساسات؟! نخیر عزیزان امنیت یک کشور مهم ترین مولفه اون کشوره و وقتی ما به امنیت اقتصادی اونها اهمیت نمیدیم اونها هم همین شرایط رو دارن. بدبختی اینه که الان اسرائیل و عربستان برای ایجاد روابط گرم با روسیه سر و دست می شکنند ولی روسیه در عوض به ما وام 5 میلیارد دلاری اعطا کرد و اعلام کردن که میخوان فناوری سوخو 100 رو در ایران بومی کنند این یعنی سیگنال مثبت. ولی ما چه کردیم؟ نمیگم بریم به اونا وابسته بشیم ولی منطق حکم میکنه لااقل دوست و دشمن رو بهتر تشخیص بدیم. تازه روسیه به ما انتقال فناوری میده ولی شک نکنید که غرب این کار رو هرگز و هرگز و هرگز انجام نخواهد داد.
  • محمد ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    منوچهر جان الان اقتصاد روسیه در وضعیت بحرانی است. ما باید از روسیه سلاح بخریم نه عربستان و البته نه فقط خرید سلاح بلکه واردات فناوری. بالا گفتم که وقتی اقتصاد روسیه ضعیف میشه خطر تجزیه در گوش روسها زنگ می خوره. همین چند وقت پیش یک زن در روسیه که عضو فعالان تجزیه طلب بود دستگیر شد. این آرزوی غربه که روسیه رو هم تجزیه کنن
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    عموما روسا در محاسباتشون اشتباهات زیادی داشتند همینم باعث فروپاشی شوروی شد
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    افشین خان اگر اشتباه نکنم قبل از ساخت فاتح موشک اسکندر به ایران ندادند که خودمون نقطه زن ساختیم به اسم فاتح
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    نمونه ای که خود روس ها استفاده می کنند قوی تر است لذا نمونه ضعیف تر و صادراتی رو می دهند ، بعید نیست بفروشند
  • منوچهر ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    روس ها قابل اطمینان نیستن
  • منوچهر ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    محمد جان روسیه باید نابود شود
  • افشین تهران ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    اقا منوچهر هیچکس قابل اعتماد نیست اما غربیها خیلی بدتر از روسیه هستن.شما مثل اینکه فراموش کردی نیروگاه هسته ای رو کدام کشور قرار بود درست کنه که بعدا روسیه با هزار منت اینکار رو کرد؟یا نکنه فراموش کردی که چه کشورهایی به روسیه فشار اوردن و میارن که با ایران همکاری نکنه و یا به قرار دادهاش عمل نکنه؟؟شما یک تحریم یک جانبه مثل امریکا و یا اروپا رو از روسیه مثال بزن که در قبال ما انجام داده باشه؟روسیه تکنولوژی موشک اشکوال که ما حوت بهش میگیم را بما داد که امریکا هم نمیتونه اون رو بسازه و جاسوسش رو هم بخاطر همین در روسیه گرفتن.امثال این سلاح زیاد هست اما ما چه کردیم؟؟طلبکارشون نیستیم که توقع دارید بخاطر ما با تمام دنیا در بیفتن.این چیزها بده بستان دارد نه اینکه ما بریم از اروپا 35میلیارد هواپیما اونم در این وضعیت و فقط بخاطر یک قشر خاص خرید کنیم اما توقع سوخو 35و50رو از روسیه داشته باشیم.خوب میگه اونم برید از همون که این 35میلیارد رو خرید کردین بکنین.اما ایا اونا میان در کنار ارباس تایفون یا رافائل بدن؟؟تازه اگه بدن که نمیدن با کدام پشتیبانی میشه به اونا اعتماد کرد.ما بهترین زمان رو الان داریم برای اینکه بتونیم با توجه به مسائل جهانی در عین حفظ استقلال بهترین تکنولوژیهای نظامی رو از روسیه بگیریم و همه کمبودهای خودمون رو که البته زیاد هم نیستن جبران کنیم.فقط اگه دولتمردان غرب زده از منت کشی کدخدا دست بردارن و درک کنن که دشمن دشمن مونده و خواهد موند.
  • افشین تهران ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    روسیه باید نابود شود!!!1خوبه این هم از شعار پساتحریم!!!اونیکه باید نابود بشه غده سرطانی هستکه تمتم منطقه و جهان اسلام رو بهم زده و همینطور ارباب جنایتکارش امریکا که هنوز داغ هموطنان هواپیمای مسافربری رو روی دل ما گذاشته و داره سنگینی میکنه.البته نه به میل من و نه به میل شماست اقا منوچهر.اما تا جاییکه من بیاد دارم روسیه سلاحهایی رو بما داده که امریکا از انقلاب به این طرف حتی چشم دیدنش رو نداشته.ضمنا اینکه روسیه از پول بدش نمیاد رو میتونی در مورد همه کشورها و انسانها هم بگی اما نه اینقدر که شاخی مثل عربستان رو برای خودش تیز کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس